AUTO SAVJETI

Istražili smo kako izbjeći da vas prevesla automehaničar

  • Autor: Goran Vuzem
  • Zadnja izmjena 18.03.2017 22:56
  • Objavljeno 18.03.2017 u 09:00
Opel Astra na servisu

Opel Astra na servisu

Izvor: Pixsell / Autor: Marijan Susenj/PIXSELL

Izbjegnite odlazak kod onih koji kotiraju kao aljkavi i nekorektni, a ako ste kod nepoznatog mehaničara pripazite na ovih nekoliko trikova koji će vam omogućiti da ne ostanete bez novca i bez obavljene usluge

Mnogi vozači znali su imati neugodna iskustva sa serviserima automobila, a neka od situacija s kojima su se susretali je ta da bi se naknadno pokazalo kako nešto nije odrađeno, ili je nešto naplaćeno tri puta više nego što je trebalo biti ili pak da nisu uopće ugrađeni svi dijelovi.

Prije svega valja naglasiti kako ni po ovome pitanju knjigu ne treba suditi po koricama. Naime, ako mislite da je obrtnička automehaničarska radionica u kojoj radi pet ljudi uključujući i vlasnika mjesto gdje će vas oderati čim uđete kroz vrata, a korporacijski službeni ovlašteni servis mjesto gdje odvažu svaku vašu kunu prije nego što vam izdaju račun - u krivu ste. Nepoštenih ljudi ima svugdje, horor priča o automobilima kojima je pod garancijom u ovlaštenom servisu u pet godina samo jednom mijenjan, a pet puta naplaćen npr. filter zraka, naslušao sam se toliko da više ne mogu pobrojati.

To što iza nekoga stoji velika korporacija koja ima središte u Japanu ili Njemačkoj kod servisa vašeg automobila ne znači ništa, važno je kako netko radi svoj posao. Štoviše, male su tvrtke puno izloženije konkurenciji i ovise o kupcima pa u pravilu moraju paziti kako se ponašaju i rade nego ovlašteni servisni centar koji dobro zna da je prodano X novih modela automobila koje servisiraju i da je za njih servis obvezan u iduće tri ili pet godina.

Prva i osnovna stvar koja će vam pomoći da se barem djelomično zaštitite od loših iskustava sa serviserima jest internet. Idete li nekome koga ne znate, ukucajte njegovo ime, ime tvrtke ili sve zajedno plus 'iskustva' u pretraživač i pogledajte što kažu drugi korisnici, posebice na forumima. Pogledajte kakve su ocjene toj konkretnoj radionici ili ovlaštenom servisnom centru na Googleu dali drugi korisnici, s time da mali broj recenzija (samo dva ili tri) u kojima je sve izraženo u superlativima može biti znak za uzbunu, odnosno da je riječ o lažnim komentarima.

Ista je stvar i s Facebookom, potražite tvrtku čiji ćete potencijalni klijent postati i potom proučite što se piše. Naravno, isto je i za ovlaštenog servisera i za neovisne tvrtke.

Osim interneta, koristite i preporuku prijatelja, a kad se naručujete na servis, posebno ako vam je preporučio manju tvrtku, naglasite tko vas je poslao, naročito ako se odgovorna osoba/vlasnik i onaj tko vas je poslao poznaju, tako ćete odmah smanjiti šanse da vas provozaju.

Još je jedan koristan štit od moguće prevare taj da znate nešto o svom automobilu. Informirajte se, pogledajte kad se što mora mijenjati te koji su najčešći kvarovi odnosno slabe točke vašeg vozila. Prilikom naručivanja na servis pitajte ima li vlasnik problem s time da donesete svoje dijelove te možete li promatrati automobil dok se na njemu radi.

Prilikom naručivanja na servis automobila pitajte možete li promatrati automobil dok se na njemu radi

Prilikom naručivanja na servis automobila pitajte možete li promatrati automobil dok se na njemu radi

Izvor: Pixsell / Autor: Marijan Susenj/PIXSELL

Hoće li vam netko to dopustiti, stvar je dogovora, s time da neki ovlašteni servisi i neki lanci multibrand servisa imaju mogućnost gledanja automobila kroz staklo ili na kameri, tako vidite što se radi, a mehaničaru nitko ne visi za vratom.

Kad ste došli na servis, tvrtku koja nema skrivene namjere možete prepoznati po tome što će vam odmah uzeti sve podatke, pitati vas što nije u redu (ili što sve želite mijenjati ako je redovan servis) te onda odmah otvoriti radni nalog. Ako ne zna odmah, reći će vam da pričekate da vidi pa će onda otprilike reći koliki bi mogao biti račun i onda vam otvoriti radni nalog i reći kad da dođete po svoj automobil, ako ne možete doći po njega.

Osim toga, mehaničara koji odmah s vrata želi mijenjati pola automobila možete odmah prekrižiti.

Pravi znalac posla probat će prvo vidjeti koliki su intervali zamjene, jesu li poštovani, kakvo je stanje dijelova i automobila, itd. Ako za sve što ga pitate on samo kaže 'Zamjena/popravak', a imate redovno održavan automobil, u tom ste trenutku kao jelen pred svjetlima vozila na magistrali, samo čekate nalet odnosno potvrdu da treba krenuti s radovima i da ćete platiti. Pripazite li na ove detalje, smanjit ćete mogućnost da vam naplate ono što nije odrađeno.

Ako ste zadovoljni, olakšajte život drugim ljudima i podržite one mehaničare koji kvalitetno rade, otiđite na internet i svugdje pohvalite tvrtku koja je na vašem automobilu odradila dobar posao. 

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!