Projekt ažuriranja modela RZ je imao tri glavna cilja: koristiti tehnologije elektrifikacije za stvaranje ugodnog iskustva vožnje; usredotočiti se na osnovne performanse BEV-a kako bi se poboljšala upotrebljivost RZ-a; i izgraditi iščekivanje onoga što čeka Lexus
Lexus je oduvijek bio pojam brižljivo osmišljenih, razrađenih do u detalje i kvalitetno izrađenih premium vozila, zapravo pravi primjer japanskog poimanja ne samo automobila, već svijeta u svojoj srži. Kada kažemo Lexus RZ odmah nam pada na pamet da je ovaj, za Lexus prvi potpuno električni model, donekle sestrinski model matične kuće Toyote bZ4X i njihovih partnera japanskog Subarua s modelom Solterra. Za one koji automobile doživljavaju samo kao puko prijevozno sredstvo između ova tri modela - Lexusa RZ, Toyote bZ4X i Subaru Solterre – gotovo da i nema nekih bitnih razlika, no itekako se razlikuju. Što se samog Lexusa tiče, ovaj model ne samo da podiže ljestvicu u segmentu električnih vozila, već i demonstrira Lexusovu ulogu predvodnika u tehnološkom razvoju, ali i u pogledu luksuznih materijala unutar Toyota grupe.
Podsjetimo, Lexus RZ je u svojem izvornom obliku imao svjetsku premijeru prije nešto više od tri godine, točnije u travnju 2022. Mi smo vozili model RZ 450e AWD u proljeće 2023. No ove godine je u ožujku RZ kao model doživio svoje veliko ažuriranje, a mi smo bili na njegovoj svjetskoj dinamičkoj premijeri u okolici grada Faro, u Portugalu i donosimo vam svoje prve dojmove.
Što je novo?
Projekt ažuriranja modela RZ je imao tri glavna cilja: koristiti tehnologije elektrifikacije za stvaranje ugodnog iskustva vožnje; usredotočiti se na osnovne performanse BEV-a kako bi se poboljšala upotrebljivost RZ-a; i izgraditi iščekivanje onoga što čeka Lexus. Naglašena je potreba za značajnim poboljšanjima dometa i prilagodbom platforme vozila kako bi se smjestilo više baterija. Brend Lexus je u prvim redovima Toyotine tehnologije elektrifikacije, što joj omogućuje istraživanje novih vrijednosti ne samo u automobilima već i u širem iskustvu mobilnosti.
Promjene uvedene u značajnom programu ažuriranja RZ-a uključuju poboljšanja snage baterije i motora te detaljnu konstrukciju komponenti i strukture vozila. Performanse punjenja su poboljšane, koristeći Lexusovo dugogodišnje iskustvo u elektrificiranim tehnologijama.
RZ također učvršćuje Lexusov status tehnološkog pionira, budući da je prvi model koji nudi kombinaciju potpunog sustava upravljanja 'steer-by-wire' (upravljanje putem žice) s radikalno novim dizajnom upravljača. To pruža intuitivno upravljanje, dobru vidljivost i jednostavnost upravljanja uz responzivne performanse i umirujuće povratne informacije vozaču.
Nadalje, novi RZ F SPORT označava debi Lexusovog interaktivnog ručnog upravljanja, virtualnog sustava mijenjanja brzina koji replicira performanse, zvuk i osjećaj ručnog mjenjača u potpuno električnom vozilu. Osim što pruža više snage u svim modelima u novoj ponudi, RZ također postiže veću učinkovitost, što se odražava u povećanom dometu vožnje i smanjenom vremenu punjenja.
U srži, RZ ostaje vozilo bogato Lexusovom izradom s detaljima koji odražavaju Omotenashi pristup brenda gostoprimstvu u vozilu, čineći život ugodnim, sigurnim i praktičnim za vozača i putnike. Dinamički, najnovija poboljšanja pojačavaju Lexusov vozački potpis, dajući vozaču samopouzdanje, kontrolu i udobnost u svakom trenutku.
