JEDNOSTAVNI SAVJETI

[VIDEO] Kako smanjiti unos soli u organizam

  • Autor: T. B.
  • Zadnja izmjena 22.09.2020 18:42
  • Objavljeno 22.09.2020 u 18:42
tportal

Izvor: Profimedia / Autor: VICTOR DE SCHWANBERG / Sciencephoto / Profimedia

Ljudsko tijelo treba sol jer ta tvar održava normalan rad mišića i živaca, no 90 posto odraslih Amerikanaca je unosi u značajno većoj količini od preporučene što povećava šansu za srčani ili moždani udar, kao i povišeni krvni tlak

Ako smatrate da unosite previše soli u tijelo, postoje razni jednostavni načini kako to obuzdati. Odrasle osobe trebale bi konzumirati oko 2300 miligrama soli dnevno ili oko jedne čajne žlice soli.

Najlakše je jednostavno pratiti koliko soli stavljate u hranu i koliko soli koji sastojak vašeg obroka ima. Pokušajte zapamtiti da dimljene, prerađene i suhomesnate namirnice imaju više soli.

Kad kupujete neki proizvod, pogledajte postoji li nešto slično s manje soli. Na pakiranju je uglavnom istaknuto ako proizvod ima manje soli nego što je to uobičajeno.

Prerađena hrana ili unaprijed napravljeni obroci uglavnom imaju više soli. Najbolje ih je izbjegavati.

Najbolje je kupovati svježe meso, voće i povrće i sam pripremati obrok.

Posljedice pretjeranog unosa soli su visoki krvni tlak, povećana šansa za srčane bolesti i moždani udar, bubrežne bolesti i rak želuca.

Kad jedemo puno soli, tijelo zadržava više vode što dovodi do naticanja abdomena, ruku i nogu. Povišena razina soli u tijelu također dovodi do užih i manje elastičnih krvnih žila.

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!