UPOZNAJTE IH

Domaći Driver Copilot želi se brinuti o vašem automobilu

  • Autor: Miroslav Wranka
  • Zadnja izmjena 09.10.2014 09:29
  • Objavljeno 09.10.2014 u 06:10
Amodo Driver Copilot

Amodo Driver Copilot

Izvor: Licencirane fotografije / Autor: Amodo

Domaći tim osmislio je i do razine financijske samoodrživosti razvio sustav pomoću kojeg ćete na daljinu moći provjeriti je li sve u redu s vašim vozilom, ali i otkriti kako se njime koriste druge osobe koje ga voze

Tijekom nedavno održanog Bugovog natjecanja Idea Knockout jedan je projekt posebno zapeo za oku Luki Sučiću, lovcu na potencijalno lukrativne startupove za hub:raum, poduzetnički inkubator Deutsche Telekoma.

Za put u Krakow, u kojem će WARP biti održan u prosincu ove godine, odabrao je Driver Copilot, sustav sastavljen od uređaja ugrađenog u automobil (s modulima ACC, GPS i GSM), aplikacije za pametni telefon i platforme online za analizu i izvještavanje.

'Ideja savršeno paše uz vertikalu Connected Car, jedan od naših fokusa u hub:raumu, ali i DT-u. Ideja i dosadašnja realizacija pokazuju da je riječ o prilično snažnom timu. Želimo vidjeti možemo li im pomoći u daljnjem plasmanu. Iskustvo koje će steći tijekom WARP-a sigurno će im pomoći', objašnjava Sučić zašto ih je odabrao.


Sustav prikuplja sve podatke do kojih može doći i obrađuje ih kako bi vlasnik vozila dobio detaljan uvid u stanje vozila te vozačke navike - kako svoje, tako i tuđe. Kontinuirano potiče vozače na interakciju i omogućava dijagnostiku vozila na daljinu. Moguće ga je ugraditi u sva vozila proizvedena 1995. i kasnije.

Osim vozačima, može biti koristan serviserima, trgovcima vozilima i osiguravateljskim kućama, kao i sustavima za pomoć na cesti te upravljanje flotama vozila.

Driver Copilot Licencirane fotografije/Amodo

Driver Copilot Licencirane fotografije/Amodo

Izvor: Licencirane fotografije / Autor: Amodo


Projekt je trenutno u završnoj fazi razvoja i, što među startupovima nije česta pojava, financijski samoodrživ. No kako je sve krenulo?

'Tijekom 2012. radili smo na projektu za Volvo Car Corporation u Švedskoj. Naš zadatak bio je razvoj prototipa digitalnog sustava za obavještavanje vozača. Volvo je tada počeo raditi na zamjeni mehaničkih brojčanika (iza volana) LCD ekranom, a to je otvorilo brojne mogućnosti za interakciju.

U radu na tom projektu susreli smo se s konceptom Connected Car, odnosno vozilom konstantno povezanim s internetom. Već tada nas se dojmila velika količina podataka koje automobil prikuplja i koji se mogu analizirati i interpretirati u razne svrhe.

Poslije završetka projekta posvetili smo se drugim obavezama i klijentima, no stalno smo pratili razvoj tehnologije u automobilskoj industriji i telekomunikacijama.

Sredinom prošle godine uvidjeli smo da su cijene potrebnog hardvera i mobilnog prijenosa podataka dovoljno pale da je moguće postaviti održiv projekt. Fokusirali smo se na funkcije koje će omogućiti vozaču da bude sigurniji i efikasniji u prometu te da ima bolji uvid u stanje vlastitog vozila', objašnjava Gorjan Agačević, direktor Amoda, tvrtke koja se sada bavi Driver Copilotom, i digitalni strateg u tvrtki Revolucija, iz koje je projekt ponikao.

Nikola Horvat i Gorjan Agačević  Pixsell/Nina Đurđević

Nikola Horvat i Gorjan Agačević Pixsell/Nina Đurđević

Izvor: Pixsell / Autor: Nina Đurđević


Od početne ideje do razvoja funkcionalnog proizvoda proteklo je 18 mjeseci. Ovisno o fazi, u razvoju je sudjelovalo između osam i dvanaest programera, dizajnera te stručnjaka za telekomunikacije, osiguranje i promet. Trenutno ih ima devet.

Tijekom razvoja trebalo je riješiti brojne tehničke probleme. Prikupljanje i analiziranje podataka iz vozila, otkrili su, ogromno je područje koje otvara puno ovih mogućnosti, pa su u skladu s time i mijenjali svoj koncept. Recimo, morali su osmisliti sustav koji će prikupljene podatke, kaotične i različitog nivoa preciznosti, posložiti tako da budu pregledni i korisni.

Velikim izazovom pokazala se konfiguracija uređaja koji se ugrađuju u auto jer je bitno dobiti ujednačene i relevantne podatke od različitih tipova vozila, a proizvođači hardvera još nemaju dovoljno iskustva sa zahtjevima koje donosi rješenje poput ovog.

Kada su uvidjeli da će projekt postati samoodrživ, osnovali su novu tvrtku. Cilj im je bio rasteretiti svakodnevno poslovanje Studija Revolucija, ali i definirati tim ljudi koji će se posvetiti isključivo novom projektu.

Tijekom razvoja poseban izazov bilo im je financiranje početnog tima, sastavljenog od šest ljudi koji su razvijali prvu verziju proizvoda gotovo godinu dana. 'Uloženi trud i novac se sada počinju isplaćivati jer Amodo je danas samoodrživa tvrtka čiji proizvod izlazi na tržište početkom iduće godine', kaže Agačević.


Driver Copilot trenutno testira nekoliko potencijalnih klijenata, ispitujući mogućnosti primjene u vlastitom poslovanju. Riječ je o četiri pilot-projekta, od kojih bi dva trebala postati komercijalna početkom iduće godine. Tri od četiri pilota provode osiguravateljske kuće. Neke od njih već su odlučile predstaviti svoje nove usluge temeljene na njemu.

U Amodu očekuju porast broja korisnika u idućih šest mjeseci, a žele se fokusirati na stvaranje novih partnerstava koja će Driver Copilot pogurati na tržište, prvenstveno s automobilskim osiguranjima i serviserima. Nakon što postave zadovoljavajući ekosustav planiraju krenuti s izravnom prodajom krajnjim kupcima.

Kako bi to postigli, trebat će proširiti postojeći tim, ali i privući investitore. Od sudjelovanja u hub:raumovom programu WARP očekuju povezivanje s potencijalnim prodajnim partnerima i investitorima.

Pa, sretno im bilo.

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!