Šesta generacija BMW eDrive tehnologije sastoji se od visoko učinkovitih elektromotora, novih visokonaponskih baterija i 800V tehnologijom. BMW iX3 50 xDrive pokreće dva elektromotora, ukupne snage 345 kW/469 KS i 645 Nm. Od 0-100 km/h treba 4,9 s uz krajnju brzinu od 210 km/h
BMW iX3, prvi serijski proizvedeni model Neue Klasse, svoju je globalnu premijeru imao početkom rujna ove godine. Sada je ovo tehnološko čudo stiglo i kod nas, a mi smo bili na njegovoj hrvatskoj premijeri. Saznali smo i da je novi iX3 krenuo u prodaju, a da se prvi primjerci očekuju dolaskom nove godine. Jedini model zasad u prodaji kod nas, a i šire, nosi oznaku BMW iX3 50 xDrive s izlaznom snagom od 345 kW/469 KS i električnim pogonom na sve kotače i stoji 68.875 eura.
Što znači novi iX3 za bavarskog proizvođača?
Nije to jedan posve običan model bavarskog proizvođača premium automobila, vrijednost potpuno novog modela iX3 leži u činjenici da označava veliku prekretnicu ne samo za BMW, već se to bez pretjerivanja može reći - i na budućnost globalne autoindustrije.
BMW iX3 nove generacije je potpuno električno Sports Activity Vehicle (SAV) koje korisnicima pruža prvi okus potpuno nove ere čistog užitka u vožnji. Potpuno novi dizajnerski jezik daje automobilu izgled bogat karakterom koji vjerno prenosi tehnološki napredak novog modela. S tehnologijom BMW eDrive šeste generacije, dometom do 805 km i vršnom brzinom punjenja od 400 kW, novi BMW iX3 postavlja nove standarde za učinkovitost i mogućnosti vožnje na velike udaljenosti.
Nova arhitektura elektronike i softvera, uključujući četiri visokoučinkovita računala 'superbrain', čini prvi model Neue Klasse inteligentnijim i bolje opremljenim za budućnost nego ikad prije. Tehnologija pogonskog sklopa 'Srce radosti' i upravljanja dinamikom vožnje omogućuju neusporedivu dinamiku i preciznost upravljanja, dok najnoviji sustavi za automatiziranu vožnju optimiziraju simbiotsku interakciju čovjeka i vozila.
Ključni element digitalnog korisničkog iskustva u novom BMW-u iX3 je BMW Panoramic iDrive, koji podiže intuitivno upravljanje i fokus na vozača po kojem je marka poznat na novu razinu. Sveobuhvatni koncept održivosti smanjuje ugljični otisak automobila tijekom njegovog životnog ciklusa za više od 30 posto u usporedbi s prethodnikom.
Prvi model Neue Klasse će se proizvoditi u novoizgrađenoj tvornici BMW Grupe u Debrecenu u Mađarskoj. BMW iX3 50 xDrive je prvi od mnogih budućih modela Neue Klasse. Uskoro slijede i daljnje potpuno električne varijante, a od ljeta 2026. početi će isporuke varijante novog BMW-a iX3 proizvedene u pogonu u Shenyangu, koja je posebno prilagođena potrebama i željama kupaca u Kini.
Preskočena cijela generacija vozila
Novi BMW iX3 predstavlja skok naprijed u razvoju u odnosu na svog istoimenog prethodnika koji daleko nadilazi dosege konvencionalne obnove modela. Napredak postignut u pogledu dizajna i tehnologije stvara dojam da je preskočena cijela generacija vozila. Za BMW Grupu, lansiranje novog BMW-a iX3 također predstavlja prekretnicu u procesu transformacije kada je riječ o elektrifikaciji, digitalizaciji i kružnosti. Predvodeći dolazak Neue Klasse, nudi kupcima najnovije inovacije u dizajnu i tehnologiji, koje će oblikovati cijelu ponudu modela marke u budućnosti. Tehnologije Neue Klasse bit će ugrađene u ukupno 40 novih modela i ažuriranja modela između sada i 2027. godine.
