modernizacija

U Zagreb stiglo zadnjih 20 od 65 autobusa na klasična goriva. Sljedeći će biti na vodik ili električni

21.02.2023 u 12:30

Bionic
Reading

Gradonačelnik Zagreba Tomislav Tomašević, ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković i direktor ZET-a Marko Bogdanović predstavili su posljednjih 20 od 65 autobusa sufinanciranima sredstvima iz EU-ova fonda Konkurentnost i kohezija

Vrijednost projekta iznosi 24 milijuna eura, a ovo je do sada najveći broj autobusa isporučenih ZET-u kroz fondove, naglasio je direktor Bogdanović, dodavši da ove godine kreće i projekt nabave novih tramvaja.

'Lijep je ovo dan za Zagrepčane i ZET. Ovo su najmoderniji dizelski autobusi, no ovo je zadnja tura koju ZET nabavlja na klasična goriva. Iduće koje ćemo nabaviti bit će na vodik ili električni. Najnoviji autobusi se neće kvariti, bit će pouzdaniji vozni red, a emisije štetnih plinova bit će manje', istaknuo je gradonačelnik. Ministar Butković dodao je da je ovo velik trenutak za ZET.

'Od 2019. nabavljeno je 109 autobusa. Učinjeno je mnogo za povećanje udobnosti i sigurnosti javnog prijevoza. Zagreb priprema projekt tramvajske pruge do zračne luke, projekti su u ozbiljnim fazama i vjerujem da ćemo sve projekte zajednički realizirati', rekao je Butković te naglasio da će u perspektivi postojati 120 milijuna eura za nabavku autobusa na vodik ili onih električnih, ne samo u Zagrebu, nego i u drugim gradovima. Odgovarajući na novinarska pitanja, Tomašević je kazao da je Dražen Siriščević i dalje ravnatelj Lisinskog.

  • +21
Tomašević na predstavljanju preostalih 20 isporučenih niskopodnih autobusa ZET-a Izvor: Pixsell / Autor: Robert Anic

'Moram se konzultirati s Upravnim vijećem i nakon toga ću donijeti odluku. Marin Blažević novi ravnatelj? To mi je prvi glas', rekao je Tomašević. Podsjetimo, o smjeni Siriščevića se govori zbog Placida Dominga, na kojem je prema medijskim napisima izgubljen velik novac, a besplatne karte dijeljene su potpuno netransparentno. Upitan kada će biti gotov i što je s projektom Jarunskog mosta, rekao je da je to kompliciran slučaj, kao i Sarajevska, pa se miče s mrtve točke.

Izvor: Cropix / Autor: Željko Puhovski

'Sarajevska i Heinzelova prva su proširenja tramvajske mreže nakon puno godina, a gledamo i da povežemo Ljubljanicu sa zapadom grada i proširimo tramvajske mreže, povlačimo sredstva za to', zaključio je Tomašević.