NIŠTA KAO OPREZAN VOZAČ
Euro NCAP testirao autonomne sustave, rezultati baš i nisu impresivni

volvo autonomno vozilo
Izvor: Screenshot / Autor: Volvo
Sudeći prema danas dostupnim tehnologijama, još smo daleko od ovog scenarija.
Premda više od 70 posto ispitanika u anketi Euro NCAP-a, Global NCAP-a i Thatcham Researcha vjeruje kako već postoje automobili koji mogu voziti samostalno - to ipak nije lsučaj.
Zorno je to na primjeru pokazao baraž Euro NCAP-ovih testova provedenih na automobilima s najnaprednijim autonomnim sustavima na tržištu.
Na ispitu su se tako našli Audi A6, BMW serija 5, Mercedes C-klasa, DS7 Crossback, Ford Focus, Hyundai Nexo, Nissan Leaf, Tesla Model S, Toyota Corolla i Volvo V60.
Od svih testiranih vozila DS i BMW su nudili najmanje vozačke asistencije, te su se najviše oslanjali na vozača. Audi, Ford, Hyundai, Mercedes, Toyota, Nissan i Volvo su nudili balans između autonomije i potrebe za vozačkim inputom, dok se Tesla pretjerano oslanjala na autonomne sustave.
U Euro NCAP-u hvale adaptaciju adaptivnih tempomata i autonomnih sustava za kočenje u opasnim situacijama, te ističu kako ove tehnologije značajno pomažu vozačima da zadrže sigurnosno odstojanje, propisanu brzinu i putanju unutar trake. Napominju ipak da bi ovi sustavi trebali ostati u pozadini kao pomoćna sigurnost, jer su bez budnog i opreznog vozača neadekvatni za upravljanje vozilom.
Zašto je tome tako zorno pokazuju priloženi video zapisi s testiranja u kojima ni jedno vozilo nije uspjelo zadovoljiti sve simulirane testove svakodnevnih prometnih situacija.
Izvor: Screenshot