BUdućnost autosalona

Koliko marki neće doći na ovogodišnji autosalon u Frankfurt? Sve je više izlagača kojima tradicionalni autosaloni nisu više zanimljivi

29.05.2019 u 15:57

Bionic
Reading

Razlozi otkazivanja leže u visokim cijenama izlaganja, financijskim poteškoćama proizvođača vezanim uz smanjenje emisija CO2 i ciljanoj usmjerenosti na potencijalne kupce

Da svjetski proizvođači automobila sve više koriste drugačije oblike predstavljanja svojih najnovijih uradaka od uobičajenih autosalona i nije neka novost. Sjetimo se samo ove godine kako je Ford u Europi upriličio predstavljanje nove Kuge, Pume i Explorera na zasebnom eventu u travnju ili najnovije svjetske premijere Škodine palete Superb modela i električnog modela Citigo e iV na Svjetskom prvenstvu u hokeju u Slovačkoj. Ipak, neki autosaloni, barem u Europi tradicionalno su izuzetno posjećeni, a pri tome mislimo na Ženevu i naizmjenično svake druge godine Frankfurt i Pariz, no kako prenosi njemački Auto Motor Sport čini se da će ovogodišnji IAA 2019 u Frankfurtu ostati bez podosta izlagača.

Povijest autosalona u Njemačkoj

Međunarodni sajam automobila u Njemačkoj ili jednostavno Međunarodni sajam automobila, na njemačkom jeziku poznat kao Internationale Automobil-Ausstellung (IAA - Međunarodna izložba automobila), najveći je svjetski sajam automobila. Putnička vozila (uključujući i neke motocikle) prikazuju se u neparnim godinama u Frankfurtu na Majni, a komercijalna vozila, također u sklopu IAA, u parnim godinama u Hannoveru. Prije 1991. autosalon se održavao isključivo u Frankfurtu.

Davne 1897. godine održana je prva IAA izložba u hotelu Bristol u Berlinu, s ukupno osam izloženih motornih vozila. Kako je automobil postao poznat i prihvaćen, IAA je postala stalni autosalon u Njemačkoj, i najmanje jednom je održavan svake godine, obično u Berlinu. Od 1905. do 1907. godine održavala su se najmanje dva autosalona godišnje, budući da se proizvodnja povećavala na industrijsku razinu. U narednim godinama show je obustavljen zbog trajanja Prvog svjetskog rata, a zatim je 1921. ponovno uspostavljen, a 67 proizvođača automobila prikazalo je 90 vozila pod motom 'udobnost'.

Frankfurt Motor Show otvara svoja vrata ove godine 12. rujna i traje do 22. rujna, no već sada je izvjesno da najmanje 22 marki automobila neće izlagati svoje reprezentativne adute ove godine. Već prije mnogo godina, Volvo je najavio da će Švedska biti zastupljena samo, barem što se europskih autosalona tiče, na salonu automobila u Ženevi u ožujku. Paris Motor Show, kao i IAA su za njih otpali. Također otkazali su svoje nastupe i ovi proizvođači automobila: Rolls-Royce, Aston Martin, Nissan, Renault Alpine, Dacia i Mitsubishi i GM marke Chevrolet i Cadillac.

I Mazda je to objavila prije nekog vremena. Umjesto toga, odlučili su krajem svibnja započeti obilazak Njemačke s 'fleksibilnim pop-up štandom' na mjestima na kojima se okuplja veći broj potencijalnih kupaca. Njihova turneja počinje u Berlinu u Sony Centru, zatim u Norderneyu (otok u Istočnoj Friziji u Sjevernom moru), Düsseldorfu, Rostocku, Dresdenu i IFA u Berlinu su na programu također.

Toyota se isto tako neće pojaviti u Frankfurtu ove godine. Odabrali su druge načine kako bi privukli kupce. U Frankfurtu neće biti niti PSA marki Peugeot, Citroën i DS. I ove marke su odabrale drugačije oblike predstavljanja, no Opel iz iste grupacije PSA, s obzirom da se još uvijek smatra domaćom markom, odlučio je biti prisutan u Frankfurtu.

Čak se niti Fiat Chrysler sa svojim markama Fiat, Chrysler, Alfa Romeo, Jeep i Abarth tamo neće pojaviti. Kao ni Suzuki niti Subaru. Tesla i Infiniti također bi se mogli odlučiti da ne izlažu svoje automobile na autosalonu IAA 2019. Kako prenosi list Bild, konačna odluka još nije donesena.

Jedan od razloga za izostanak velikog broja proizvođača je visoki najam štanda na sajmu u Frankfurtu. Osim toga, neki se proizvođači oslanjaju na vlastite događaje kako bi predstavili svoje nove proizvode ciljajući na određenu publiku. Bavarski premium proizvođač BMW, na primjer, za svoj štand na sajmu IAA potrošiti će samo 6 umjesto 25 milijuna eura, a umjesto 11.000 zakupiti će samo 3.000 kvadratnih metara. Tako će prema Bildu, BMW-ov ovogodišnji izložbeni prostor biti manji od onog Opelovog 2017., koji je bio veličine 3.200 četvornih metara.

Martin Zimmermann je objasnio Renaultov izostanak Auto Motor Sportu: 'Autosalon IAA 2019. ne odgovara ovaj put našim novim proizvodima', rekao je predsjedavajući odbora komunikacija Renaulta Njemačka. Renault će stoga sudjelovati u 2019. u Europi samo na sajmu automobila u Ženevi. Vjerojatno i na Auto Šangaju krajem travnja. Osim toga, Renault iduće godine vjerojatno neće biti prisutan na drugim autosalonima . Prema Zimmermannu, ta odluka u osnovi nije uperena protiv IAA, i vrijedi samo za 2019. godinu Osim osnovne marke Renault, ni Dacia niti marka Alpine neće imati svoj izložbeni prostor u Frankfurtu.

Na prošlom izdanju Frankfurta u rujnu 2017. Alfa Romeo, Aston Martin, DS Automobili, Fiat, Infiniti, Jeep, Mitsubishi, Nissan, Peugeot, Rolls-Royce, Tesla i Volvo nisu sudjelovali. Organizator Udruga automobilske industrije (VDA) će koncept IAA morati promijeniti. VDA predsjednik Bernhard Mattes najavljuje da u budućnosti neće izlagati samo etablirani proizvođači i dobavljači, već i dobro poznate IT i tehnološke tvrtke. 'Prelazimo s tradicionalne izložbe prema dinamičkom događaju', rekao je Mattes.