Lansiranje novog dizajnerskog jezika
Veliki tehnološki napredak uvijek nudi priliku za uvođenje značajnijih promjena dizajna. Novi BMW iX3 lansirati će novi BMW dizajnerski jezik, koji će se s vremenom replicirati na cijelu ponudu modela marke. Ova nova upotreba oblika pruža vrlo modernu interpretaciju BMW-ovog originalnog i trajnog nacrta. Dizajn je bezvremenski, a istovremeno obuhvaća prevladavajući duh vremena. Sveden je na bit marke BMW - i stoga više BMW nego ikad. Upravo iz tog razloga registrirana je sveobuhvatna zaštita dizajna za novi BMW dizajnerski jezik koji se koristi u novom BMW-u iX3.
Novi BMW iX3 predstavlja vrijednosti i kvalitete Neue Klasse unutar predloška SAV-a. Prvi BMW X model nove generacije u potpunosti se fokusira na unutarnji prostor i progresivan način života. S duljinom od 4782 mm, širinom od 1895 mm i visinom od 1635 mm, novi BMW iX3 ima karakteristične proporcije jednog SAV-a. Karakterističan dizajn s dva dijela prožet je robusnom prisutnošću BMW X modela i ima precizne linije koje naglašavaju sva četiri kotača. Detaljna optimizacija aerodinamike automobila omogućuje koeficijent otpora zraka (Cd) od 0,24.
Kapacitet prtljažnika novog BMW-a iX3 može se povećati s 520 na maksimalno 1750 litara preklapanjem elemenata naslona stražnjeg sjedala po potrebi. Dodatni pretinac za pohranu ispod poklopca motora može primiti još 58 litara tereta.
Za one kojima je potreban dodatni prijevozni kapacitet nudi se mogućnost specificiranja vlastitog automobila s opcijskom električnom sklopivom vučnom kukom. Maksimalno opterećenje prikolice novog BMW-a iX3 50 xDrive iznosi 2000 kg.
Uspravan prednji kraj i jasno oblikovane površine daju novom BMW-u iX3 značajnu prisutnost. Sada manji BMW bubrezi i dvostruka prednja svjetla – oba prepoznatljiva dizajnerska obilježja BMW-a – vizualno zauzimaju središnje mjesto. Isklesani BMW bubrezi referiraju se na Neue Klasse iz 1960-ih svojim vertikalnim rasporedom. Potpuno novi svjetlosni potpis preuzima ulogu koju je prije obavljao krom, dajući automobilu auru kvalitete i sofisticiranosti. A gledano sa strane, velike površine prekinute malim brojem preciznih linija stvaraju izgled bogat karakterom.
Ravne staklene površine i ručke vrata također su značajke bočnog pogleda. Robusna stas novog BMW-a iX3 naglašen je lukovima kotača u boji karoserije s – u poznatom stilu modela BMW X – suptilno pravokutnim konturama. Stražnji kraj također ima snažan i atletski izgled. Stražnja svjetla koja se protežu duboko u središte stražnjeg kraja predstavljaju horizontalnu interpretaciju prepoznatljivog BMW-ovog 'L' oblika.
Dizajn interijera
Dizajn interijera BMW-a iX3 postavlja nove standarde u smislu modernosti i digitalnog iskustva. Unutrašnjost ima uredan, reduciran dizajn, pružajući idealnu pozornicu za digitalno iskustvo. Kabina je u potpunosti usmjerena na jasan fokus na vozača po kojem je BMW poznat i udobnost za sve putnike. Stvorena posebno za električna vozila, arhitektura vozila omogućuje izuzetno velikodušne razine prostora na svih pet sjedala.
Linije 'lebdeće' instrumentne ploče izravno se prelijevaju u velike obloge vrata, stvarajući obuhvatni efekt za putnike. S tkaninskom površinom, instrumentna ploča – s atmosferskim pozadinskim osvjetljenjem – doprinosi toploj i privlačnoj atmosferi unutra. Velike površine prozora i opcijski panoramski krovni otvor s klimatskim komfornim ostakljenjem stvaraju ambijent okupan svjetlošću.