Novi RZ dio je Lexus BEV programa koji do ožujka 2026. donosi tri predstavljanja modela, uključujući potpuno novu ES limuzinu, predstavljenu u travnju, i potpuno novi model, čiji će detalji biti objavljeni nešto kasnije. Zajedno, ovi modeli će ojačati Lexusov višestruki pristup elektrificiranim pogonskim sklopovima, pružajući kupcima tehnološki izbor prikladan za osobne potrebe i njihove lokalne tržišne uvjete i infrastrukturu.
Nova RZ serija će stići u prodajne salone diljem Europe od kraja ove godine.
Vanjski dizajn
RZ-ov dizajn spaja tekuće linije s isklesanim nijansama. Oblikovan emocijama izazvanim sportskom vožnjom, RZ-ov aerodinamični Spindle Body (vretenasto tijelo) započinje na prednjem kraju postavljenom što je moguće niže. Dostupan osvijetljeni prednji amblem 'L' označava status punjenja i diskretno uključuje milimetarski valni radarski senzor i odmrzivač.
Bez motora s unutarnjim izgaranjem ispod poklopca motora, RZ-ov profil ostaje tanak, blizu tla i energičan, od prednjih svjetala do stražnjih bokova. Izrađeni trodimenzionalni blatobrani s 18- ili 20-colnim kotačima i gumama suptilno se šire prema svakom kutu, stvarajući tako snažan, karizmatičan identitet koji izražava nisko težište i čvrstu upravljivost.
RZ-ova karoserija reinterpretira kultnu prednju masku s kromiranim okvirom, a riječ je o vrlo funkcionalnom dizajnu prožetom progresivnim izrazom, potpuno električnog vozila koje ne zahtijeva hlađenje.
Što se aerodinamike tiče, izrađena vanjština RZ-a učinkovito usmjerava zrak iznad, oko i ispod njegove vretenaste karoserije, dodatno povećavajući domet, atletiku i udobnost putnika ovog električnog vozila. Ključni elementi u ovoj misiji uključuju udubljenu ploču postavljenu ispod prednjeg kraja (koja koristi aktivne poklopce rešetke za usmjeravanje zraka u rešetku integriranu u kanal hladnjaka), a iza toga prema stražnjem dijelu, ploču preko cijelog poda koja pokriva preostali dio 'trbuha' vozila.
Na bočnim stranama RZ-a, okviri prozora u ravnini su s panelima karoserije kako bi se poboljšala stabilnost. Bočne strane donje strane stražnjeg odbojnika imaju rebra za usmjeravanje zraka, dok se iznad stražnjeg poklopca nalazi krovni spojler. Oba su ključna za smanjenje utjecaja bočnih vjetrova i poboljšanje ravnomjerne vožnje.
Unutrašnjost
Kao električno vozilo, RZ je u osnovi tiho vozilo, ali Lexus ide dalje kako bi osigurao da je kabina što bolje izolirana od buke i vibracija te pružila mirno, ugodno i ugodno okruženje. U novom RZ-u primijenjene su dodatne, detaljne mjere kako bi se postigla iznimna tišina. Kao rezultat toga, ne samo da je smanjena razina zvučnog tlaka, već su poboljšani tekstura i ravnoteža tona i u prednjoj i stražnjoj kabini te u prtljažniku.
Najnovija rješenja uključuju novi prigušivač u podu iza stražnjih sjedala i upotrebu novog ljepila s visokim prigušenjem u podu za smanjenje vibracija. Tu je i novi poklopac od smole ispod prednjeg lajsna i visokoučinkoviti materijal za zvučnu izolaciju u oblogama, ukrasima i stražnjim vratima. Detaljnim ispitivanjem svih elemenata u unutrašnjosti došlo je i do promjene na poklopcu prtljažnika, koji ima dodatni sloj filca za zvučnu izolaciju.
Ovo su uz postojeće RZ-ove mjere za borbu protiv buke i vibracija, uključujući brtvljenje poklopca motora sa svih strana, pjenu za prigušivanje vibracija oko prednjih i središnjih stupova te akustično staklo na prednjim i stražnjim vratima. Modeli s pogonom na prednje kotače dodatno imaju koristi od namjenskog dizajna stražnjeg podokvira. Vibracije pogonskog sklopa smanjene su novim dizajnom nosača motora s visokim karakteristikama prigušenja.
