GLOBALNA DOMINACIJA

Svaki drugi pametni telefon je Android

03.08.2011 u 09:00

Bionic
Reading

Gotovo pola pametnih telefona na svijetu pogoni Googleov operativni sustav, objavila je tvrtka Canalys. Drugoplasirani Apple puno zaostaje, ali i brzo raste

Na kraju drugog ovogodišnjeg kvartala Android je držao 48 posto globalnog tržišta, najviše na području azijsko-pacifičke regije.

Riječ je o tržištu koje raste strelovitom brzinom. Od prošle godine na svjetskoj je razini poraslo 73,3 posto, sa 107,7 milijuna uređaja isporučenih tijekom zadnjeg kvartala.

Od 56 zemalja koje Canalys prati, u njih 35 Android je bio prvi, s ukupno 51,9 milijuna ukupno isporučenih uređaja. U Aziji mu najbolje ide - u Južnoj Koreji drži 85, a u Tajvanu 71 posto tržišta - a najviše uređaja isporučio je Samsung (17 milijuna).

Odličan rezultat posljedica je, procjenjuju u toj tvrtki, snažne podrške velikih proizvođača mobitela, kao što su Samsung, HTC, LG, Motorola, Sony Ericsson, ZTE i Huawei, piše PCMag.

Drugoplasirani Apple poprilično zaostaje, sa 20,3 milijuna isporučenih uređaja i 19 posto tržišnog udjela.

Ipak, bilo je to dovoljno za prestizanje Nokijinog Symbiana i preuzimanje titule vodećeg svjetskog prodavača pametnih telefona. Dobar rezultat za tvrtku koja je na tom tržištu prisutna tek zadnje četiri godine, a očekuje se da će do kraja godine biti još i bolji.

Iako je Samsung uspio preteći Nokiju na ljestvici proizvođača, Canalysovi analitičari smatraju da tvrtka nije uspjela u potpunosti iskoristiti loše razdoblje finskog proizvođača.

Očekuje se da će Nokiji odluka o početku proizvodnje uređaja pogonjenih Microsoftovim operativnim sustavom Windows Phone 7 donijeti korist, no do eventualnog izlaska iz krize treba proći još nekoliko teških poslovnih tromjesečja.

Microsoft je isporučio manje od 1,5 milijuna uređaja s platformom Windows Phone, što je bilo dovoljno tek za jedan posto globalnog tržišta, uz manje od 600 milijuna dolara zarade.

RIM je prošao kroz loš kvartal na američkom tržištu, gdje je zabilježio pad tržišnog udjela sa 33 na 12 posto. Dobra vijest je da su globalne isporuke porasle 11 posto te da je zadržao čelnu poziciju na latinoameričkom tržištu.