INFOBIP

ICT čudo iz Istre: Rade za WhatsApp i Uber, a zaposlenicima će dati udio u tvrtki

  • Autor: Miroslav Wranka
  • Zadnja izmjena 28.08.2017 13:45
  • Objavljeno 27.08.2017 u 18:52
Infobip Dev Days

Infobip Dev Days

Izvor: Promo fotografije / Autor: Jan Stojković

Hrvatska tvrtka Infobip u Vodnjanu u Istri uskoro će otvoriti poslovni prostor kakav Hrvatska još nije vidjela. Dio vlasništva tvrtke planiraju prebaciti na zaposlenike, a prvi put od osnivanja razmišljaju i o vanjskim investitorima

Tvrtku Infobip su u ožujku 2006. godine u gradskom poslovnom inkubatoru u Puli pokrenuli Silvio Kutić i Izabel Jelenić, tada tek dva razvojna programera s dva mobitela i dva laptopa. 

Osnivanju tvrtke prethodilo je nekoliko većih projekata, među kojima je prvi veći bio za Općinu Vodnjan, kojoj su izradili softversko rješenje za komunikaciju s građanima. Sustav Virtualna općina implementiran krajem 2002. sastojao se od web CMS-a u kojem su građani, tvrtke i organizacije mogli stvoriti vlastiti virtualni radni prostor te korisnicima slati obavijesti putem weba, e-poštom ili SMS-om. 

Projekt je propao nakon nekoliko mjeseci, ali to ih nije obeshrabrilo pa su pokrenuli web aplikaciju Infobip. Prvi idući veći klijenti bili su im Big Brother, Konzum... Naučili su brzo se mijenjati i prilagođavati te inovirati i tehnologiju i pristup tržištu. To je i dalje jedan od glavnih temelja Infobipove korporativne kulture.

Izabel Jelenić (lijevo) i Silvio Kutić (desno) - tako je sve počelo 2006. godine

Izabel Jelenić (lijevo) i Silvio Kutić (desno) - tako je sve počelo 2006. godine

Izvor: Infobip / Autor: Boris Grahovac

Impresivan rast, čak i za IT

Danas im je glavni proizvod telekomunikacijska i IP platforma u oblaku koja omogućuje poslovnim korisnicima komunikaciju s krajnjim korisnicima putem mobitela te aplikacija za chat kao što su Viber, Facebook Messenger i LINE.

Procjenjuje se da njihove usluge koristi 3,2 milijarde ljudi. Prema podacima Bisnodea, tvrtka je 2015. ostvarila 94,2 milijuna kuna prihoda i neto dobit od 4,8 milijuna kuna. Neslužbeno se procjenjuje da ukupno na globalnoj razini ostvaruje blizu 200 milijuna američkih dolara prihoda.

Operativni direktor Roberto Kutić je u Infobipu od 2009. godine. U tvrtku je došao s pozicije tehničkog direktora u Strojogradnji - Uljanik, netom prije no što će Infobip otvoriti ured u Zagrebu i početi ubrzano širiti međunarodno poslovanje.

Rast tvrtke bio je impresivan, čak i po mjerilima IT industrije - Infobip je u šest godina upeterostručio broj zaposlenih, s 241, koliko ih je bilo 2011. godine, na 1200 u srpnju ove godine. Oko polovice zaposlenih radi u Hrvatskoj.

S otvaranja Infobipova ureda u indijskom gradu Puneu

S otvaranja Infobipova ureda u indijskom gradu Puneu

Izvor: Infobip / Autor: Infobip

'U nekim godinama rasli smo i više od 50 posto, a sada rastemo oko 35 posto godišnje', rekao je tportalu Kutić. 'U protekloj godini rasli smo brže od industrije i od konkurenata. U 2017. ušli smo s oko tisuću zaposlenih, dok smo u 2016. ušli s njih 750', istaknuo je.

Tajna uspjeha

Naš sugovornik pripisuje uspjeh radu, upornosti i autentičnoj kulturi koju su razvili u tvrtki. 'Uspješne tvrtke se razlikuju od neuspješnih po kulturi - po tome kako tretiraju neuspjeh, kako na njega reagiraju, ali i po tome kako uče i akumuliraju znanja.

Roberto Kutić, operativni direktor Infobipa

Roberto Kutić, operativni direktor Infobipa

Izvor: Infobip / Autor: Infobip

Vrlo rano shvatili smo da je pozitivan i konstruktivan stav puno važniji od kvalifikacija i diploma. Naši zaposlenici zaista jesu naša snaga i trudimo se da naglasak nije na hijerarhiji, već na timskom radu i stvaranju vrijednosti', kaže Kutić.

Infobip trenutno ima više od 50 ureda u više od 40 zemalja na šest kontinenata, dok klijenti stižu sa svih strana svijeta. Glavni regionalni centri su im oni u Kuala Lumpuru, Dubaiju, Moskvi, Vancouveru, Sao Paulu, Johannesburgu, Lagosu, Shenzhenu... 

Kako netko iz Hrvatske počne raditi projekte za Twitter, WhatsApp, Uber, inozemne banke i telekome? Kutić kaže kako su velikim internetskim kompanijama u ključnom trenutku ponudili globalnu telekomunikacijsku platformu u računalnom oblaku, kakvu su trebali za verifikaciju svojih korisnika diljem svijeta. 