Lexus je stvorio prve unutarnje obloge s grafikom nanesenom laserom Ultrasuede, presvlaku izrađenu od održivog materijala s 30 posto biljnog podrijetla. Tehnika se koristi za stvaranje novog luksuznog izraza s uzorkom tečnih kontura na vratima. Ultrasuede se isporučuje na modelima visoke klase, dok druge verzije imaju meku, podatnu sintetičku kožu visoke kvalitete.
Lexus je proširio funkciju ambijentalnog osvjetljenja kabine sa 64 boje kako bi kombinirao svjetlo i sjenu u dinamičnom efektu osvjetljenja sjena. Tri LED izvora svjetlosti koriste se za stvaranje preklapajućeg osvjetljenja i prigušivanja. To stvara opuštajući učinak s pokretnim uzorcima koji se igraju po vratima.
RZ ponudi dodane su dvije nove kombinacije boja interijera: Hazel sa Solis bijelom, koja kabini daje čist i otvoren osjećaj, te Orage i Black, koje imaju moderan, zreo i luksuzan izgled.
Panoramski krov
Panoramski krov izrađen je od novog plavog stakla s mogućnošću zatamnjenja. To pruža veće zasjenjenje od prethodnog krova kada je zatamnjen i jasan, oštar pogled kada je prozirno. Ovo je dostupno kao opcija za modele Luxury i F SPORT s pogonom na sve kotače; krov bez zatamnjenja je opcija za Executive i Luxury verzije s pogonom na prednje kotače.
Navigacija s nadograđenim planiranjem rute za BEV
Lexus RZ dobiva sofisticiranije navigacijske mogućnosti koje kombiniraju planiranje rute s praćenjem stanja napunjenosti baterije automobila. Kada vozač programira putovanje, rute se planiraju s potrebnim zaustavljanjima za punjenje, a lokacije za punjenje jasno su prikazane kao točke puta s ikonom bljeskalice. Sustav također može prikazati alternativne lokacije za punjenje, s revidiranim vremenom dolaska. Planiranje rute je dinamično, pa ako sustav otkrije da je potrebno punjenje, upozorit će vozača porukom 'domet prenizak' na prikazu karte i ponuditi mogućnost promjene rute, s uključenom novom lokacijom za punjenje.
Novi RZ je prvi model koji usvaja Lexusov novi steer-by-wire sustav. Intuitivan, jednostavan i udoban za korištenje, stvara jaču vezu između vozača i vozila. Također transformira tradicionalni raspored kokpita s upravljačem novog oblika koji otvara više prostora oko vozača.
Steer-by-wire sustav upravljanja
Ono što je zanimljivo kod osvježenog RZ-a jest - yoke - pravokutni oblik 'kola' volana, no treba reći kako novi RZ ima i klasično kolo volana na verzijama koje nemaju ovaj sustav upravljanja putem žice. Mi smo isprobali oba tipa, a razlika je doista primjetna u vožnji. Mnogi tradicionalniji vozači će se držati klasičnog, okruglog kola volana, no biti će i onih odvažnijih koji će prihvatiti novu tehnologiju Steer-by-wire.
Novi sustav se bitno razlikuje od konvencionalnog sustava upravljanja po tome što nema mehaničke veze između upravljača i prednjih kotača. Umjesto toga, vozačevi upravljački unosi prenose se električnim signalima iz aktuatora momenta do upravljačkog aktuatora.
Performanse su sigurne, ulijevaju povjerenje i vrlo su responzivne, s dinamičnim podešavanjem upravljačkog mehanizma prema brzini vozila. To olakšava manevriranje pri malim brzinama; agilan odziv za glatku vožnju zavojitim cestama; i stabilnost koja ulijeva povjerenje pri vožnji autocestom velikom brzinom.
Na konvencionalnom sustavu, vozaču je možda potrebno napraviti dva ili tri puna okreta volana kako bi se pomaknuo iz jednog u drugi položaj. Na novom Lexusovom sustavu, potreban je samo okret od 200 stupnjeva volana novog oblika za pomicanje iz neutralnog u potpuno lijevo ili desno zaključavanje, tako da su pokreti ruke preko ruke/prekriženih ruku gotovo eliminirani.
