UPOTREBA KORIŠTENIH BATERIJA

[FOTO] Drugi život: Baterije ovog Jaguara napajaju jedinice za pohranu energije s nultom emisijom

15.03.2022 u 12:39

Bionic
Reading

Mobilni baterijski sustav za pohranu energije (ESS) iz Pramaca je razvijen korištenjem baterija Jaguar I-PACE-a drugog vijeka trajanja

Nazvana Off Grid Battery Energy Storage System (ESS), Pramacova tehnologija – koja sadrži litij-ionske ćelije s 'one-and-a-half second-life' baterijom iz Jaguar I-PACE-a, osigurava snagu nulte emisije tamo gdje je pristup mrežnom napajanju ograničen ili nedostupan. Kako bi pokazala svoju sposobnost, jedinica je pomogla Jaguaru TCS Racingu da se pripremi za Svjetsko prvenstvo ABB FIA Formule E 2022. tijekom testiranja u Velikoj Britaniji i Španjolskoj, gdje je korištena za pokretanje vrhunske dijagnostičke opreme tima koja analizira performanse trkaćih automobila na stazi, te za opskrbu pomoćnom energijom garaže Jaguara na stazi.

Testiranje i validacija Off Grid Battery ESS-a od strane Jaguar TCS Racinga demonstracija je cikličkog prijenosa tehnologije od 'utrke do ceste do utrke' (race-to-road-to-race). Naučena iskustva iz Jaguar TCS Racinga su prethodno informirala o ažuriranju softvera-over-the-air (SOTA) za kupce I-PACE-a koje je omogućilo povećanje dometa u stvarnom svijetu do 20 km – a sada i daljnji slučajevi upotrebe za Off Grid Battery ESS koje su ocijenjene u programu trkaćeg tima. Zelena svjetla se pale za četvrtu i petu utrku Svjetskog prvenstva Formule E u Rimu 9. i 10. travnja.

Punjenje solarnim panelima

Vodeći sustav ESS ima kapacitet do 125 kWh – više nego dovoljno za potpuno punjenje Jaguarova višestruko nagrađivanog potpuno električnog SUV-a I-PACE performansi ili za napajanje uobičajene obiteljske kuće na tjedan dana (Na temelju prosječne godišnje potrošnje električne energije u kućanstvu iz 2019. koja iznosi 3772 kWh, odnosno 72,3 kWh tjedno, potrošnja energije u UK-u od 1970. do 2019.). Napunjena iz solarnih panela, jedinica je samostalno rješenje koje se sastoji od baterijskog sustava povezanog s dvosmjernim pretvaračem i pripadajućim sustavima upravljanja. Dostupne za komercijalni najam, jedinice su opremljene priključcima za punjenje električnog vozila (EV) tipa 2 s dinamičkom kontrolom i ocijenjene na do 22 kW izmjenične struje kako bi se omogućilo punjenje električnog vozila.

Pronalaženje drugog života za baterije nakon što su uklonjene iz vozila može izbjeći prerano recikliranje i pomoći u stvaranju sigurne opskrbe rijetkim materijalima. Najsuvremenija litij-ionska baterija od 90 kWh u Jaguaru I-PACE donosi domet do 470 km (WLTP ciklus), a sa 400 KS i 696 Nm trenutnog okretnog momenta omogućuje ubrzanje od 0-100 km/h za 4,8 s. Baterija je također razvijena za izdržljivost koja odgovara njezinim izvanrednim performansama i učinkovitosti, a kupci I-PACE-a imaju koristi od jamstva na bateriju od 8 godina ili 160.000 km, tijekom kojih mora održavati najmanje 70 posto stanja (tzv. State of Health).

Ovaj napredni inženjering čini bateriju I-PACE savršenom za druge, pa čak i treće životne, primjene u situacijama niske potrošnje energije nakon što zdravlje baterije padne ispod strogih zahtjeva električnog vozila. Kada baterija konačno dođe do kraja svog životnog vijeka, 95 posto nje se može reciklirati.

Formula E treće generacije

Osim suradnje s vodećima u industriji kao što je Pramac, Jaguar TCS Racing svoju je dugoročnu budućnost posvetio Gen3 eri Formule E. Tim će dodatno pomoći Jaguaru Land Roveru u razvoju novih održivih tehnologija, postaviti nova mjerila kvalitete sa svojim partnerima i podržati Jaguarovu renesansu kao potpuno električni luksuzni brend od 2025.

'Ova je objava izvrstan primjer kako ćemo surađivati ​​s vodećima u industriji kako bismo ostvarili našu održivu budućnost i postigli uistinu kružno gospodarstvo. Drago nam je što surađujemo s Pramac-om na korištenju baterija drugog vijeka trajanja Jaguar I-PACE kako bismo osigurali prijenosnu snagu nulte emisije, a podrška Jaguar TCS Racing ove sezone bila je izvrsna prilika da pokažemo za što su ove jedinice sposobne.', rekao je Andrew Whitworth, tim kružne ekonomije u Jaguar Land Roveru.

'Formula E je prvi svjetski sport bez ugljika od početka. Jaguar TCS Racing uvijek gleda na poboljšanje našeg ugljičnog otiska i korištenje sustava za pohranu daje nam inovativno rješenje obnovljive energije za testiranje. Korištenje baterija Jaguara I-PACE drugog vijeka zaokružuje ovaj održivi krug i prikazuje misiju tima Race To Innovate.', rekao je James Barclay, voditelj tima Jaguar TCS Racing.

'Imali smo privilegiju da tako blisko surađujemo s Jaguar Land Roverom koji nam pruža veliku podršku na našem putu za uspješnu izgradnju robusnog proizvoda i komercijalno održivog poslovnog slučaja korištenjem EV modula drugog života. To donosi novi element u priču o održivosti kao proizvođača energetski učinkovite tehnologije koja smanjuje ugljik. Veselimo se nastavku putovanja s Jaguar Land Roverom i pružanju inovativnih infrastrukturnih rješenja za punjenje za podršku elektrifikaciji njihovih vozila vodećih u klasi.', rekao je Danny Jones, direktor Pramac-a.