PO JUTRU SE DAN POZNAJE

[VIDEO] Loš doručak može pokvariti cijeli dan: Izbjegnite najčešće pogreške kod jutarnjeg obroka

  • Autor: T. B.
  • Zadnja izmjena 10.12.2020 18:32
  • Objavljeno 10.12.2020 u 18:32
tportal

Izvor: Profimedia / Autor: Nina Firsova / Alamy / Alamy / Profimedia

Svi smo već čuli kako je doručak najvažniji obrok dana. Ono što pojedete ujutro odredit će hoćete li ubrzo postati gladni i koliko energije ćete imati do ručka

Savjet stručnjaka je da jedete kod kuće, a ne po putu i tokom dana jer na taj način gubite kontrolu koliko kalorija unosite. Istraživanje iz 2015. ukazuje da osobe koje jedu dok rade nešto drugo konzumiraju više kalorija. Brzo jedenje također je povezano s povećanim rizikom pretilosti i srčanih bolesti.

Jedan od najvažniji sastojaka jutarnjeg obroka je protein. Proteini će vas održati sitima i s dovoljno energije do ručka. Ugljikohidrati poput onih u palačinkama i pecivu brzo se troše što kao rezultat ima preuranjenu glad.

Jaja, svježi sir, jogurt i zobena kaša imaju puno proteina i zato ih se preporučuje za doručak. No, jaja biste trebali pojesti u potpunosti. Osobe koje jedu samo bjelanjke jer su niskokalorični preskaču omega-3 masnu kiselinu, mnoštvo vitamina i antioksidanata koji su svi važni za zdravlje.

Ako ne pojedete dovoljno za doručak, moglo bi vam se dogoditi da se poslije prejedete. Nije dobro ni potpuno preskočiti doručak. Osim što ćete patiti od manjka energije tijekom dana, mučit će vas i gubitak koncentracije.

Doručak je idealno jesti unutar sat vremena od buđenja. Jutarnji obrok podići će vam razinu budnosti i umanjiti vam glad tijekom dana.

Nije preporučljivo ni izbjegavati masnoću u doručku. Razne namirnice imaju zdravu masnoću koja je važna za normalnu tjelesnu aktivnost. Doručak bi zapravo trebao biti uravnotežen i sadržavati proteine i zdravu masnoću.

Ako za doručak jedete žitarice u mlijeku, važno je unaprijed odrediti koliko ćete pojesti, a ne samo sipati iz kutije u tanjur. Preporučena količina je jedna šalica, a većina ljudi jede dvije.

Konačni savjet stručnjaka je da ne pijete kavu prije, već poslije doručka. Razlog za to je što bi vam kava mogla uznemiriti probavu.

Kad već spominjemo kavu, važno je naglasiti i da valja paziti i na to što pijete uz doručak. Sokovi i drugi napici puni šećera nisu preporučljivi.

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!