DRUŠTVO JE VAŽNO

Zašto moramo paziti s kim jedemo

  • Autor: tportal.hr
  • Zadnja izmjena 05.09.2012 12:18
  • Objavljeno 05.09.2012 u 10:06
kuhinja hrana doručak

kuhinja hrana doručak

Izvor: Guliver/Thinkstock / Autor: Thinkstock

Ako želite biti umjereni u prehrani, birajte društvo umjerenih. Nova studija pokazuje kako se često povodimo za navikama prijatelja s kojima jedemo

Ako uočavate da se kilogrami lijepe za vas, nemojte kupovati novu, veću odjeću. Radije potražite novo društvo s kojim ćete objedovati.

Ako učestalo izlazite na ručak s osobom koja je najsretnija s nezdravom, kaloričnom hranom, velike su šanse da ćete i vi barem djelomično postati žrtvom njezinih prehrambenih navika. Jednako i obrnuto: ako se združite s osobom koja odbija čips u korist salate, imat ćete nadahnuće da i sami učinite isto.

Ovo potvrđuje novo istraživanje koje su proveli na Sveučilištu u Birminghamu: pratili su prehrambene navike 100 žena i uočili da su pod snažnim utjecajem osoba s kojima objeduju. Dok su birale što će naručiti, osoba do njih zamoljena je da se opredijeli za neku od krajnosti: ili visokokalorični ili dijetalni obrok. Ispitanice su se uglavnom povodile za osobom do sebe, prenosi Daily Mail

'Upozorili bismo ljude da oprezno biraju društvo koje će ih okruživati u vrijeme obroka', komentira rezultate dr. Eric Robinson, 'i da se nastoje uklopiti u društvo koje drži do zdrave prehrane.'

Posebice se ova saznanja odnose na popuštanje pred izazovom raznih grickalica i 'usputne' hrane, dok ipak malo više autonomije izbora zadržavamo dok biramo glavna jela.

'Studija pokazuje da je jedenje društveno uvjetovano i pod utjecajem okoline', komentira jedna od autorica, dr. Suzanne Higgis.

Dok su iz prijašnjih istraživanja znanstvenici izvlačili zaključke da više jedemo kad smo u društvu negoli kad jedemo sami, sada vjeruju da nije samo važno jedemo li s nekim, nego i s kime jedemo. Za žene se pokazalo da će pojesti više kada sjede s prijateljicom koja se ne suzdržava negoli s privlačnim muškarcem – tada je ruka ipak na kočnici.

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!

Napiši ovdje što ti misliš o ovoj temi