Još jedan istaknuti utjecaj na horizontalno raspoređeni kokpit je novi sustav upravljanja/kontrole BMW Panoramic iDrive, koji se temelji na također novo razvijenom BMW operativnom sustavu X. On spaja zaslone, geometriju i dizajn svjetla i zvuka u holističko iskustvo, prilagodljivo putem My Modes. Ulogu ovdje igraju i novi zvukovi vožnje, zvučni efekti i zvučni signali BMW HypersonX zvučnog pejzaža kreiranog posebno za Neue Klasse.
Elegantno minimalistička sjedala novog dizajna ističu se izvrsnom udobnošću na dugim putovanjima, sportskim karakterom i širokim rasponom podešavanja. Potpuno novi dizajn imaju i upravljač i središnja konzola između vozačevog i suvozačevog sjedala, s prostorom za pohranu i upravljačkim elementima. Stražnja klupa nudi jedinstvenu površinu sjedala nalik sofi.
Precizno raspoređeni unutarnji svjetovi donose jedinstven i potpuno prepoznatljiv karakter svakom paketu opreme. Odabrani materijali i sheme boja inspirirani su modernim dizajnom interijera i naprednom Neue Klasse tehnologijom te su skladno usklađeni. Stoga daju primjetan i vidljiv doprinos iznimnoj razini udobnosti u novom BMW-u iX3. Atraktivna paleta boja omogućuje savršeno usklađivanje tonova interijera i vanjskih boja. Kao alternativa standardnom Essential dizajnu interijera u Vivid Grey boji s Econeer presvlakama za sjedala, kupci također mogu birati između tri druge kombinacije u Veganza boji, crnog BMW M interijera u Veganza boji i M PerformTexu te BMW Individual opcije s visokokvalitetnom kombinacijom Merino kože/M PerformTexa u Black Bicolour crnoj ili Adelaide Grey sivoj boji.
Novi BMW iX3 će se moći naručiti kao opcija s M Sport paketom ili M Sport paketom Pro. Njegov dinamičan izgled dodatno je naglašen crnim visokosjajnim značajkama za eksterijer, te M Sport sjedalima i M upravljačem u unutrašnjosti automobila.
BMW Iconic Glow paket eksterijera omogućuje impresivan zvučni i svjetlosni slijed sa stilovima Relaxed, Balanced i Excited. Sekvencija dobrodošlice započinje čim se vozač približi vozilu, a dok sjedne, animirani pozdrav započinje na BMW Panoramic Vision i središnjem zaslonu, glatko se šireći od vozačeve strane kokpita do suvozačeve strane.
BMW Panoramic iDrive
BMW iX3 je prvi serijski proizvedeni model u kojem BMW Panoramic iDrive redefinira korisničko iskustvo, a time i čisto zadovoljstvo vožnje. Svojom pažljivo odabranom ravnotežom između digitalnih funkcija i fizičkih elemenata, BMW Panoramic iDrive podiže intuitivno upravljanje – prema BMW-ovom legendarnom principu 'ruke na volanu, oči na cesti' – na novu razinu usmjerenosti na vozača. Cijeli sustav nastao je iz desetljeća iskustva i pristupa dizajnu usmjerenog na korisnika. U proces razvoja uključene su individualne povratne informacije kupaca, podaci iz više od 10 milijuna povezanih vozila i studije upotrebljivosti s više od 3000 kupaca. Fizičke kontrole su dostupne, uključujući brisače vjetrobranskog stakla, pokazivače smjera, vanjska ogledala, kontrolu glasnoće, mjenjač, ručnu kočnicu, svjetla za upozorenje na opasnost, grijanje i odmrzavanje stražnjeg stakla. Ostale funkcije optimizirane su za korištenje dodirom i glasovnim naredbama ili putem višenamjenskog upravljača. Više o tome možete pročitati ovdje.
Šesta generacija BMW eDrive tehnologije: veća učinkovitost, veći domet, brže punjenje
Šesta generacija BMW eDrive tehnologije razvijene za Neue Klasse sastoji se od visoko učinkovitih elektromotora, fundamentalno novih visokonaponskih baterija s cilindričnim ćelijama i 800V tehnologije. BMW iX3 50 xDrive pokreće dva elektromotora, koji zajedno generiraju snagu od 345 kW/469 KS i 645 Nm okretnog momenta. Ubrzava od 0 do 100 km/h za 4,9 sekundi i postiže maksimalnu brzinu od 210 km/h.
