(NE)REALNI PELJEŠKI MOST

Izgleda potpuno drugačije, ali je najjednostavniji test sposobnosti političara

24.05.2015 u 11:54

Pelješki most - vizija arhitekta Plaveca

Izvor: Licencirane fotografije / Autor: Ivica Plavec

Bionic
Reading

Evo jednog projekta, tvrdi autor, arhitekt Ivica Plavec, docent kolegija Arhitektonske konstrukcije, koji ne mora donijeti ništa, ali mora pokazati što Hrvatska misli. Što misle ljudi koji je vode i koliko ozbiljni mogu biti kad imaju serviran temelj za ulaganja ili neozbiljni da i dalje ostanemo 'prodavači starog željeza'

'Gledajte, ja to radim s velikom strašću. Uvijek i kad imam vremena, non stop crtam. Pelješki most je tipičan primjer, baš ovaj projekt, koliko ozbiljno možemo razgovarati o ozbiljnim stvarima. Napraviti ulaganja. Tu su dva velika hotela, luksuzna kongresna dvorana, muzej. To je, nazovimo ga, čist hrvatski proizvod. Ne kažem da je nešto drugo manje moderno, manje isplativo i manje potrebno, ali ovaj prikaz Pelješkog mosta može biti primjer da vidimo što država uopće radi. I može li uopće raditi nešto kad se radi o konkretnim projektima, a ne o predizbornim obećanjima', uvjeren je arhitekt i autor sigurno najmodernije projekcije Pelješkog mosta.

Odgovor je li trud ovog arhitekta i njegovih suradnika realno ostvariv ili možemo biti sretni što smo samo razgledali fotografije, još nitko, naime, nije dao.

Vodeći ljudi u državi koliko god za sebe govorili da su veliki stručnjaci, nikada nisu imali priliku raspravljati baš o ovakvim stvarima i arhitekt smatra da Hrvatska ipak mora promijeniti put:

'I ja sam se prema ovom nacrtu postavio kao menadžer. Sve može ići svojim putem. Na kraju Hrvatska treba iskoristiti čistu prodajnu moć i snalažljivost ljudi koji bi znali kome što treba plasirati i čime ćemo se baviti ubuduće', jasan je Plavec.

Dva i pol kilometra dug, napravljen kao pčelinje saće, koštao bi prema vrijednosti koju Ivica Plavec ne krije - 900 milijuna eura. Bio bi gotov za godinu, godinu i pol dana. Promet svima, krajolik iz snova, luk od pedeset metara da mogu proći veći brodovi. Ljepota mosta od drva i stakla privlačna je cruiser putnicima, pa bi u podnožju bila izgrađena marina. Još jedan dobar posao.

'Ne mislim i dobro je da to nije top projekt svijeta, najbolje bi bilo čuti još drugih rješenja, uspoređivati, natjecati se. Drvo mosta je pravo bogatstvo jer ima ekološki i energetski učinak. Ekološki je prirodni materijal. Može imati velike toplinske karakteristike', objasnio je.

Sve to zaista košta 900 milijuna eura, istina je, dvostruko je skuplji od mosta Jure Radića, ali je tema za sve vrste rasprava i izazov za pozitivan način razmišljanja. Pravi europski projekt.

'Za Hrvatsku ipak malo preskup, ali sve se pravim ulaganjima može nadoknaditi. To su realnosti Francuske i Njemačke, kod nas bi trebalo napraviti dobar zaokret da nam se ovo čini realno. Ali sve je vrlo jednostavno', zaključio je arhitekt Ivica Plavec.