Green Deal

Do 2030. godine Europa treba 15 puta više javnih punionica: Je li to nemoguća misija?

Otprilike 3 milijuna javnih mjesta za punjenje bit će potrebno za 44 milijuna električnih vozila u 2030.

Otprilike 3 milijuna javnih mjesta za punjenje bit će potrebno za 44 milijuna električnih vozila u 2030.

Izvor: Ostale fotografije / Autor: Z.M.

Punjenje električnih automobila kod kuće i na radnome mjestu mora biti prioritet, a između 20 i 30 posto punjača treba biti na ugroženim i manje naseljenim područjima kako bi se osiguralo da svi imaju koristi od vozila s nultom emisijom

Otprilike tri milijuna javnih mjesta za punjenje bit će potrebno za 44 milijuna električnih vozila u 2030. godini ako Europska unija do 2050. godine želi postati klimatski neutralna, pokazuju nova istraživanja istraživačke skupine Transport & Environment (T&E). To je preko 15 puta više od 185.000 javnih punjača koji su trenutno dostupni u EU, a koji su dovoljni za trenutnu električnu flotu, ali ne i korak s rastućim tržištem nakon 2020. godine.

Za financiranje potrebnih punjača, procjenjuje se, u Europi je u sljedećih 11 godina potrebno 20 milijardi eura ili prosječno 1,8 milijardi eura u privatnim i ciljanim javnim ulaganjima. To je danas samo tri posto godišnjeg troška EU na cestovnu infrastrukturu. T&E tvrdi da je ovo poslovna prilika te da sufinanciranje može doći iz europskoga plana ulaganja, koji će podržati milijardu eura održivih ulaganja u sljedećem desetljeću u okviru Zelenog plana EU (Green Deal).

Prelaskom na električna vozila stvorit će se prilika za europsku industriju od više milijardi eura u radu mreža, proizvodnji i ugradnji i održavanju javnih naknada

Prelaskom na električna vozila stvorit će se prilika za europsku industriju od više milijardi eura u radu mreža, proizvodnji i ugradnji i održavanju javnih naknada

Izvor: EPA / Autor: ZSOLT CZEGLEDI

Punjenje kod kuće i na radnome mjestu mora biti prioritet, a između 20 i 30 posto tih punjača trebat će biti u ugroženim i manje naseljenim područjima kako bi se osiguralo da svi imaju koristi od vozila s nultom emisijom.

Lucien Mathieu, analitičar T&E, ističe: 'Zeleni plan za promet može se dogoditi samo s nultom emisijom infrastrukture. To znači uložiti novac u postavljanje mreže javnih punjača, posebno kod kuće i na poslu, a ne u izgradnju više fosilnih plinovoda. Dosad je broj punjača išao u skladu s potražnjom, ali nadolazeći električni porast potrebno je napuniti velikim širenjem mreže za punjenje'.

Infrastruktura punjača po zemljama EU

Infrastruktura punjača po zemljama EU

Izvor: Ostale fotografije / Autor: Transport&Environment/Grafička obrada:Neven Bučević

Predstojeća revizija EU direktive o alternativnom gorivu presudan je trenutak za Europsku komisiju da pomogne vozačima kako bi što lakše podnijeli troškove te pomogne poduzećima da plove na valu elektrifikacije. Ove godine to treba preispitati i treba ga pretvoriti u uredbu s ambicioznim ciljevima kako bi se osigurala brza i usklađena ugradnja punjača u cijeloj Europi.

'Prelaskom na električna vozila stvorit će se prilika za europsku industriju od više milijardi eura u radu mreža, proizvodnji i ugradnji te održavanju javnih naknada. EU mora učiniti sve što može kako bi se borila protiv klimatskih nepogoda, istodobno podržavajući radna mjesta u Europi', ističe Lucien Mathieu.

I Hrvatski Telekom uključen je u izgradnju infrastrukture javnih punionica

I Hrvatski Telekom uključen je u izgradnju infrastrukture javnih punionica

Izvor: Promo fotografije / Autor: HT

Analiza T&E-a temelji se na novoj mjernoj jedinici infrastrukture javnih punjača koju je razvila kako bi pomogla regulatorima da postave ciljeve i odrede koliko javnih punjača će biti potrebno.

Promet je najveći klimatski problem u Europi, koji predstavlja više od četvrtine (27 posto) ukupnih emisija stakleničkih plinova. Automobili emitiraju 44 posto emisije CO2 iz prometa i njihov utjecaj i dalje raste. Da bi ostvarila ambiciju Zelenog ugovora EU-a, Europi će trebati 40 posto novih automobila koji će imati nultu emisiju do 2030., a posljednji automobil s motorom s unutarnjim izgaranjem morat će se prodati najkasnije do 2035. godine.

Sadašnja infrastruktura javnih punionica čini se dovoljnom, ali se mora ubrzano razvijati

Sadašnja infrastruktura javnih punionica čini se dovoljnom, ali se mora ubrzano razvijati

Izvor: Dražen Beitenfeld / Autor: Dražen Beitenfeld

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!