Njegova električna konfiguracija pogona na sve kotače sastoji se od opsežno nadograđenog električno uzbuđenog sinkronog motora (EESM) s posebno visokom razinom učinkovitosti na stražnjoj osovini i, na prednjoj osovini, novog asinkronog motora (ASM) koji se odlikuje kompaktnim dizajnom i visokom isplativošću. Kombinacija EESM-a i ASM-a dokaz je predanosti BMW Grupe tehnološkoj neutralnosti i unutar električne mobilnosti. Tehnologija pogona razvijena za Neue Klasse smanjuje gubitke energije za 40 posto u usporedbi s petom generacijom BMW eDrive tehnologije, težinu za 10 posto i troškove proizvodnje za 20 posto.
Novi koncept visokonaponske baterije s cilindričnim ćelijama za Neue Klasse također postiže značajan napredak. Gustoća energije na razini ćelije je 20 posto veća nego kod pete generacije BMW eDrive tehnologije, a novi koncept također otvara put povećanju brzine punjenja za 30 posto. Cilindrične ćelije integrirane su izravno u visokonaponsku bateriju ('cell to pack'), što koristi gustoći energije i isplativosti. Uz to, visokonaponska baterija integrirana je u arhitekturu vozila kao strukturna komponenta kako bi se smanjila težina ('pack to open body'). Visokonaponska baterija u BMW-u iX3 50 xDrive ima iskoristiv energetski sadržaj od 108,7 kWh, što omogućuje domet do 805 km u WLTP ciklusu.
BMW Charging: kratka vremena punjenja, premijera za dvosmjerno punjenje
Napredak koji donosi šesta generacija BMW eDrive tehnologije također značajno utječe na iskustvo punjenja. Maksimalna brzina punjenja od 400 kW omogućuje korisnicima da napune svoj novi BMW iX3 s dovoljno energije na brzoj stanici za punjenje istosmjernom strujom (DC) od 800 V, što povećava domet do 372 km za samo deset minuta. Visokonaponska baterija može se napuniti od 10 do 80 posto kapaciteta za 21 minutu. Zahvaljujući tehnologiji upravljanja baterijom s integriranom matricom preklapanja koju je u potpunosti interno razvila BMW Grupa, novi BMW iX3 može se puniti i s stanica od 400 V DC. Nadogradnje pripreme baterije također pomažu u skraćivanju vremena punjenja. Novi BMW iX3 50 xDrive može se puniti izmjeničnom strujom (AC) pri 11 kW standardno ili 22 kW kao opcija.
Opsežne funkcije dvosmjernog punjenja također su dostupne za novi BMW iX3, što znači da se može koristiti kao izvor energije za razne primjene. Funkcija Vehicle-to-Load (V2L) pretvara novi BMW iX3 u mobilnu powerbanku koja može opskrbljivati električne uređaje napajanjem dok su u pokretu. Vehicle-to-Home (V2H) mu daje ulogu jedinice za pohranu solarne energije generirane kućnim fotonaponskim sustavima. Korisnici također mogu spojiti svoj automobil na tržište energije putem aplikacije Vehicle-to-Grid (V2G) i pritom zaraditi nešto novca.
Izbor standardne i opcionalne dodatne opreme za punjenje značajno je proširen. Za fleksibilno punjenje tijekom putovanja, kupci mogu koristiti novi višenamjenski punjač, koji dolazi s nekoliko adaptera za punjenje i pražnjenje visokonaponske baterije. Novi BMW Wallbox Professional (DC) omogućuje dvosmjerno punjenje kod kuće ili na poslu. BMW Charging nudi mogućnost troškovno optimiziranog/solarnom energijom optimiziranog punjenja kod kuće. Simbol iskustva punjenja u ovoj novoj generaciji vozila je inteligentni poklopac za punjenje novog BMW-a iX3, koji koristi umjetnu inteligenciju (AI) za otkrivanje namjere kupca da napuni svoj automobil, a zatim se automatski otvara ili zatvara. A BMW eDrive tehnologija šeste generacije omogućuje pregled trenutne brzine i krivulje punjenja u aplikaciji My BMW. Unutar novog BMW-a iX3 može se digitalno prikazati do deset pojedinačnih ugovora o punjenju od različitih dobavljača, što omogućuje korištenje funkcije Plug & Charge Multi Contract.