Iako ne postoji fizička veza između volana i kotača, vozač uživa u odgovarajućim i korisnim povratnim informacijama o upravljanju – koje se prenose električnim signalima – uz filtriranje neugodnih vibracija. Performanse osiguravaju da vozač prima važne informacije o cesti koje se i dalje prenose vozaču. Sigurnost je ugrađena, s potpunim sustavom redundancije u kojem je svaka komponenta duplicirana. Također je na mjestu i dodatno rezervno napajanje.
Na RZ modelima koji koriste konvencionalni sustav električnog servo upravljača, konstrukcija uređaja je ojačana kako bi se poboljšala povratna informacija. Također su poduzete mjere za smanjenje težine i buke pri radu. Volan novog oblika
Sustav upravljanja putem žice intuitivan je, udoban i vozačima se lako prilagođava korištenjem volana novog oblika. Ovaj volan ukida gornji i donji dio tradicionalnog 'prstena' i ima ravno dno, sa zakrivljenim hvatištima za prste s lijeve i desne strane. Ovaj radikalno novi dizajn daje vozaču otvorenije vidno polje i jača njegov dijalog s automobilom.
Budući da je kompaktnije veličine - širine 360 mm i visine 197 mm - oslobađa više prostora za koljena za lakši ulazak i izlazak iz automobila. Integrirani grijač dolazi standardno. Prekidači na volanu su vertikalno raspoređeni i uključuju nove kombinirane prekidače za rjeđe korištene funkcije svjetla i brisača. To uključuje upravljanje svjetlima, rad svjetala za maglu i automatsko podešavanje osjetljivosti brisača. Sustav upravljanja 'steer-by-wire' standardno je dostupan na RZ 550e F SPORT modelu, a opcija je na RZ 500e Luxury modelu s pogonom na sve kotače.
Poboljšane performanse i doseg
RZ-ov baterijski električni pogonski sklop prošao je potpunu reviziju, s naglaskom na poboljšanje performansi, praktičnosti i užitka u vožnji kako bi se performanse BEV-a podigle na višu razinu. Ključne promjene uključuju uvođenje nove litij-ionske baterije visokog kapaciteta i prerađenih eAxles osovina s poboljšanom snagom elektromotora i učinkovitošću pretvarača te značajnim smanjenjem unutarnjih gubitaka. Tu je i novi ugrađeni punjač od 22 kW.
U kombinaciji, ovi elementi su dio nove RZ serije s tri različite opcije izlazne snage: 165 kW (224 KS) u RZ 350e; 280 kW (380 KS) u RZ 500e; i 300 kW (408 KS) u RZ 550e F SPORT.
Ulazna verzija je model RZ 350e s prednjim pogonom, a ubrzanje od 0-100 km/h je 7,5 s, uz krajnju brzinu ograničenu na 160 km/h. Domet s jednim punjenjem je 568 km s 18-colnim kotačima ili 508 km s 20-colnim kotačima (sve WLTP). Težina ovog modela je između 1995 i 2050 kg. Vučna snaga: RZ 350e je 750 kg; RZ 500e i RZ 550e je 1500 kg.
Slijedi verzija RZ 500e s AWD pogonom na sva četiri kotača. Ubrzanje od 0-100 km/h ove verzije je 4,6 s, uz krajnju brzinu ograničenu na 180 km/h. Domet s jednim punjenjem je 500 km s 18-colnim kotačima ili 456 km s 20-colnim kotačima (sve WLTP). Težina ovog modela je između 2100 i 2165 kg.
O najjačoj verziji RZ 550e F SPORT možete pročitati nešto niže u tekstu.
Uvođenje novog, velikog kapaciteta litij-ionskog baterijskog paketa ključno je pridonijelo poboljšanim performansama novog RZ-a. Kapacitet je povećan na 77 kWh. Konstrukcija baterijskih ćelija je revidirana, a njihov broj je povećan kako bi se omogućila veća snaga iz eAxlesa. To je postignuto bez promjene vanjskih dimenzija paketa, tako da ostaje u potpunosti smješten ispod poda vozila. Baterija ima koristi od novog sustava vodenog hlađenja koji pomaže maksimizirati snagu i suzbiti propadanje ćelija, čak i pod uvjetima velikog opterećenja.
