tvornica novca

Kamo ide Fortnite u drugom poglavlju? Doznajte tko stoji iza globalnog gejming fenomena i koji su im planovi

  • Autor: Damir Rukavina
  • Zadnja izmjena 27.10.2019 20:43
  • Objavljeno 27.10.2019 u 20:43
tportal

Izvor: Screenshot / Autor: Epic Games

Fortnite nastavlja rasti, a nedavno je dobio i drugo poglavlje koje u već uspješnu formulu ubacuje niz interesantnih mehanika. Saznajte tko se nalazi iza jedne od najpopularnijih igara na svijetu i odakle im ideja za nju

Drugo poglavlje jedne od najpopularnijih besplatnih igara na svijetu konačno je stiglo. Nakon što je cijeli Fortnite prošlog tjedna progutala crna rupa igra se vratila s drugim poglavljem.

Fortnite: Chapter 2 donosi najveće promjene od početka Fortniteove javne bete koja traje još od 2017. Najočitiji novitet je, naravno, potpuno nova mapa koja će, prema razvojnom timu, privući nove igrače i vratiti stare. Uglavnom, Epic zove u novi svijet Fortnite Chapter 2 i on je napravljen da vas uvuče u sebe... na još deset sezona. Za razliku od izvornog Fortnitea, koji ju je mijenjao s vremena na vrijeme, drugo poglavlje prvi put mijenja cijelu mapu.

Izvor: Društvene mreže / Autor: Epic Games

Igrači su potaknuti da je istražuju bez pomoći službenog vodiča te da sami otkriju blagodati novih mjesta za skrivanje, poput bačvi i plastova sijena. Drugo poglavlje također se puno više koncentrira na vodene površine, stoga su u igru uvedeni motorizirani čamci, kao i mogućnost pecanja koja može dati niz korisnih predmeta. Igrači također prvi put u Fortniteu mogu podići ranjene članove tima te ih prenijeti na sigurno. Kao što je to bilo s dosadašnjim sezonama, Epic voli puštati igrače na neistražena područja kako bi sami otkrili njihove tajne, a isto pravilo vrijedi za novu opremu.

Nova oružja, nova oprema

Kako bi imali kakvu-takvu kontrolu nad interakcijom novog i starog sadržaja, tvorci su maknuli velik broj oružja iz izvorne igre pojednostavivši inače složene vatrene okršaje. Konkretan broj maknutog oružja i opreme je nekoliko desetaka, a jedan od razloga za njihovo micanje nova je značajka - nadogradnja. Svako od oružja varira po učinkovitosti, šteti i brzini pucanja, ali se mogu nadograđivati pomoću specijaliziranih klupica raštrkanih diljem mape. Naravno, bilo bi naivno očekivati da će zbirka oružja ostati ovako ograničenom - Epic će s vremenom vrlo vjerojatno dodati hrpu dodatne bizarne opreme i mehanika.

Battle pass

Epic je također uveo niz poboljšanja u Fortniteovu sustavu Battle pass kako bi ga učinio puno jednostavnijim za sakupljanje brojnih nagrada. Podsjetimo, premda je sama igra besplatna, trik leži u mikrotransakciji Battle pass, zapravo listi zadataka koje igrači mogu ispunjavati tijekom igranja te time zaraditi opremu i novac, potencijalno financirajući nekoliko sezona jednom transakcijom.

Drugo poglavlje Fortnitea uvodi nekoliko promjena u Battle pass koje olakšavaju praćenje napretka kroz igru putem podsjetnika na ekranu tijekom samog igranja. Igrači također tvrde da su zadaci sada lakše izvedivi nego što je to bilo dosad. Battle pass košta 950 V-bucksa (valuta unutar igre), odnosno 9,50 dolara (63,45 kuna). Ako dovoljno puno igrate, jednim je Battle passom moguće zaraditi do 1500 v-bucksa, dajući igračima mogućnost financiranja dvije sezone jednom transakcijom.

VODIČ ZA RODITELJE

Klinci su vam opsjednuti Fortniteom? Pobrojali smo sve što trebate znati o najpopularnijoj videoigri na svijetu

Pogledaj galeriju
5

Dobre vijesti za početnike

Epic također uvodi niz promjena u nerijetko zapostavljan mod Save The World koji, za razliku od Battle Royalea, košta 40 dolara i stavlja igrače u ulogu preživjelih koji se bore protiv hordi zombija. Što se kompetitivnog Fortnitea tiče, uskoro kreće nova sezona turnira, potaknutih novim modom Squad Arena, namijenjenim igračima koji se žele natjecati. Kako god okrenuli, novo poglavlje popularne igre savršena je pozivnica za nove i stare igrače - prije svega zahvaljujući novoj mapi i ponovno dizajniranom sustavu predmeta.

Fortnitemanija

Epicov Fortnite bez dvojbe je postao jednom od najvećih igara na svijetu. Popularni Battle Royale trenutno ima preko 250 milijuna registriranih korisnika, a svojim tvorcima iz Epic Gamesa zarađuje oko 200 milijuna dolara mjesečno. Daleko od očiju gejmera i njihove zbunjene rodbine nalazi se dobro uštiman poslovni sustav inspiriran najučinkovitijim sustavima za zaradu putem mikrotransakcija.