Nova elektronička arhitektura s četiri 'supermozga'
Potpuno novo razvijena elektronička arhitektura sastoji se od ukupno četiri visokoučinkovita računala poznata kao 'supermozgovi'. Oni udružuju svoju procesorsku snagu za dinamiku vožnje, automatiziranu vožnju, infotainment te osnovne funkcije i funkcije koje poboljšavaju udobnost. Također pružaju osnovu za novu softversku arhitekturu koja se može kontinuirano nadograđivati i stoga je dizajnirana za uključivanje nadolazećih ažuriranja funkcija, uključujući značajke umjetne inteligencije. Više o tome možete pročitati ovdje.
Srce radosti
Srce radosti, jedan od četiri 'supermozga' u elektroničkoj arhitekturi Neue Klasse, brine se za upravljanje pogonom i dinamikom vožnje. Ova visokoučinkovita upravljačka jedinica odgovorna je za pogon, kočnice, rekuperaciju energije i podfunkcije upravljanja te obrađuje informacije do deset puta brže od konvencionalnih upravljačkih jedinica. Na taj se način u potpunosti iskorištava potencijal električne mobilnosti u smislu trenutne isporuke snage, glatkog prijenosa snage, agilnosti, stabilnosti i učinkovitosti. Više o tome možete pročitati ovdje.
'Supermozak automatizirane vožnje' za sustave pomoći vozaču s tehnologijom nove generacije
Još jedno visokoučinkovito računalo objedinjuje sve funkcije automatizirane vožnje i parkiranja u BMW-u iX3. S 20 puta većom procesorskom snagom od konvencionalnih upravljačkih jedinica, 'supermozak automatizirane vožnje' omogućuje značajan tehnološki napredak s Neue Klasse i u ovom području.
BMW Symbiotic Drive pruža besprijekornu podršku
BMW iX3 koristi svoju sposobnost Symbiotic Drive u kombinaciji s pomoći vozaču kako bi stvorio potpuno novo iskustvo vožnje. Kad god vozač želi ubrzati, kočiti ili upravljati, njegovi se unosi besprijekorno i intuitivno spajaju s AI softverom.
Rezultat je potpuno novi oblik čistog užitka u vožnji. Ove funkcije pomoći vozaču uglavnom su već uključene kao standard u osnovnim specifikacijama. Na primjer, automatski tempomat se ne deaktivira samo laganim pritiskom na papučicu kočnice; umjesto toga, isključuje se tek kada vozač jače koči. Na isti način, pomoć pri održavanju vozne trake ostaje aktivna čak i nakon malog zamaha upravljača od strane vozača.
Dodatno razvijeni BMW asistent za autocestu podržava vozače BMW-a iX3 od trenutka kada se uključe na autocestu do trenutka kada je napuste i omogućuje im da dulje vrijeme maknu ruke s upravljača. Funkcionalnost koju nudi City Assistant uključuje detekciju semafora, gdje se automobil automatski zaustavlja, a zatim ponovno kreće.
Oprema i individualizacija za poboljšanje užitka u vožnji, udobnosti i svestranosti
Novi BMW iX3 bit će dostupan s jednom punom i pet metalik završnih boja od lansiranja. Kao alternativa 20-colnim lakometalnim naplatcima ugrađenim kao standard, kupci također mogu pregledati ekskluzivni izbor novih lakometalnih naplataka (20“, 21“ i 22“) dostupnih kao opcija. Ponuda također uključuje BMW M i BMW Individual lakometalne naplatke, neke u aerodinamički i težinski optimiziranoj Air Performance specifikaciji. Više o tome možete pročitati ovdje.
Holistički pristup održivosti usmjeren na kružnost i smanjenje emisija CO2e
BMW Grupa započela je razvoj svoje nadolazeće generacije vozila intenziviranjem napora za sustavnu provedbu principa 'Dizajna za kružnost' i daljnje smanjenje emisija CO2e tijekom životnog ciklusa proizvoda. Stoga je za novi BMW iX3 primijenjen holistički pristup održivosti. Više o tome možete pročitati ovdje.