sučeljavanje riječkih kandidata

Štimac: Ekonomski ste potpuno nepismeni. Filipović: A vi ste jako pismeni...

24.05.2021 u 15:27

Bionic
Reading

Kandidati za gradonačelnika Rijeke Marko Filipović iz SDP-a i nezavisnog Davora Štimca sučelili su se uoči drugog kruga u studiju Jutarnjeg lista

Nakon prvog kruga lokalnih izbora, Štimac s osvojenih 16 posto glasova Riječana, zaostaje za Filipovićevih 30 posto. No, predizborne ankete pokazuju da bi u drugom krugu borba mogla biti vrlo neizvjesna, jer Filipovićeva prednost ovdje se stanjuje na razinu statističke podrške.

Već na stratu je zaiskrilo kad je Štimac Filipoviću prebacio da je kao dvadesetogodišnjak ulazio u različite gradske odbore samo zahvaljujući političkoj podobnosti.

'Grad Rijeka u zadnjih 30 godina prema političkoj podobnosti kreira politiku. Filipović je pravi primjer. On s 18 godina ulazi u politiku i vodi urušeno gospodarstvo u dobi od 29 godina. Nemoguće da u Rijeci nije bilo pogodnije osobe na čelu toga', kazao je Štimac u studiju Jutarnjeg lista.

Filipović mu je uzvratio da je Štimac je nositelj liste za gradsko vijeće 1990.

'Znači bio je u politici, nije uspio i sada meni spočitava legitimno političko aktiviranje u Rijeci. Velik broj ljudi koji su sada na njegovoj list, izgubili su i izgubit će i sada', smatra SDP-ov kandidat.

Na pitanje koja su tri najveća problema Rijeke Filipović je da u naredne četiri godine moraju izraditi dva nova vrtića. 'Prometna povezanost nam je bitna, završetak svih investicija. Država mora ulagati u najveću luku', smatra Filipović.

Štimac je naveo da je to netransparentnost gradske uprave, odlasci mladih i Rijeka koja se smanjuje po broju stanovnika te da je to sve to povezano s gospodarstvom koju vlast ne razvija kako bi trebala.

Kandidati su upitani i za izgradnju novog Autobusnog kolodvora koji se planira desetljećima.

'Što se tiče kolodvora, to je projekt koji je doživio dvije velike krize, financijsku i covid. Više je od kolodvora, taj projekt je najmanje kolodvor, a više garaža s oko 900 planiranih mjesta. Taj projekt košta oko 50 milijuna eura. Grad nema snage da ga izvede sam, ali nastavkom ceste D403 ta cesta se pridružuje i dolazi u srce grada na Trg Žabica i vrijednost te nekretnine onda raste. Zajedno s privatnim partnerom u četiri godine moramo pronaći model za izgradnju kolodvora. Do sada je potrošeno 48 milijuna kuna, ali uloženo je u zemljište. To je korektan iznos. Zarađeno je nešto u tom periodu, oko 5 milijuna kuna. Prodajom privatnom partneru će grad Rijeka zaraditi.', smatra Filipović.

Prije nego li se osvrnuo na kolodvor Štimac je naveo kako je Filipović sve postigao zahvaljujući politici, a on zahvaljujući radu.

'Završio sam medicinu, nastavnik sam, humanist, liječnik, i ne dozvoljavam da dira u moju svetinju. Kolodvor grad obećaje već 20 godina. Kolodvor treba napraviti, ali ne za 500 milijuna kuna. Kolodvor primjeren veličini grada i potrebama građana', kazao je Štimac dodavši da je čudno je da će se odjednom to riješiti, a godinama se traže investitori.

'To je preobiman projekt za potrebe Grada. Megalomanija, kao i uvijek kada je u pitanju sadašnja vlast. Imamo puno prečih stvari', smatra Štmac.

Filipović mu je na to replicirao da je siguran da će kolodvor prije završiti diplomirani inženjer građevinarstva nego liječnik.

U Gradskoj upravi je zaposleno 524 djelatnika, a u komunalnim društvima oko 1800 ljudi, pa se postavilo potanje je li to previše i što sa zaposlenima.

Filipović je ustvrdio kako je gradska uprava za potrebe građana optimalna, ali da uvijek postoji mogućnost određene redukcije. Štimac pak smatra da je broj ljudi koji rade u gradskim tvrtkama definitivno prevelik.

'Postoji prirodan odljev, oko 5 posto godišnje, taj broj se tako smanjuje. Ako to pretvorite u 4 godine, to je 20 posto. Ne možemo otpuštati ljude, to nećemo činiti', istaknuo je Štimac.

Govoreći o dugu Grada Filipović je rekao da 'dug nije dobar drug' i da je 70 milijuna kuna su dospjele obveze, a oko 450 millijuna kuna je cjelokupni dug grada Rijeke.

Štimac je ustvrdio da je Filipović najprije tvrdio da da je dug 150 milijuna, onda 75, a da su kraju smo došli do toga da je dug 450 milijuna kuna.

'To je drugi najzaduženiji grad u RH i ogromni problemi', kazao je Štimac.

Filipović je dobacio da Štimac je stručnjak za dugove, te da je ostavio je dug u bolnici kad je bio ravnatelj KBC-a Rijeka.

'Laže li sadašnji ravnatelj KBC-a koji je rekao da je Štimac ostavio dug od 423 milijuna kuna', upitao je Filipović.

Štimac mu je rekao da laže i da je očigledno ekonomski potpuno nepismen. Na izrečeno Filipovć je dodao ' a vi ste jako pismeni'.

Filipović ga je provocirao da se hvalio da je uoči izbora prikupio 16.000 potpisa.

'Koliko je glasova imao? Šest tisuća. Gdje su ti potpisi? Oni koji su vam potpisali nisu za vas glasali', ustvrdio je Filipović.

'To nije istina, ponovno lažete. Skupili smo 16.000 od kojih je 8.000 bilo za županiju i toliko za Grad Rijeku. Radilo se o listama za gradonačelnika, Gradsko vijeće, županiju i županijsko vijeće. Vi kao politička stranka niste morali skupljati dvostruke glasove. Vi ste ispunjavali jednu jedinu listu. Ljudi su potpisali za mene kao gradonačelnika 3020 glasova. Nemojte izvrgavati činjenice', naveo je Štimac.

Upitani može li si Rijeka ponovno dozvoliti postavljanje crvene zvijezde na neboder Filipović je kazao da na nju gleda kao čin umjetničke slobode koji komemorira preko 2800 palih boraca partizana koji su oslobađali Rijeku.

Štimac je dodao da je on antifašist.

'Ovo prebacivanje, to je umjetnička sloboda. Ja sam općenito za slobodu, za umjetničke, ljudske slobode i želimo takvu Rijeku, slobodnu Rijeku. Grad sloboda i da se svi građani osjećaju jednako. Gospodin Filipović ulazi u ideologiju. Kaže Rijeka mora biti crvena i slobodna', naveo je Štimac.

Filipović je dodao da je on za slobodnu i tolerantnu Rijeku.

'To što Štimac ima problem da se izrazi svjetonazorski jasno da li bi bio u hodu za slobodu ili hodu za život, to je njegov problem koji ga opterećuje cijelu kampanju. Ne može se odmaknuti od savjetnika Relkovića koji je idejni začetnik Hrasta i Mosta', naveo je.