'Pokazalo se da smo odabrali i odličan tajming za otvaranje ureda u Vancouveru u Kanadi, putem kojeg smo vodili američke kupce. 

Što se financijskog sektora tiče, uz pouzdan proizvod u tehničkom smislu ponudili smo bankama niz dodatnih jamstava sigurnosti i kvalitete, tehničku i integracijsku podršku te savjetovanje o tome kako uvesti nove kanale u svoje komunikacije i poslovne procese', pojašnjava Kutić.

Veliki izazovi

Vlasnici tvrtke još uvijek su njeni osnivači, no to će se uskoro promijeniti. Udio u vlasništvu bit će ponuđen i dijelu zaposlenih, a u vlasničku strukturu će možda ući i budući partneri-investitori. U tijeku su, naime, razgovori s nizom investitora pa nije isključeno to da će tako financirati daljnje poslovanje. Nije isključeno ni da će se u istarskom ICT čudu odlučiti i na javnu ponudu dionica.

'Naše prilike su svakako u daljnjem rastu rješenja za oblak, u digitalnoj transformaciji tradicionalnih velikih poduzeća, pri čemu mnoga posežu za rješenjima za oblak kakva mi pružamo. 

Prilika je i u daljnjem rastu važnosti mobilnih telefona i mobilnih komunikacijskih kanala. To je posebno zanimljivo tvrtkama koje komunikaciju nastoje dizajnirati na način koji korisnicima najbolje odgovara i tako im biti što bliže u svakom trenutku.

Izazova ima još više. Suvremena tehnološka industrija stalno se mijenja te nastaju nove paradigme i tehnologije koje smjenjuju prethodne. Agilnost, prilagodba, učenje... Sve je to nužno za rast i uspjeh u našoj poslovnoj niši u kojoj je konkurencija vrlo jaka', ocjenjuje Kutić.

U Infobipu zasad još uvijek reinvestiraju sve što zarade: u istraživanje i razvoj, unapređenje infrastrukture za oblak koju održavaju diljem svijeta, jačanje regionalnih centara, kvalitetu usluge... 

Detalj iz novoizgrađenog Infobipova kampusa u Vodnjanu

Detalj iz novoizgrađenog Infobipova kampusa u Vodnjanu

Izvor: Infobip / Autor: Infobip

Kampus je ključna investicija za daljnji rast

Potreba za vanjskim financiranjem, kaže Kutić, pojavila se prilikom izgradnje novog kampusa u Vodnjanu. 

On se prostire na 17 tisuća četvornih metara uz cestu prema Galižani. Sastoji se od glavne zgrade s prizemljem i dva kata, kantine, konferencijskih prostora, zgrade za privremeni smještaj zaposlenika, parkirališta, parka te košarkaškog i odbojkaškog igrališta, kao i prostora za obrazovanje i provođenje slobodnog vremena. 

Svi zaposlenici koji su dosad radili na nekoliko lokacija u Puli - njih 200 - već se preselilo u novi radni prostor, koji će službeno biti otvoren 23. rujna ove godine. 'Ta će kapitalna investicija imati ključnu ulogu u daljnjem rastu tvrtke', uvjeren je Kutić.

Zašto? Kao i većina IT tvrtki u Hrvatskoj, Europi i svijetu, jedan od većih problema s kojima se suočavaju u Infobipu pronalaženje je i zadržavanje kvalitetnih zaposlenika. 

'Pogotovo nam nije bilo lako naći i zadržati kadrove s obzirom na naš brz rast. Programeri su vrlo deficitarno zanimanje, a slično je i s visokokvalificiranim stručnjacima za druga područja. 

Uskoro uvodimo program kojim ćemo djelatnicima ponuditi mogućnost da uđu u vlasništvo tvrtke ako to žele. Zaposlenicima i članovima njihovih obitelji nastojimo pružiti niz dodatnih pogodnosti, kao i najmodernije okvire za razvoj karijere i profesionalni razvoj.  

Dev Days - Infobipova konferencija za programere, autor Jan Stojković

Dev Days - Infobipova konferencija za programere, autor Jan Stojković

Izvor: Infobip / Autor: Infobip

Nužno je okrenuti se svijetu

Kako bismo ih upoznali i educirali o našem biznisu i tehnologijama koje razvijamo, svi novi zaposlenici prolaze dvotjednu edukaciju pod nazivom Infobip Academy, koja se pokazala vrlo uspješnom ne samo u smislu prihvaćanja novih zaposlenika, već i za stvaranje timskog duha i upoznavanja s kulturom kompanije. 

Interne konferencije - kao što su Connect, koja jednom godišnje okuplja zaposlenike iz cijelog svijeta, ili programerska konferencija Dev Days - samo su dio programa za edukaciju i usavršavanje čiji je cilj stvoriti okruženje za kontinuiran napredak naših zaposlenika', kaže Kutić.  

Što je Hrvatskoj potrebno kako bi imala još bar pet do deset tvrtki poput Infobipa?

'Sve počinje idejom i vizijom. Hrabrost, puno rada i eksperimentiranje su nadogradnja. Hrvatska ima mnogo kreativnih i poduzetnih ljudi, no potrebno je naći tržišnu nišu koja ima globalni potencijal. Oslonac isključivo na hrvatsko tržište ne može omogućiti kontinuiran rast i razvoj', poručuje Kutić.

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!