ANTI-BLUE MONDAY

[FOTO] Veseli VW Polo Harlekin 25 godina nakon originala: Šarenilom protiv depresije

26.01.2021 u 10:08

Bionic
Reading

Ovaj živopisni 'jednokratni' VW Polo pojavljuje se četvrt stoljeća nakon predstavljanja automobila kojem zapravo i nije bila namjena da uopće krene u proizvodnju, ali je s više od 3800 proizvedenih jedinica postigao neočekivani uspjeh

Vjerojatno ste čuli za izraz 'Blue Monday', koji označava najdepresivniji dan u godini, odnosno treći ponedjeljak u siječnju svake godine ili 'plavi ponedjeljak'. Mnogi u Hrvatskoj će se sasvim sigurno složiti da je 2020. godina bila užasna zbog pandemije koronavirusa, niza katastrofalnih potresa te samim time ekonomske neizvjesnosti i gubitaka u mnogim sferama života.

Ipak ima i dobrih, veselijih vijesti, a za jednu od njih se pobrinula nizozemska podružnica njemačkog proizvođača automobila Volkswagena. Oni su odlučili veselo obojiti taj depresivni 'plavi ponedjeljak' lansiranjem jedinstvenog modela Polo Harlekin. Ovaj živopisni 'jednokratni' Polo model pojavljuje se 25 godina nakon predstavljanja automobila kojem zapravo i nije bila namjena da uopće krene u proizvodnju, ali je s više od 3800 proizvedenih jedinica postigao neočekivani uspjeh.

Vraćamo se u 1994., godinu u kojoj je Volkswagen predstavio treću generaciju kompaktnog Pola. Ovaj interno označeni model 6N u mnogim je aspektima predstavljao velik korak naprijed. Primjerice, ovo je bio prvi Polo koji je također bio dostupan u verziji s petero vrata i uvedene su važne sigurnosne značajke poput zračnih jastuka, zatezača sigurnosnih pojaseva i ABS-a.

Sustav gradivnih blokova

Još jedna stvar koja je novi Polo 1994. godine učinila jedinstvenim bio je 'sustav Baukasten'. Zahvaljujući četiri gradivna bloka (pogon, oprema, opcije i boja) bilo je lakše nego ikad sastaviti Polo po vašoj želji i ukusu. Kako bi vizualizirao pogodnosti ta četiri bloka, Volkswagen je smislio kôd boja. Plava je označavala motor i šasiju, žuta opremu, crvena opcije i zelena za boje karoserije. Kako bi jezik koda još više privukao maštu, Volkswagen je predstavio dvadeset Pola u tim bojama u promotivne svrhe na njihovim dealerskim događanjima. Mnogi su ljudi, a time i potencijalni kupci također vidjeli te automobile. A onda se dogodilo nešto što Volkswagen nije uzeo u obzir: bilo je kupaca koji su inzistirali da imaju baš tako šareni Polo.

  • +12
VW Polo Harlekin Izvor: Promo fotografije / Autor: ERICVANVUUREN.NL

Trik velike promjene s četiri Pola

Volkswagen je ozbiljno shvatio potražnju kupaca i pokrenuo proizvodnju 1000 četverobojnih Pola 1995. godine. Te su proizvodne verzije nazvane Harlekin. To je ime bilo prikladno odabrano: Harlekini su vesele, akrobatske, pomalo nestašne i živopisno odjevene figure (klaunovi) iz talijanske commedia dell'arte. Proizvodnja Pola Harlekina bila je umjetničko djelo samo po sebi. Za Harlekin, Volkswagen je u početku proizveo četiri normalna Pola u bojama plava, crvena, žuta i menta zelena. Dijelovi karoserije poput poklopca motora, vrata prtljažnika, vrata, odbojnici i ogledala tih automobila zamijenjeni su prema fiksnom uzorku. Osnovna boja Harlekina je ona koju ćete pronaći na krovu, pragovima i u motornom prostoru. Da biste imali ideju o uzorku boja, na svakom su Harlekinu prednji odbojnik, prednja vrata i ogledala iste boje kao i stražnja vrata i stražnji odbojnik. Kao kupac mogli ste naručiti Polo Harlekin, ali niste mogli navesti preferiranje (na primjer) osnovne boje. Trebalo je pričekati i vidjeti koju ste od četiri dostupne kombinacije boja napokon dobili.

Šareni detalji

Unutrašnjost Pola Harlekina bila je - posebno za Volkswagen iz tog razdoblja - lijepa i živopisna. Presvlaka 'Joker' sadržavala je Harlekinove četiri osnovne boje, a plavi kožni sportski upravljač i ručica mjenjača s Harlekinovim logotipom bili su standardni u svakoj verziji. Također zgodno: radio u Polu Harlekin bio je iz ... Blaupunkta (u prijevodu - Plava točka). Ostale identifikacijske oznake bili su Harlekinov logotip na vratima prtljažnika, bijeli žmigavci sprijeda i zatamnjena stražnja svjetla. Prvih 1000 modela Polo Harlekin također je isporučeno s numeriranim privjeskom za ključeve i certifikatom.

Ostale zabavne činjenice

Polo Harlekin nikada nije bio uključen u nizozemski program isporuke kupcima. To ne mijenja činjenicu da su mnogi Harlekini završili u upravo u toj zemlji. Jednog nizozemskog vlasnika ludog za svojim Harlekinom policija je jednom uhitila. Ne zbog prekršaja, već čisto zato što su dotični policajci željeli znati koja je boja navedena u prometnoj dozvoli.

U Njemačkoj je Polo Harlekin još se i danas povezuje s tamošnjim velikim lancem brze hrane. Kupci su dobili dio fotografije prilikom naručivanja jelovnika. Šest različitih fotografija zajedno je stvorilo Polo Harlekin. S tih šest slika mogli biste sudjelovati u lutriji. I tako je čak 500 Polo Harlekina pronašlo svog novog vlasnika. Ukupno je Volkswagen proizveo 3806 primjeraka ovog neuobičajenog modela.

Preci i potomci

Iako originalna, ideja karoserije u različitim bojama nije bila posve nova za Volkswagen. Oglas iz 1964. godine prikazivao je Bubu jarkih boja. Cilj je te reklame pokazati koliko su lako zamjenjivi dijelovi modela Buba iz različitih godina gradnje. Inače, ideja o Harlekinu također je postala međunarodna: 1996. godine Golf je u SAD-u bio dostupan kao Harlequin - prema receptu Polo i samim time sa sličnim shemama boja. Tamo je proizvedeno ukupno 246 primjeraka ovog modela.

S primjesom narančaste: novi Polo kao Harlekin

25 godina nakon predstavljanja originalnog Pola Harlekina, Volkswagen Nizozemska predstavlja trenutni Polo (šesta generacija) u Harlekin izgledu. Ovaj model jasno pokazuje korake koje je Polo poduzeo u 25 godina u pogledu udobnosti, sigurnosti i učinkovitosti. A tome su dodane i značajke povezivanja. Uvodni slogan koji je Volkswagen koristio 1994. 'So gross kann klein sein' ('Malo može biti tako veliko') i dalje je relevantan. No, kvaliteta Pola Harlekina 2021. godine ista je kao i originala iz 1995.: super je veseo - ne možete ga pogledati, a da se barem ne nasmiješite.

Nažalost, ovaj primjerak nizozemske podružnice Volkswagena je 'one-off' primjerak i vjerojatno nikada neće ući u serijsku proizvodnju, ali tko zna? Tako je uostalom bilo i s originalom prije četvrt stoljeća, pa ništa nije nemoguće!