To bi uključivalo, na primjer, brzo punjenje nakon ponovljena ili dugotrajna brza ubrzanja, vožnja uzbrdo, vuča teške prikolice i vožnja izvan ceste. Upravljanje sustavom hlađenja učinkovito je koordinirano s RZ-ovim sustavom klimatizacije, tako da se koriste rashladno sredstvo ili izvori hlađenja hladnjaka, ovisno o vanjskoj temperaturi. Hladnjak je smješten u bliskom kontaktu s baterijom i hladi se odozdo kako bi se postigle učinkovite i ujednačene performanse.
Skraćeno vrijeme punjenja
Performanse punjenja poboljšane su zahvaljujući uvođenju novog baterijskog paketa i primjeni snažnijeg ugrađenog punjača od 22 kW kao standardne opreme, koji zamjenjuje prethodni punjač od 11 kW. To predviđa širu dostupnost javne infrastrukture za brzo punjenje. Kako bi se poboljšalo vrijeme punjenja u hladnim klimama, novi RZ opremljen je novim sustavom predkondicioniranja baterije. To se može koristiti za zagrijavanje baterije na optimalnu temperaturu prije početka punjenja. To je posebno vrijedno pri niskim temperaturama, gdje se može postići značajno smanjenje vremena punjenja. Lexus procjenjuje da se punjenje od 10 do 80 posto može postići za 30 minuta korištenjem funkcije predkondicioniranja, u usporedbi s 55 minuta bez nje (na -10 °C). Može se upravljati ručno, pomoću kontrole u multimedijskom sustavu ili automatski kada je lokacija punjenja postavljena kao točka rute ili odredište u navigacijskom sustavu. Postavka timera također se može koristiti kako bi se grijanje moglo zakazati za određeno putovanje.
Performanse grijača baterije poboljšane su podešavanjem položaja grijača rashladne tekućine i izmjenjivača topline, što pomaže u smanjenju vremena punjenja po hladnom vremenu.
Poboljšane performanse eAxlea
Na RZ-ovoj eAxle osovini napravljene su detaljne promjene kako bi se smanjili unutarnji gubici i postigla veća snaga motora uz tiše performanse. Kompaktne proporcije jedinice pomažu u optimizaciji pakiranja automobila, osiguravajući velikodušan unutarnji prostor. Sprijeda, skraćena duljina pruža bolju zaštitu u slučaju sudara, dok kod modela s pogonom na sva četiri kotača, niža visina stražnje jedinice omogućuje više prostora za teret i ravan pod. Njezine proporcije također su pomogle RZ-ovim dizajnerima da osiguraju da se baterija može u potpunosti smjestiti ispod poda vozila. U novom RZ-u, visina stražnje eAxle osovine dodatno je smanjena premještanjem osovine broj dva. Ostale nove mjere uključuju korištenje kugličnog ležaja, što omogućuje kompaktniji modul zupčanika s tri osovine, što pomaže u smanjenju unutarnjih gubitaka. Površinsko poliranje zuba zupčanika također je smanjilo gubitke energije, a istovremeno omogućuje precizniji i tiši rad.
I prednji i stražnji eAxle imaju revidirani sustav podmazivanja koji je uklonio potrebu za mehaničkom pumpom. Inverter koristi poluvodiče od silicijevog karbida (SiC), koji pomažu u postizanju veće snage i poboljšane učinkovitosti. Jednaka je pozornost posvećena konstrukciji elektromotora. Veličina i težina rotora smanjene su, dok je podešavanje položaja magneta omogućilo postizanje visokih okretaja i snage. Fino podešavanje statorske zavojnice povećalo je okretni moment te smanjilo gubitke i potrošnju energije.
Sveobuhvatne tehničke revizije BEV sustava također donose povećanje dometa vožnje novog RZ-a. Smanjenje gubitaka unutar eAxlea, povećanje kapaciteta baterije i optimizacija upravljačkih sustava ključno doprinose poboljšanom dometu. Lexusove predviđene brojke performansi pokazuju značajno povećanje u usporedbi s performansama trenutnog RZ-a - do dodatnih 95 km u slučaju modela s prednjim pogonom i 18-colnim kotačima.
