OPRAO RUKE

Moći ćete isključiti političke oglase na Facebooku, najavio Mark Zuckerberg

  • Autor: Miroslav Wranka
  • Zadnja izmjena 17.06.2020 10:20
  • Objavljeno 17.06.2020 u 10:20
Mark Zuckerberg

Mark Zuckerberg

Izvor: Profimedia / Autor: REX / Shutterstock Editorial / Profimedia

Bit će moguće isključiti oglase o političkim, društvenim i izbornim pitanjima koje objavljuju kandidati, njihovi izborni stožeri i druge organizacije

Glavni izvršni direktor Facebooka Mark Zuckerberg najavio je kako će korisnici te društvene mreže moći isključiti ooglase političkog sadržaja na njoj.

'Svi žele vidjeti političare koji će odgovarati za ono što izgovore - i znam kako puno ljudi želi da moderiramo i uklanjamo više sadržaja kojeg objavljuju. Za one među vama koji su se već opredijelili i jedva čekaju kraj izbora, znamo kako vam je - zato smo uveli mogućnost isključivanja političkih oglasa.

Ipak, podsjećamo vas kako treba izaći na izbore', naveo je u članku objavljenom u USA Today.

U Facebooku su novu značajku već počeli uvoditi za pojedine korisnike. Svima bi trebala postati dostupnom tijekom nekoliko narednih tjedana.

Bit će moguće isključiti oglase o političkim, društvenim i izbornim pitanjima koje objavljuju kandidati, njihovi izborni stožeri i druge organizacije koje mogu objaviti oglase u kojima je navedeno kako ih je platio određeni entitet.

Facebook će također nastojati potaknuti registraciju birača i izlazak na izbore, kao i dati više prostora marginaliziranim glasovima ususret ovogodišnjim predsjedničkim izborima.

Napravit će Voting Information Center s informacijama potrebnim za registraciju, rano glasovanje i glasovanje poštom, uputama kako i kada dati glas. Zuckerberg očekuje kako će do izbora u studenom 160 milijuna ljudi vidjeti te podatke i informacije.

Također, nastojat će i dalje suzbijati inozemni utjecaj na Facebook, tako što će tražiti i uklanjati zlonamjerne korisničke račune. Tijekom 2018. uklonili su ih 3,3 milijarde, a do studenog prošle godine 5,4 milijarde.

U sukobu s Twitterom

Zbog odluke o prikazu političkog sadržaja korisnicima čak i u slučajevima kad sadrži dezinformacije i lažne tvrdnje Facebook je i dalje izložen kritikama. Naročito zadnjih nekoliko tjedana nakon što su odbili slijediti Twitterov primjer.

U toj su društvenoj mreži, naime, činjenično provjerili tvrdnje u tvitovima američkog predsjednika Donalda Trumpa i označili neke od ih kao sumnjive.

Jack Dorsey

Jack Dorsey

Izvor: Profimedia / Autor: Jeff Gilbert / Shutterstock Editorial / Profimedia

Zuckerberg je zbog toga javno kritizirao prvog čovjeka Twittera Jacka Dorseya te ustvrdio kako ne smatra da bi Facebook trebao određivati što je istina od svega što ljudi iznesu online.

Dorsey mu nije ostao dužan. U tvitu je uzvratio tvrdnjom kako će nastaviti ukazivati na netočne i sporne informacije o izborima općenito, kao i da će priznati pogreške ako ih naprave.

'To nas ne čini arbitrima istine. Naša je namjera povezati točke suprotstavljenih tvrdnji i ukazati na informacije u sukobu kako ljudi mogu sami procijeniti o čemu se radi. Ključno je da smo više transparentni kako bi ljudi uvidjeli razloge zašto to radimo', naveo je Dorsey.

Zuckerberg, pak, vjeruje kako treba vjerovati u to da su glasači sposobni sami procijeniti što je ispravno, kako to mogu učiniti jedino ako vide i čuju za što se političari zalažu te kako je izlazak na izbore najbolji način držanja političara odgovornim za izrečeno, piše Business Insider.

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!