detaljnije ne može

Ne tražite dalje, ovdje je sve što želite i trebate znati o Instagramu

01.06.2023 u 13:49

Bionic
Reading

U vjerojatno najdetaljnijoj objavi otkako postoji, ekipa koja stoji iza najpopularnijeg foto servisa i društvene mreže Instagram, pokušala je objasniti kako njihovi algoritmi uopće rade, na koji način se korisnicima serviraju sadržaji te što uopće možemo učiniti kako bi na to utjecali

Aktivni ste na Instagramu, no stalno imate dojam da nešto mijenjaju? U objava vam se pojavljuju sadržaji na koje se niste pretplatili, fotografije osoba koje ne poznajete, a Priče i Reelsi su vam nakrcani snimkama vlasnika računa koje nikada niste ni letimično pogledali? Sami ste si krivi za to, navode u Instagramu.

Prvi čovjek Instagrama i jedan od nekadašnjih izvršnih direktora u Facebooku Adam Mosseri odlučio je prilično detaljno progovoriti na službenom blogu te pojasniti kako cijela stvar uopće funkcionira.

‘Želimo bolje objasniti kako Instagram funkcionira. Postoji mnogo zabluda i shvaćamo da možemo učiniti više kako bismo pomogli ljudima, posebice kreatorima, da razumiju što radimo’, stoji u početku Mosserijeve objave.

Kako radi rangiranje objava na Instagramu

Instagram nema jedinstveni algoritam koji nadgleda što ljudi u aplikaciji rade, a što ne. Umjesto toga IG koristi brojne algoritme, klasifikatore i procese, svaki sa svojom svrhom.

Svaki dio aplikacije, Feed, Stories, Explore, Reels, Search i više, koristi vlastiti algoritam prilagođen načinu na koji ga ljudi koriste. Ljudi obično traže svoje najbliže prijatelje u Pričama, koriste Istraživanje za otkrivanje novih sadržaja i kreatora, a zabavljaju se u Reelsima. U Instagramu različito rangiraju stvari u ovim različitim dijelovima aplikacije.

Kako bi korisnici sami ‘uvježbali’ spomenute algoritme Instagram je dodao par opcija poput bliskih prijatelja, favorita i praćenja kako bi svatko od korisnika dodatno mogao prilagoditi svoje iskustvo na ovoj foto društvenoj mreži.

Kako Instagram određuje što ću vidjeti prvo?

Početna stranica nakon što otvorite Instagram, ili Feed kako ga nazivaju, bi trebala biti vaša matična baza na ovoj mreži. Ona sadrži kombinaciju objava s računa koje ste odabrali pratiti, preporučenog sadržaja s računa za koje u Instagramu misle da ćete uživati te, naravno, oglasa.

Algoritam prilikom serviranja sadržaja na Feedu uzima razne parametre na temelju kojih rangira objave koje će vam pokazati. Prvo što Instagramovi algoritmi ulove su nedavne objave koje dijele osobe koje pratite, kao i postove s računa koje još ne pratite, a za koje Instagram smatra da bi vas mogli zanimati. Zatim određuju što bi vas moglo zanimati na temelju niza čimbenika, uključujući što i koga ste nedavno pratili, lajkali ili s kime ste bili u kontaktu.

Dakle u Instagramu personaliziraju iskustvo za svakog od korisnika kako bio pokušali uspostaviti ravnotežu između sadržaja s računa koje pratite i sadržaja s računa koje ne pratite, ali bi vas mogli zanimati.

Ovo su ključni parametri koje Instagram uzima u obzir

Iako je potrošeno još podosta riječi na detaljno objašnjavanje algoritma, ovo su ključni čimbenici koje isti uzima kako bi vam personalizirao prikaz Feeda. Štoviše, rangirani su po ‘važnosti’, navode u Instagramu.

  • Vaša aktivnost - Objave koje ste lajkali, podijelili, spremili ili komentirali pomažu Instagramu da shvati što bi vas moglo zanimati
  • Informacije o objavi - Algoritam uzima signale o tome koliko je pojedina objava popularna, odnosno koliko je ljudi lajkalo objavu te koliko brzo su je ostali korisnici Instagrama lajkali, komentirali, dijelili ili spremili, te druge informacije o samom sadržaju, primjerice kada je objavljen i gdje
  • Podaci o osobi koja je objavila - Ovaj podatak Instagramu pomaže da stekne dojam o tome koliko bi vam osoba mogla biti zanimljiva i uključuje signale poput toga koliko su puta ljudi komunicirali s tom osobom u proteklih nekoliko tjedana.
  • Vaša povijest interakcije s nekim - Ovaj podatak Instagramu govori koliko ste općenito zainteresirani za objave određene osobe. Primjer je komentirate li međusobno postove ili ne.