Dinamika vožnje
Lexus je konstruirao svaki model u svojoj ponudi kako bi pružio Lexusov Potpis vožnje, ujedinjeno iskustvo vožnje u kojem vozač uživa u udobnosti, samopouzdanju i kontroli u svakom trenutku. Strateške mjere primijenjene na novom RZ-u pojačavaju ovu kvalitetu, uz uzbudljive karakteristike performansi koje se mogu postići tehnologijom i inženjeringom električnih vozila na baterije.
Strukturna krutost povećana je poboljšanjima oko prednjeg nosača hladnjaka: povećana debljina ploče i ojačani spojevi. U međuvremenu, dodavanje stražnjeg potpornja pomaže u smanjenju lokalizirane torzijske deformacije. Ove mjere podržavaju čist i linearan odziv na upute upravljača.
Ovjes
Sustav ovjesa – prednji MacPherson amortizeri i stražnja dvostruka poprečna ramena – ima koristi od finog podešavanja prednjih i stražnjih amortizera i opruga kako bi se poboljšale dinamičke performanse i postigla dobra ravnoteža između stabilnosti upravljanja i udobnosti vožnje. Prednja čahura je optimizirana kako bi se postigao izravniji odziv upravljanja.
Ostali novi detalji uključuju preoblikovanje donjeg prednjeg ramena ovjesa radi uštede težine i nove unutarnje dijelove u ležaju glavčine, mjere koje pomažu u optimizaciji dometa vožnje. Nosač mjenjača upravljača također je prilagođen kako bi sustav bio krući i responzivniji.
Evolucija Lexus DIRECT4 sustava pogona na sva četiri kotača
Performanse Lexusove tehnologije upravljanja kretanjem vozila DIRECT4 su revidirane, dodatno poboljšavajući performanse trakcije i stabilnosti novih RZ modela s pogonom na sva četiri kotača. Inteligentni sustav automatski kontrolira raspodjelu snage na prednje i stražnje e-osovine, prema uvjetima vožnje i unosima vozača.
Raspon raspodjele okretnog momenta proširen je povećanjem izlazne snage BEV sustava, tako da se pri kretanju i ubrzanju ravnom linijom raspodjela snage sprijeda/straga kontrolira između 60:40 i 0:100, suzbijajući trzanje i stvarajući osjećaj izravnog ubrzanja. Tijekom skretanja, omjer raspodjele optimiziran je između 80:20 i 0:100, ovisno o brzini vozila i kutu upravljanja, kako bi se prilagodio uvjetima vožnje.
Tijekom ulaska u zavoj, više snage usmjerava se na prednju osovinu kako bi se postiglo glatko skretanje. Pri izlasku iz zavoja, raspodjela okretnog momenta usklađena je s opterećenjem na svakom kotaču, kako bi se održala ravnoteža vozila i omogućilo glatko ubrzanje. Rezultat je ugodan osjećaj pri skretanju i precizno praćenje linije.
Kada vozač odabere način rada Range kako bi maksimizirao učinkovitost, ravnoteža sprijeda/straga održava se na 50:50. Usvajanje Lexusovog integriranog upravljanja dinamikom vozila (VDIM, opcija na luksuznom modelu s pogonom na sva četiri kotača i standardna na F SPORT) doprinosi ravnijoj i udobnijoj vožnji, zajedno s poboljšanom stabilnošću vožnje i upravljanjem izbjegavanjem opasnosti u hitnim slučajevima.
Krutost karoserije
Visoka razina krutosti karoserije i povezanosti kroz cijelu karoseriju ključna je za postizanje responzivnih performansi, vjernih vozačevim uputama. Izvorni razvoj RZ-a osigurao je vrlo krutu strukturu, čemu je doprinio niski smještaj baterije, unutar međuosovinskog razmaka, te činjenica da je sama baterijska jedinica dio okvira vozila. Napredne konstrukcijske tehnike, uključujući tehnologiju laserskog brušenja i laserskog zavarivanja, pridonijele su krutosti, zajedno s opsežnom upotrebom visokočvrstog ljepila i visokokrute pjene. Učvršćenja tornja i amortizeri dodatno doprinose impresivno čvrstom i stabilnom osjećaju automobila. Lexus je iskoristio priliku za poboljšanje stupnja krutosti dodatnim učvršćenjima između donjeg stražnjeg dijela karoserije i stražnjih kućišta kotača. Čvrstoća i krutost nosača hladnjaka sa strane također su povećane, što koristi stabilnosti upravljanja.
