istraživanje

Svjetski mediji prenose studiju Jokićeva tima: Roditelji i dobre ocjene važniji su za nastavak obrazovanja od škola koje pohađaju osnovci

18.11.2019 u 14:31

Bionic
Reading

Učenici iz 23 zagrebačke osnovne škole ispunili su tri odvojena upitnika u kojima su odgovarali na pitanja o nastavku školovanja, roditeljima i obiteljskom životu; od roditeljskih aspiracija do toga imaju li vlastitu sobu, računalo i stol te uživaju li u školi

Roditeljske aspiracije, podrška majke i radni stol puno su važniji čimbenici od osnovne škole koju pohađa dijete, pokazalo je istraživanje Josipa Šabića i Borisa Jokića s Instituta za društvena istraživanja u Zagrebu, koje su danas prenijeli svjetski mediji poput BBC-ja, a veliku su pažnju izazvali i u Aziji.

U istraživanje, objavljeno u časopisu Educational Studies, bilo je uključeno više od 2500 učenika viših razreda i 120 obitelji. Riječ je o prvoj longitudinalnoj studiji koja se provodila pune četiri godine.

Učenici iz 23 zagrebačke osnovne škole ispunili su tri odvojena upitnika u kojima su odgovarali na pitanja o nastavku školovanja, roditeljima i obiteljskom životu; od roditeljskih aspiracija do toga imaju li vlastitu sobu, računalo i stol te uživaju li u školi.

Istraživači su prikupili niz podataka o školskim ocjenama, veličini škola i razreda, ali i cijenama nekretnina na području oko svake škole, čime su izmjerili socioekonomski status učenika. Analize su pokazale da nijedan faktor na razini škole, od njene veličine do cijena nekretnina oko nje, ne utječe presudno na učeničku želju za nastavkom školovanja.

S druge strane, veliki utjecaj imali su faktori poput roditeljskih težnji, majčinske podrške i uvjeta u kojima djeca uče. Važan je i spol, jer se pokazalo da djevojčice više žele nastaviti visoko obrazovanje. Za razliku od same škole, dobre ocjene pokazuju da učenici žele nastaviti s obrazovanjem, a svoju ulogu u tome ima uživanje u pohađanju nastave.

Iako su bila fokusirana na učenike zagrebačkih škola, ova bi se otkrića i metode istraživanja mogli primijeniti i na druge obrazovne sustave, smatraju autori studije.