KONFERENCIJA

Digitalizacija stavlja telekome na kušnju

06.02.2015 u 17:43

Bionic
Reading

Telekomi i mediji će morati pronaći nove načine kako odgovoriti na izazove koje pred njih stavlja sve intenzivnija digitalizacija poslovanja

Dosad su na njih reagirali povećavanjem troškovne učinkovitosti, konsolidacijom poslovanja, ulaskom u nove tržišne vertikale i segmente te ponudom novih usluga.

Pokazuje se kako to potrebno, ali ne i dovoljno, rekao je Dejan Ljuština, član uprave i partner za konzalting u konzultantskoj tvrtci PwC Hrvatska tijekom jednodnevne konferencije Trendovi u telekomunikacijama, koju je ta tvrtka održala u Zagrebu, u suradnji sa časopisom Lider.

Morat će, između ostalog, pronaći način kako bolje unovčiti inovacije, ali i temeljito preispitati poslovne modele. Bit će pod velikim pritiskom konkurencije, pogotovo isporučitelja OTT sadržaja, kao i zbog pada prihoda te regulatornih pritisaka.


Što se medija tiče, za njih je glavni izazov monetizacija digitalnog sadržaja. No, morat će se prilagoditi i sve većem broju raznovrsnih zaslona putem kojih potrošači konzumiraju sadržaj. To je ujedno i prilika jer istraživanja pokazuju kako dodavanje digitalnih platformi podiže gledanost. Udio digitalnog u ukupnom oglašavanju nastavit će rasti, tako da će tim segmentom tržišta do 2020. dominirati digitalni mediji i televizija.

Na izazove digitalizacije, nastavio je Ljuština, najbolje su odgovorile financijske institucije. Slijede automobilska, elektronička i IT industrija kao i mediji i telekomi. Među onima koji se nisu snašli su hotelijeri te transport i logistika.

Ljuština vidi tri moguća scenarija kad je razvoj telekom industrije u pitanju. U prvom će glavnu riječ preuzeti OTT-ovci, u drugom će telekomi pronaći način kako održati dominantnu poziciju, dok je treći kombinacija dva prethodno navedena.