BEZOPASAN SUSRET?

Veliki putujući asteroid večeras se približava Zemlji

09.02.2018 u 15:09

Svemirski kamen 2018 CB dug je oko 40 metara, a Zemlji će se približiti na svega 63.000 kilometara udaljenosti

Nedavno otkriven svemirski kamen večeras će proći pokraj Zemlje i to na prilično bliskih 63.000 kilometara. Usporedbe radi, to je jedna petina ukupne udaljenosti od Plavog planeta do Mjeseca. Asteroid je dobio ime 2018 CB, a njegove dimenzije su 15 do 40 metara, što znači da postoji šansa da se radi o nečemu većem od onoga što je osvjetlilo danje nebo iznad Rusije prije otprilike pet godina.

Ovo nije izolirani događaj

Paul Chodas iz NASA-e tvrdi da asteroidi ove veličine zbilja rijetko prilaze Zemlji. Bliski susreti ove vrste dešavaju se od jednom do dvaput godišnje. Iako večerašnje mimoilaženje nije ništa oko čega bi trebali početi paničariti, on je vrlo jasno upozorenje da 'asteroidi mogu prolaziti jako blizu našoj planeti te da moramo naučiti prepoznati ih kada nam se približe'.

Prekrasne slike svemira Izvor: Licencirane fotografije / Autor: NASA/JPL

Ovo je drugi put u tjedan dana da smo svjedočili bliskom preletu asteroida. Ovog utorka drugi kamen je projurio na 183.000 kilometara od Zemlje (oko pola udaljenosti do Mjeseca). Oba svemirska kamena otkrivena su 4. veljače zahvaljujući znanstvenicima iz Ustanove za nadgledanje neba Catalina u Arizoni. Prošle godine, usporedbe radi, zabilježili smo preko 2000 asteroida koji su prošli jako blizu Zemlji.

Želte spektakl? Pričekajte jedanaest godina

Ako vas ovakvi bliski susreti ne impresioniraju, pričekajte još jedanaest godina. 2029. nas, naime, čeka jako blisko mimoilaženje sa kolosalnim Apophisom - 300 metara dugim kamenom koji će pored naše rodne planete proći svega jednu desetinu udaljenosti između Zemlje i Mjeseca.