NATJEČAJ TEŽAK 142 MILIJUNA KUNA

Ovako će izgledati nova sljemenska žičara: 86 kabina jurit će šest metara u sekundi

Ilustrativna fotografija

Ilustrativna fotografija

Izvor: Pixsell / Autor: Sanjin Strukic/PIXSELL/Profimedia

Trebali su još jedni lokalni izbori da bismo za novu sljemensku žičaru mogli reći – ipak se kreće. U ponedjeljak je Grad Zagreb raspisao natječaj težak 142 milijuna kuna za nabavu svih elemenata nove žičare, od stupova i čelične užadi pa sve do kabina. Za izgradnju su bile zainteresirane austrijske tvrtke, a tko će ovaj unosan posao dobiti u konačnici, doznat ćemo sredinom srpnja

Nova sljemenska žičara imat će ukupno 84 kabine, što je nešto manje od ranije spominjanih sto, dok je stara žičara, koja je prestala s radom prije više od deset godina, imala 42 kabine. Nove će biti visoke 2,1 metar, a široke dva metra. U njih će maksimalno stati deset putnika koji će moći sjesti na dvije preklopne klupe.

Bit će prilagođene i osobama u invalidskim kolicima, a u njih će se moći smjestiti i nosila za unesrećene. Skijaši i borderi svoju će opremu moći odložiti u posebne nosače, dok za transport bicikala neće biti nosača, već će se, sudeći prema specifikacijama iz javnog natječaja, bicikli moći prevesti u samoj kabini.

Žičara će se kretati šest metara u sekundi, a moći će prevesti 1500 putnika na sat.

Oni čija ponuda bude izabrana morat će, osim kompletnog postavljanja i opreme, osigurati servis, rezervne dijelove te edukaciju djelatnika koji će raditi na žičari.

Stara sljemenska žičara

Stara sljemenska žičara

Izvor: Pixsell / Autor: Borna Filic/PIXSELL

‘S obzirom na kompleksnost cijelog projekta, iz navedenog je razvidno da ga je naručitelj podijelio u više postupaka nabave koji kvalitativno i kvantitativno odgovaraju podjeli predmeta na grupe, odnosno omogućavaju pristup tržišta malom i srednjem poduzetništvu', stoji u dokumentaciji za nadmetanje.

Početna stanica žičare bit će na lokaciji Dolje u Gračanima, gdje su u ponedjeljak prilikom kopanja u sklopu pripremnih radova nađene ljudske kosti, najvjerojatnije osoba likvidiranih u svibnju 1945. godine. Na nadmorskoj visini od 308 metara bit će kutna građevina, a na nadmorskoj visini od 877 metara smjestit će se međupostaja Brestovac, i to pokraj oronulih ostataka nekadašnje bolnice za plućne bolesnike koja je radila do 60-ih godina prošlog stoljeća. Gornja postaja žičare bit će na visini od 1030 metara.

Žičara će većim dijelom voziti po trasi stare, a veće promjene vidljive su tek u donjem dijelu, gdje se trasa znatno produljuje do Gračanskog Dolja.

Na javnom je natječaju ranije odabran projektant za ovaj veliki pothvat, a sredinom veljače na natječaju je izabrana i tvrtka koja će rušiti infrastrukturu stare žičare. Taj posao vrijedan 5,6 milijuna kuna dopao je građevinsku tvrtku GIP Pionir iz Zagreba, koja je nerijetko odrađivala poslove za zagrebačkog gradonačelnika Milana Bandića, o čemu je tportal iscrpno pisao.

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!