Lexus nastavlja koristiti namjenski izgrađene objekte u svojoj novoj bazi u Shimoyami u Japanu kako bi testirao sve aspekte performansi RZ-a. Ovdje različiti timovi za razvoj proizvoda blisko surađuju kako bi proizveli učinkovita, koordinirana poboljšanja. Osim korištenja naprednih digitalnih, računalnih tehnika, timovi su u mogućnosti fino podesiti performanse vozila i osigurati isporuku Lexusovog vozačkog potpisa koristeći opsežne testne staze na licu mjesta.
RZ 550e F SPORT
Novi RZ prvi put uvodi performanse i dizajn Lexusa F SPORT u ponudu. RZ 550e F SPORT je vodeći model u ponudi, a njegov električni pogon na baterije pruža uzbudljivo i autentično sportsko iskustvo vožnje. Maksimalna snaga od 300 kW (408 KS) omogućuje ubrzanje od mirovanja do 100 km/h za samo 4,4 sekunde i maksimalnu brzinu ograničenu na 180 km/h. Očekivani domet vožnje je do 450 km. Težina modela je između 2135 i 2180 kg.
Standardno je opremljen najnovijim, poboljšanim inteligentnim sustavom pogona na sve kotače Lexus DIRECT4.
Interaktivna ručna vožnja – osjećaji ručnog mijenjanja brzina u električnom vozilu
RZ 550e F SPORT je prvi model opremljen Lexusovim novim interaktivnim ručnim pogonom (Interactive Manual Drive), tehnologijom koja vozaču pruža osjećaje i nagrade ručnog odabira brzina u električnom vozilu na baterije. Vozač može uživati u dubljem dijalogu i povezanosti sa svojim automobilom, kontrolirajući pogonsku snagu pomoću komandi za mijenjanje brzina na upravljaču za odabir virtualnih brzina.
Iskustvo je pojačano povratnim informacijama u stvarnom vremenu putem gasa, G-sila, reproduciranih zvukova motora i zaslona tahometra sa zakrivljenom trakom za očitavanje virtualnih okretaja. Sustav se uključuje jednostavnim pritiskom na prekidač 'M način rada' na središnjoj konzoli. Rad se također može koristiti u kombinaciji s odabirom načina vožnje. Kada je odabran sportski način rada, ubrzanje je agilnije u odgovoru na unose gasa nego u normalnom načinu rada.
Izlazna pogonska snaga ima virtualni mjenjač s osam brzina, što omogućuje brzo i ugodno virtualno mijenjanje brzina pomoću komandi na upravljaču. Okretni moment virtualnog izvora snage izračunava se prema pritisku vozača na papučicu gasa i brzini vozila; to se zatim množi s odabranim virtualnim stupnjem prijenosa. Mjerač mjenjača koji kombinira informacije s tahometra i mjerača snage pomaže vozaču da intuitivno razumije stanje vozila u bilo kojem trenutku i optimizira promjene brzina u odnosu na korištenje papučice gasa.
Performanse upravljanja
Primijenjene su posebne mjere kako bi se osiguralo da se dodatna snaga modela F SPORT prevodi u zadovoljavajuće upravljanje i performanse. Uz korake poduzete za poboljšanje krutosti karoserije RZ-a, F SPORT ima dodatna učvršćenja oko nosača hladnjaka i dodatna učvršćenja u strukturi stražnjeg kraja. Bočne strane nosača hladnjaka također su čvršće korištenjem deblje ploče i dodatnih točaka zavarivanja, stvarajući snažan spoj između nosača i gornjeg dijela. Ove mjere jačaju karoseriju i suzbijaju deformacije, pomažući u izoštravanju upravljanja i odziva šasije. Ovjes je revidiran za sportskije performanse, s ponovnim podešavanjem sile prigušenja amortizera i krutosti opruga.
Model također ima koristi od Lexusovog inteligentnog upravljanja dinamikom vozila (VDIM). To koordinira rad ABS-a, pomoći pri kočenju, kontrole stabilnosti vozila, kontrole proklizavanja i drugih funkcija kontrole kočenja kako bi vozač mogao uživati u punom potencijalu upravljanja automobilom.
