parker solar probe

NASA otkrila kako će poslati letjelicu do Sunca

09.08.2018 u 11:19

NASA u subotu prema Suncu šalje solarnu sondu koja bi se našoj zvijezdi trebala približiti u studenome. Na svom sedmogodišnjem putovaju letjelica će skupljati informacije o funkcioniranju zvijezda te podatke kojima će se unaprijediti vremenska prognoza na Zemlji

U cijelom solarnom sustavu, samo Sunce sadrži 99,8 posto ukupne mase i njegova gravitacija zadržava sve planete, satelite i ostala nebeska tijela na okupu, od sićušnog Merkura do Oort oblaka, velike nakupine meteorita. Unatoč snažnoj gravitacijskoj sili, vrlo je teško doći do Sunca. Za takav pothvat treba uložiti 55 puta više energije nego za putovanje do Marsa.

NASA-ina letjelica do Sunca - Pareker Solar Probe Izvor: Profimedia / Autor: Profimedia

Lansiranje će se odviti s Kennedyjeva svemirskog centra u Cape Canaveralu u subotu. Bit će to početak misije s ciljem rješavanja zagonetki koje astrofizičare zbunjuju već 60 godina, a letjelia će površini Sunca prići će bliže nego što joj se približila bilo koja druga letjelica.

Letjelicu Parker Solar Probe NASA ne može jednostavno lansirati u smjeru Sunca, a popom ju vratiti istom putanjom. Na uvjete lansiranja utječe i kretanje Zemlje koja putuje brzinom 67 tisuća milja na sat, i to 'na stranu' u odnosu na Sunce. Kad bi letjelicu u tim uvjetima poslali ravno k cilju svemir, ona bi ga potpuno promašila.

NASA se nada da će joj Parker pomoći da stekne znanja o funkcioniranju zvijezda i prikupi podatke kojima će se unaprijediti vremenska prognoza na Zemlji. Također, nada se da će otkriti mnoge od Sunčevih tajni poput one o tome zašto je korona, suprotno onome što bi se očekivalo po zakonima fizike, toplija od same Sunčeve površine.

obljetnica

Što je sve NASA napravila u 60 godina? Donosimo pregled podviga i planova

Brzina kojom će poletjeti do Sunca je 53 tisuće milja na sat, a na putanji će joj se naći i gravitacijsko polje Venere koje će iskoristiti kako ne bi odlutala. Oko nje će okružiti 24 puta u svojoj sedmogodišnjoj misiji. Gravitacijsko polje planeta pomoći će letjelici da se Suncu približi na rekordnih 3,83 milijuna milja.

Zbog privlačenja gravitacijskih polja Venere i Sunca, letjelica će postupno razviti brzinu do 430 tisuća milja na sat i time će srušiti rekord najbržeg objekta kojeg je čovjek ikad izradio, objašnjava NASA.

lansiranje će se moći pratiti uživo na Facebook stranici NASA Sun Science, a u ovom videu možete pogledati projekcije putanja i kako će se lansiranje izvesti.

Projekcija kretanja letjelice Parker Solar Probe Izvor: Promo fotografije / Autor: NASA Goddard Space Flight Center