Jedan od najvećih investitora Epic Gamesa je Tencent, kineski tehnološki div koji je isklesao zanat na publici čiji je pristup u igranju videoigara prilično drukčiji od zapadnjačkog. Tencent jako dobro zna kako pretvoriti igru u uslugu, a to mu je već jednom pošlo za rukom s trenutno najpopularnijom 'besplatnom' igrom na svijetu - League of Legends Riot Gamesa.

Kako stvari stoje, koncept besplatne igre koja ne sputava, već za relativno nisku cijenu nudi igračima dodatne značajke koje uvelike povećavaju užitak igranja pokazao se punim pogotkom. Fortniteov uspjeh je, tim rečeno, rezultat višegodišnje Tencentove prakse u vrlo unosnom polju free-to-play gejminga. Da bismo detaljnije objasnili zbog čega je Fortnite danas jedna od najvećih igara na svijetu, potreban nam je mali uvid u njegovu povijest.

Lice iza uspjeha

Tim Sweeney

Tim Sweeney

Izvor: Wikimedia Commons / Autor: Trish Tunney / trishtunney.com

Epicov direktor Tim Sweeney bavio se programiranjem igara još od jedanaeste godine, kada je stekao strast prema evoluciji računalne industrije. Njegova kompanija Epic Games nastala je 1991., kada je dvadesetjednogodišnji Sweeney, tada student inženjerstva na Sveučilištu u Marylandu, izbacio prvu igru - ZZT.

Nakon što je dobio vrlo pozitivne kritike Sweeney i kompanija brzo su razvili biznis te su se odselili u vlastiti ured. Epic je 1998. izbacio pucačinu iz prvog lica Unreal, a koju je Sweeney iskoristio za promociju novog softvera za razvoj igara: Unreal Enginea.

Ubrzo je također shvatio da može zaraditi više novca polirajući engine i prodajući ga drugim razvojnim timovima. Epic je nakon toga bio više poznat po svojem softveru za igre nego po samim igrama - sve do Fortnitea. Godinama nakon uvođenja Unreal Enginea, Sweeney i kolege iz Epica shvatili su da se industrija igara mijenja te da igrači sve više igraju naslove koji 'stalno evoluiraju'. Također su vjerojatno bili svjesni toga koliko je ovaj model poslovanja unosniji od prodaje jednokratnog gotovog proizvoda.

Evolucija dizajna

Cliff Bleszinski

Cliff Bleszinski

Izvor: Društvene mreže / Autor: facebook

Igra koju danas znamo kao Fortnite prvi put je prikazana tijekom dodjele Spike Video Game Awardsa 2011., na kojoj je Cliff Bleszinski, bivši direktor dizajna u Epicu, predstavio grubi foršpan rane verzije. Fortnite: Save The World izvorno je bio osmišljen kao kooperativna pucačina iz trećeg lica temeljena na preživljavanju. Ona je umjesto borbe među igračima usmjerila fokus na suradnju i spašavanje ostatka čovječanstva.

Epic je do 2012. polako shvatio to da za privlačenje i zadržavanje igrača treba sustav napredovanja i predmeta - slično kao i u drugim RPG igrama. Te promjene su, doduše, dovele do odgode izlaska - igra je umjesto u studenom 2013. izašla tek u srpnju 2017. i to kao nedovršena beta verzija - stanja u kojem se nalazi i danas. Zbog neimpresivne i zastarjele grafike te nezanimljivog i nedovršenog koncepta izvorni Fornite nije impresionirao recenzente, što je rezultiralo kontinuiranom potragom za identitetom. Ono što je funkcioniralo jako dobro i što je privuklo hrpu igrača su sustavi opreme, napredovanja i gradnje.

  • +2

Fortnite - slike iz foršpana druge sezone

Izvor: Screenshot / Autor: Epic Games

Pametno planiranje

Beta verzija Battle Royalea izašla je svega šest mjeseci nakon Save The Worlda te je na oduševljenje Epica u rekordnom roku privukla deset milijuna igrača. Jedan od razloga zbog kojeg je igra bila toliko popularna taj je da je izašla u dobu u kojem je druga igra Battle Royale, PlayerUnknown's Battlegrounds, bila na samom vrhu popularnosti. Problem je, doduše, to što je PUBG imao cijenu, dok se Fortnite moglo skinuti i igrati potpuno besplatno.

Glavni trik za uspjeh i evoluciju kooperativne pucačine u globalni gejming fenomen bila je odluka Epicova direktora Tima Sweeneyja da ujedini snage s investitorima iz Kine jer imaju puno više poslovnog iskustva u prodaji free-to-play naslova, konkretno s Tencentom, telekomunikacijskim divom vrijednim oko 580 milijardi dolara. Kombinacija Tencentova iskustva i Epicove vizije učinila je Fortnite megahitom koji poznajemo danas, pretvorivši osrednju pucačku igru u tvornicu novca koja samo Epicu trenutno donosi oko 200 milijuna dolara mjesečno.

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!