Vanjski stil
F SPORT se ističe od ostalih modela u RZ ponudi snažnim detaljima vanjskog stila koji izražavaju njegov profil performansi, a istovremeno poboljšavaju aerodinamičke performanse, stabilnost i hlađenje. Funkcionalne značajke uključuju zračne kanale u donjem dijelu prednjeg branika koji usmjeravaju rashladni zrak prema kočionim čeljustima. Ukrasni dio branika dobiva dio u obliku peraje, koji usmjerava protok zraka niz bočnu stranu vozila, što koristi stabilnosti i odzivu upravljanja.
Straga, F SPORT dobiva dodatni spojler duž donjeg ruba stražnjeg stakla, namjenski dizajn stražnjeg difuzora i pontonske oblike u braniku. To se kombinira kako bi se stvorio zadovoljavajući osjećaj čvrstog kontakta automobila s tlom, stabilno upravljanje i brz odziv upravljanja. F SPORT se vozi na 20-colnim (dimenzije guma su 235/50R20) aerodinamičnim kotačima s okvirom od legure i poklopcem od smole. Lagana konstrukcija je također aerodinamički učinkovita, što pomaže maksimizirati energetsku učinkovitost automobila. Upečatljive plavo završne kočione čeljusti F SPORT vidljive su kroz žbice kotača. Opcije boja za F SPORT uključivat će novu Neutrino sivu, u dvobojnoj i monotonoj završnoj obradi.
Značajke interijera
Kabina F SPORT-a završena je u crnoj i tamno sivoj boji, dizajnirana da evocira sportski osjećaj i tihu snagu. Presvlaka Ultrasuede ima jarko plave kontrastne prošive, prepoznatljivu boju Lexusa Electrified. Prednja sjedala F SPORT izrađena su korištenjem integrirane tehnike pjenjenja koja stvara čvršću vezu između presvlake i prednjeg okvira, pružajući vrhunsko držanje tijela. Oba sjedala imaju električno podešavanje u osam smjerova i lumbalnu potporu.
F SPORT detalji uključuju ploče od nehrđajućeg čelika, oznake na volanu te aluminijske sportske papučice i oslonac za noge. Laserski obrađeni uzorak na Ultrasuede vratima ima geometrijski dizajn, što je u kontrastu s tekućim konturama na drugim RZ modelima. Završna obrada također je specifična za ovaj model, film s mikrogeometrijskim uzorkom.
Tri razine opreme
Za kraj, nova RZ serija nudi tri razine opreme, a svi imaju koristi od novih tehnoloških značajki, održivih i kožnim alternativnim presvlakama te LexusLink multimedijskog sustava. Glavne značajke Executive paketa opreme za RZ 350e FWD i 500e AWD uključuju nove 18-colne aluminijske/smolaste naplatke, jednostruka LED prednja svjetla, ambijentalno unutarnje osvjetljenje (jednobojno), Panoramic View Monitor, visokokvalitetne presvlake od sintetičke kože, električno podesiva grijana prednja sjedala, LexusLink multimediju s 14-inčnim zaslonom, ugrađeni punjač od 22 kW i Lexus sigurnosni sustav + aktivne sigurnosne i pomoćne funkcije za vozača.
Luxury paket opreme za model RZ 350e FWD uključuje 20-colne aluminijske/resin naplatke, sjajno crne detalje vanjskog stila, digitalni retrovizor, head-up zaslon i memorijske postavke za prednja sjedala. 500e AWD Luxury također ima svjetla za zavoje, višebojnu ambijentalnu rasvjetu kabine, Ultrasuede presvlake i grijana stražnja sjedala.
F-SPORT (550e AWD) usmjeren na performanse opremljen je 20-colnim F-SPORT naplatcima, dodatnim stražnjim spojlerom, upravljanjem putem žice, interaktivnom ručnom vožnjom, aktivnom kontrolom zvuka, integriranim upravljanjem dinamikom vozila, F SPORT prednjim sjedalima, unutarnjim ukrasima i oblogama pragova, aluminijskim sportskim papučicama i Ultrasuede presvlakama s plavim naglašenim šavovima.
Zasad cijene novog Lexusa RZ za domaće tržište nisu poznate.