TOI-3757 b

Neobično pahuljast: Astronomi su u dubokom svemiru otkrili dosad neviđenu vrstu egzoplaneta

26.10.2022 u 13:56

Premda su otkrića novih planeta u posljednje vrijeme relativno česta pojava, ovaj plinoviti div nalazi se u orbiti crvenog patuljka, što je neobična pojava, kažu znanstvenici. Zvijezde crveni patuljci smatraju se 'hladnim' zvijezdama te su u komparaciji sa, recimo, našim Suncem vrlo aktivne. One izbacuju vrlo intenzivne solarne oluje koje lako mogu 'otpuhati' planetarne atmosfere, što znači da u njihovim orbitama rijetko kad nalaze veliki planeti koji se, kažu znanstvenici, jednostavno ne mogu formirati.

Shubham Kanodia, istražitelj u laboratoriju za Zemlju i planete u sklopu Institucije Carnegie rekao je: 'Dosad smo promotrili samo malen broj uzoraka promatranja Dopplerom kojima smo do danas pronalazili velike planete koji su daleko od crvenih zvijezda. Do danas nismo otkrili velik broj velikih svjetova koji se nalaze blizu takvih zvijezda.'

Planet je prvotno otkrio satelit TESS prepoznavši pad svjetline obližnje zvijezde dok je u njezinoj blizini proletio pahzljasti svijet. Tijekom daljnjih očitanja saznalo se da je TOI-3757 b širok oko 160.934 kilometara, što je nešto više od Jupitera. Planet također završi krug oko sunca unutar 3.5 dana.

SLIKE NAŠEG SVEMIRA

[FOTO] Kakav spektakl: Pogledajte neke od najljepših prizora snimljenih teleskopom Hubble

Kanodia i tim vjeruju da je pahuljastost planeta rezultat nedostatka teških elemenata, što je uzrokovalo sporije formiranje kamenite jezgre, odgađanje akreacije plina te konačno - nisku gustoću. Još jedan faktor mogla bi biti elipsoidna orbita. U trenucima kad je planet bliže zvijezdi, višak topline može uzrokovati širenje i pregrijavanje atmosfere.