Kad Instagram prikupi sve navedeno, korisniku ciljano servira sadržaj koji on želi i koji bi, prema mišljenju algoritama, želio vidjeti.

Što je sa Pričama?

Stories, Priče su način koji vam omogućuje da sa svojim pratiteljima jednostavno i brzo podijelite svakodnevne trenutke i postanete bliži ljudima i interesima do kojih vam je stalo. Priče koje vidite su od ljudi koje ste odlučili pratiti, uz neizostavne oglase. Slično Feedu, i rangiranje priča počinje definiranjem svih potencijalnih priča koje dijele računi koje pratite nakon čega se uklanjaju sve priče koje krše Smjernice zajednice.

Instagram zatim prati nekoliko, kako ih nazivaju, signala:

  • Povijest gledanja algoritmu sugerira koliko često gledate priče računa kako bi mogli dati prioritet pričama s računa za koje misle da ne želite propustiti.
  • Povijest interakcija pak algoritmu pokazuje koliko često ste reagirali ili napravili neku drugu interakciju s pričama određenog računa, poput slanja lajkova ili DM-a.
  • Bliskost je jedan od signala koji Instagramu sugerira na vaš odnos s autorom objave u globalu te koliko je vjerojatno da ćete ostati povezani kao prijatelji na ovoj mreži

Na temelju svega navedenog bit će stvoren vaš niz Priča na Instagramu.

Ako vam i sve navedeno nije dovoljno i prikaz na Instagramu vam je suhoparan i dosadan jer pratite premalo ljudi, usmjerite se na odjeljak Explore (Istraži), a koji će vam na temelju gore spomenutih parametara kreirati niz objava za koje je ova mreža zaključila da bi vas mogle zanimati. Svidi li vam se nešto, zapratite korisnika ili korisnicu.

Reelsi, Instagramova verzija megapopularnih YouTube Shortsa, također ima za namjeru korisnicima ponuditi sadržaje koje uobičajeno ne prate, a mogli bi ih zanimati. Jednako kao i kod Priča, Instagram će za serviranje sadržaja uzeti cijeli niz ranije spomenutih parametara te samu vašu daljnju aktivnost na Instagramu.

Kako ja mogu utjecati na ono što mi se prikazuje na Instagramu?

Sudeći prema objavi na Instagramovom blogu algoritam je ključan i on stalno ‘uči’ od vas kako bi odlučio što bi vas trebalo i moglo zanimati, no svejedno možete, barem donekle, utjecati na ono što će vam se prikazivati.

Personalizirajte svoj feed i priče

  • Dodajte račune na svoj popis favorita kako ne biste propustili njihov sadržaj. Takve objave iz vaših favorita će imati prioritet na dostalim objavama, a ujedno možete prilagoditi svoj feed tako da prikazuje samo sadržaj iz vaših Favorita ili s računa koje pratite (Praćenje će vam prikazati zadnjih 30 dana postova onih koje pratite kronološkim redom).
  • Ako samo želite odmor od preporuka, također možete odgoditi sve predložene objave u svom feedu na 30 dana.
  • Odaberite bliske prijatelje. Prilikom objava priča moguće je označiti tko su vam bliski prijatelji s kojima je želite dijelit, a algoritam radi i u suprotnom smjeru - bit će vam servirano više sadržaja osoba koje ste označili ‘bliskima’.
  • ‘Utišajte’ objave osoba koje vas ne zanimaju. Možete utišati objave Feeda, priča, poruke ili bilješki računa ako ne želite više vidjeti što dijele, ali oklijevate oko toga da ih potpuno prestanete pratiti. Na ovaj način ljudi neće znati da ste ih isključili.
  • Ako vas objava neke osobe koju pratite ‘nervira’ uvijek možete prestati pratiti taj račun u bilo kojem trenutku. Osobe neće biti obaviještene kada ih prestanete pratiti.
  • Odgovarajte na ankete s Instagrama. Instagram povremeno šalje ankete ljudima s pitanjem ‘vrijedi li ovaj post vašeg vremena?’ te koristi rezultate tih anketa kako bi poboljšali preporuke u cjelini.

Da zaključimo, sudeći prema objavi na službenom blogu, onime što ćete vidjeti na Instagramu upravljate isključivo vi, osim u slučaju kada to za vas rade njihovi algoritmi - a što je stalno.

Ipak, algoritmi ovog i svih ostalih servisa ove vrste su tu kako bi nam pomogli, no treba im nešto vremena kako bi točno naučili što vi želite, a što ne, tako da si dajte malo truda.

Svakako pročitajte i naše ostale savjete iz serijala TEHNO SAVJETI.