Obilaznica Novog Vinodolskog, koja se gradi na trasi i sastavni je dio buduće autoceste A7 Rupa-Rijeka-Žuta Lokva, trebala bi biti završena u proljeće 2027., a u tijeku su betoniranje obloge tunelske cijevi tunela Zagori, složena izvedba rasponskog sklopa vijadukta Ričina i zemljani radovi na glavnoj trasi.
Traju i radovi na čvorovima Selce i Novi Vinodolski te na dva podvožnjaka, odgovorili su na upit Hine iz Hrvatskih autocesta (HAC).
Izgradnja obilaznice Novog Vinodolskog prva je faza izgradnje jedne od četiri preostale dionice autoceste A7 od Križišća do Žute Lokve. Očekuje se da će riješiti prometna zagušenja i preusmjeriti tranzitni promet iz grada te tako poboljšati kvalitetu života u Novom Vinodolskom, posebice u vrijeme turističke sezone.
Ugovor za izgradnju obilaznice Novog Vinodolskog potpisan je sa zajednicom ponuditelja, koju čine tvrtke Kolektor CPG iz Slovenije i CM SPA iz Italije, u rujnu 2021., a završetak radova planira se u proljeće 2027., ovisno o vremenskim uvjetima.
Od 9,8 kilometara obilaznice, 6,5 kilometara se nalazi na trasi buduće autoceste A7, a ostalih 3,3 kilometra odnosi se na spojne ceste do Jadranske magistrale (D8) u Selcu i Povilama. Obilaznica se gradi kao dvotračna cesta, u poluprofilu, te se, kao dio buduće autoceste A7 Rupa-Rijeka-Žuta Lokva, pozicijom poklapa s njenim lijevim kolnikom.
Zahtjevna izgradnja
Rok završetka obilaznice pomaknut je u odnosu na ranije planirani, a iz HAC-a ističu da je, obzirom na geografski položaj i složene reljefne i prirodne karakteristike, izgradnja te dionice jako zahtjevna.
Na nepunih 10 kilometara izgradit će se puno objekata, među kojima obje cijevi tunela Zagori, dugačkog 834 metra, te vijadukt Ričina, dugačak 1062 metra, s najvišim stupom 55 metara iznad Novljanskog polja. Tu su, kažu, i nešto manji, ali jako složeni podvožnjaci na županijskoj cesti Ž5094 i u Povilama, koji se nalaze unutar urbanog područja.
Na obilaznici Novog Vinodolskog sada se obavljaju zemljani radovi na glavnoj trasi, radovi na trasi čvora Selce i čvora Novi Vinodolski sa spojem na magistralu u Povilama, pripremni radovi na podvožnjaku Ž5094 i armirano-betonski radovi na podvožnjaku Povile.
Na 18 stupova vijadukta Ričina izvedeno je oko 90 posto radova te se na njih sedam i naglavne grede stupova sada tehnikom naguravanja montiraju segmenti čelične rasponske konstrukcije objekta.
Na tunelu Zagori iskopane su glavna i servisna tunelska cijev te se u glavnoj cijevi, u kojoj će se odvijati promet, obavljaju radovi na sekundarnoj oblozi tunela.
Četiri dionice od Križišća do Žute Lokve
Autocesta A7 Rupa-Rijeka-Žuta Lokva, dugačka oko 103 kilometra, do sada je izgrađena u dijelu od Rupe do Križišća u dužini od oko 43 km, a ima međunarodnu i državnu te lokalnu i regionalnu važnost jer se očekuje da će, kada bude posve završena, unaprijediti promet i dostupnost šireg područja, povećati sigurnost prometa te rasteretiti promet na Jadranskoj magistrali i u naseljima kojima prolazi.
Izgradnja preostalih 56 kilometara autoceste A7, od Križišća do Žute Lokve, podijeljena je na četiri dionice: dionicu Križišće – Selce, dionicu Selce-Novi Vinodolski, u sklopu koje se gradi obilaznica Novog Vinodolskog, te dionice Novi Vinodolski – Senj i Senj – Žuta Lokva.
Početak radova na dionici od Križišća do Selca, dugačkoj 17,5 kilometara, planira se u sredini 2026., a vrijednost ulaganja procijenjena je na 350 milijuna eura. Podijeljena je na dvije poddionice: Križišće – Jadranovo (5,2 km) i Jadranovo – Selce (12,3 km). Za tu dionicu provodi se postupak javne nabave za izgradnju, tj. građevinske radove na obje poddionice. Procijenjena vrijednost radova prve poddionice je 110 milijuna eura, dok je procijenjena vrijednost radova druge poddionice 200 milijuna eura. Za projektiranje je angažirana tvrtka Rijekaprojekt.
Procijenjena vrijednost ulaganja na dionici Selce-Novi Vinodolski, duljine 7,6 km, je 150 milijuna eura. U tijeku su radovi na izgradnji prve faze, tj. obilaznice Novog Vinodolskog, a ukupna vrijednost investicije je 87 milijuna eura. U listopadu 2023. godine sklopljen je ugovor za izradu projektne dokumentacije za dogradnju te dionice na puni profil s tvrtkom Rijekaprojekt, a raspisivanje natječaja za radove dogradnje na puni profil planira se nakon ishođenja građevinske dozvole, do kraja 2026.
Vrijednost izgradnje: 290 milijuna eura
Za dionicu Novi Vinodolski – Senj, duljine 17,9 kilometara, izrađeno je idejno rješenje te je u tijeku usklađenje prostornih planova. Paralelno se provodi izrada Studije utjecaja na okoliš te traju terenska istraživanja. Procijenjena vrijednost izgradnje je 290 milijuna eura.
Iz Hrvatskih autocesta napominju da je, obzirom na vrijeme potrebno za izradu potrebne projektne dokumentacije, aktivnosti u vezi procjene utjecaja stanja zahvata na okoliš, rješavanje imovinsko pravnih odnosa te za postupak javne nabave pri ugovaranju radova, sada nemoguće precizno odrediti vrijeme početka radova.
Za dionicu Senj – Žuta Lokva, duljine 13 kilometara, ugovorena je izrada projektne dokumentacije do lokacijske dozvole, izrađeno je idejno rješenje te se provodi izrada Studije utjecaja na okoliš, a u tijeku su terenska istraživanja. Procijenjena vrijednost izgradnje je 270 milijuna eura, a ni za ovu dionicu, navode iz HAC-a, još nije moguće odrediti točno vrijeme početka radova.