NAKON ZABRANE

Uoči američkih izbora na X se vraćaju politički oglasi i timovi za sigurnost

30.08.2023 u 12:05

Bionic
Reading

Nova pravila za suzbijanje štetnih sadržaja ne razlikuju se bitno od prethodnih, a najavljeno je i usklađivanje s europskim Zakonom o digitalnim uslugama

X (ranije poznat kao Twitter) zapošljava timove za sigurnost i izbore uoči predsjedničkih izbora u Sjedinjenim Državama 2024. godine, a i ponovno će - nakon četiri godine - dopustiti političke oglase.

Kako je navedeno u objavi na službenom blogu te tvrtke, timove za sigurnost i izbore proširuju kako bi se usredotočili na borbu protiv manipulacije, otkrivanje lažnih korisničkih računa i pomno praćenje novonastalih prijetnji.

Nastavit će primjenjivati politiku građanskog integriteta - koja zabranjuje korištenje platforme za 'manipuliranje ili uplitanje u izbore' - uključujući objavljivanje sadržaja koji bi mogao obmanuti ljude o tome kako, kada i gdje sudjelovati u izborima, građanske procese kao što je glasovanje - na 'ograničeno vrijeme prije i tijekom izbora'.

'Ažuriramo ovu politiku kako bismo osigurali pravu ravnotežu između borbe s najštetnijim vrstama sadržaja - onih koji bi mogli zastrašiti ili prevariti ljude da se odreknu svog prava na sudjelovanje u građanskom procesu - necenzuriranje političke rasprave', priopćili su iz X-a.

Stavit će javne oznake na objave koje krše politiku građanskog integriteta i obavijestiti korisnike kada je domet ograničen na takav sadržaj.

Zabrana obmanjujućeg sadržaja

Ta politika ne razlikuje se značajno od one koju je koristilo prethodno vodstvo.

Također namjeravaju dopustiti proširenje političkog oglašavanja. Korake u tom smjeru počeli su poduzimati u siječnju ove godine, kad su ublažili zabranu oglašavanja vezanog uz osjetljive teme.

Twitter je 2019. prvotno uveo ograničenja političkog oglašavanja i reklamiranja problematičnih tema zbog zabrinutosti da bi političari mogli ciljati korisnike lažnim ili pogrešnim informacijama.

Sad vraćaju mogućnost političkog oglašavanja, uz pridržavanje određenih pravila; primjerice, zabranjeno je promicanje lažnog ili obmanjujućeg sadržaja.

X će oformiti globalni centar za transparentnost oglašavanja, koji bi korisnicima trebao omogućiti pregled političkih oglasa. To je potrebno kako bi platforma bila u skladu s europskim Zakonu o digitalnim uslugama, piše CNN.

Ubrzo nakon što je preuzeo Twitter prošle jeseni, Elon Musk je otpustio veliki broj njegovih zaposlenika, uključujući i članove timova odgovornih za sigurnost, manipulaciju platformom i izbornu politiku. Prema njegovim riječima, otkaze je dobilo oko 80 posto zaposlenih.

Također je kritizirao način na koji je prethodno vodstvo te platforme postupalo s političkim diskursom, optužujući ih za cenzuru, između ostalog.