VIVID&SHINE

Upoznajte startup koji želi pomagati startupovima

07.06.2014 u 06:16

Bionic
Reading

U Zagrebu je pokrenuta neobična tvrtka. Nudi, između ostalog, na jednom mjestu sve što treba startupovima. Kako su krenuli,kako će raditi i kako namjeravaju zarađivati? Doznajte

'U startup ekosustavu uvidio sam potrebu za stručnjacima koji mogu pomoći ljudima s idejama ili u početnoj fazi razvoja projekta.


Dok inkubatori nude odlične prilike u vidu prostora i djelomične edukacije, pokretači i budući pokretači tvrtki nemaju s kim sjesti i proći kroz svoju ideju, plan i viziju.

Nakon toga nemaju s kim podijeliti posao, koji je ogroman. Od postavljanja poslovnog modela, dizajna, promocije, pravnog dijela i još puno drugih segmenata, od kojih su svi važni i koji se ne smiju zanemariti', kaže Bruno Blumenschein, osnivač projekta Vivid&Shine.

Stoga je odlučio na jednom mjestu okupiti dizajnere, pravnike, ljude s iskustvom u marketingu i financijama.

Udjel u vlasništvu ili tržišna cijena

'Volimo sjesti s ljudima koji nam se jave i proanalizirati njihovu ideju ili poslovanje te vidjeti gdje možemo pomoći i ostvariti situaciju u kojoj svi dobivaju. Da njima pomognemo poboljšati svoj startup, a da mi imamo svoju korist iz napravljenog posla.

Zanimljivo je da u puno slučajeva nisu konkretne usluge najbitnije, nego činjenica da naš tim bude poput fitness trenera, da smo im motivatori koji ne dopuštaju odustajanje', opisuje Blumenschein.

Startupovi, u pravilu, nemaju baš puno novaca na raspolaganju. Kako će naplaćivati svoje usluge?

'Najčešće dogovaramo ulazak u vlasničku strukturu projekta. Tako startup značajno ubrzava svoj razvoj i izlazak na tržište (ili ako je poduzeće koje je na tržištu, onda poboljšava rezultate), a osnivač/ica ne gubi osjećaj svog startupa.

Zbog takvog modela suradnje prvenstveno gledamo kako se slažemo s tom osobom. Zatim, kako nam se čini ideja, plan i mogućnost razvoja, a na kraju i kako se kratkoročno i dugoročno uklapa u financijsku sliku Vivid & Shinea.

Ako osnivač/ica žele zadržati potpuno vlasništvo, uvijek može i platiti naše usluge po tržišnoj cijeni', objašnjava Blumenschein.


Bruno i njegova ekipa žele prvo postati prepoznatljivi u Hrvatskoj, Srbiji i BiH. 'Mislim da tu ima puno potencijala za uspješne startupove, ali moram napomenuti da nas zanima suradnja isključivo sa startupovima koji gledaju na globalno tržište.

Ne postoje hrvatski, njemački ili finski startupovi. Postoje uspješni i neuspješni startupovi. Zbog toga nam je najvažnije kako osnivač/ica gleda na posao, koliko grize i što želi od startupa kojeg podiže', kaže Blumenschein.

Važan je dobar spoj

Cilj im je doći do samoodrživog poslovanja uz barem pet stalno zaposlenih. 'Za to će nam trebati, po financijskih izračunima, dva startupa koja će plasirati proizvode na tržište i biti prepoznata. Kako smo pokrenuli startup za startupove, moramo biti jako pametni kako držati glavu iznad vode uz konstantno ulaganje u ljude i ideje u koje vjerujemo', smatra Blumenschein.

Gdje će i kako tražiti klijente? 'Ne nalazimo mi njih, nego oni nas. Često gostujemo na startup konferencijama i raznim događanjima, gdje dijelimo naša iskustva i znanja. Ima dosta preporuka i upita putem LinkedIna, Facebooka i e-maila.

Obje strane se moraju složiti da je to dobar spoj jer svaka suradnja u startupu je poput braka. Moramo kliknuti i na osobnoj razini i svi prepoznati ideju/osnovno poslovanje i imati sličan, ako ne i isti, pogled na razvoj poslovanja.

Zbog svih tih različitih segmenata koji se moraju poklopiti, više potencijalnih partnera odbijamo nego što prihvaćamo', objašnjava Blumenschein.

Već su skupili nekoliko klijenata. Među njima je i projekt Chummunity Jelene Ribić, koji pravi knjige po mjeri, a kojeg žele gurnuti na tržišta SAD-a, Velike Britanije i Kanade.