INTERNET I KULTURA

Nova studija: Starije generacije uglavnom izbjegavaju ove emojije

25.03.2024 u 11:07

Bionic
Reading

Najnovija studija otkriva da su starije generacije oprezne oko izbora emojija, uglavnom zbog manjka samopouzdanja i opće tehničke stručnosti

Čini se da predstavnici generacije X (rođeni između 1965. i 1980.) i baby boomeri (rođeni između 1946. i 1964.) ne koriste emojije kao mlađe generacije. Generacija X i baby boomeri razumiju značenja digitalnih ikonica, ali nisu sigurni u svoju sposobnost da ih koriste, pokazalo je novo istraživanje Sveučilišta u Ottawi.

'Otkrili smo da je manje vjerojatno da će stariji korisnici koristiti emojije, da ih manje koriste i da se osjećaju manje ugodno pri njihovom tumačenju', izjavila je glavna autorica studije Isabelle Boutet. Istraživanje, koje se naziva prvim 'sveobuhvatnim ispitivanjem' međugeneracijske upotrebe emojija, uključujući odrasle starije od 60 godina, objavljeno je ovog mjeseca u časopisu Computers in Human Behavior Reports.

Studija navodi da su emojiji dobili maha u SAD-u 2011., kada je Apple dodao službenu tipkovnicu s njima u iOS. Na Facebooku se svakog dana koristi 700 milijuna emojija, a sadrži ih i polovica komentara na Instagramu, pokazuje statistika.

Tim iz Ottawe posebno je istraživao osam emojija - tri su bila usredotočena na sreću, dva na tugu, dva na iznenađenje i jedan na ljutnju, izvještava SWNS. Tijekom testa bili su nasumičnim redoslijedom prikazani skupini od 240 odraslih osoba u dobi od 18 do 80 godina. Sudionici su ocjenjivali intenzitet kojim oni prenose svaku emociju.

Istraživači su analizirali učestalost, raznolikost, lakoću tumačenja i točnost tumačenja da bi razumjeli kako dob utječe na korištenje emojija. Studija je otkrila da je najteži za starije odrasle osobe bio onaj iznenađeni, 'širokih očiju' - žuto rumeno lice sa širom otvorenim očima i podignutim obrvama.

Druga najteža kategorija bila je sreća (uključeno je 'nasmiješeno lice', 'nacereno lice s nasmiješenim očima' i 'nasmiješeno lice s nasmiješenim očima'), piše New York Post.

'Ovaj obrazac rezultata navodi nas na zaključak da stariji korisnici imaju motivaciju i sposobnost za korištenje emojija, ali im nedostaju samopouzdanje i opća tehnološka stručnost potrebna za prilagodbu ovom načinu komunikacije', dodala je Boutet, izvanredna profesorica na Fakultetu za psihologiju.

Tim vjeruje da je važno promicati korištenje emojija među starijim osobama zbog njihove sposobnosti da olakšaju međugeneracijsku interakciju. Nadaju se da oni smanjuju usamljenost i pomažu korisnicima svih dobnih skupina da ispune svoje društvene i emocionalne ciljeve.

'Programeri softvera mogli bi razmotriti modificiranje postojećih izbornika emojija kako bi se olakšala njihova upotreba među starijim generacijama, naprimjer stvaranjem nedvosmislenih piktograma koje stariji korisnici mogu lakše protumačiti', rekla je Boutet.

'Trebali bismo u već postojeće programe također ubaciti edukacijske intervencije kako bismo starijim korisnicima pomogli da uključe emojije u svoje online interakcije', nastavila je.

Ovo nije prva znanstvena studija o njihovom korištenju - istraživanje objavljeno u International Journal of Hospitality Management u veljači otkrilo je da kupci daju više napojnica kada poslužitelji i restorani uključuju emojije s prijedlozima napojnica na računima.