PROGLASILI BANKROT

Što je kumovalo propasti Revlona? Kozmetički gigant na kojem su odrastale generacije mogao bi otići u povijest

18.06.2022 u 22:15

Bionic
Reading

Slavna kozmetička kompanija nije izdržala test vremena, a posljednjih godina nije uspjela privući mlađe generacije koje umjesto etabliranih, dobro poznatih brendova radije biraju one s popisima celebrityja poput Rihanne ili Kylie Jenner

Generacijama žena Revlonov crveni ruž nazvan Fire & Ice, predstavljen davne 1952., bio je omiljena nijansa. Tijekom 70-ih i 80-ih godina prošlog stoljeća omiljeni parfem bio je Charlie, također s potpisom Revlona, a kada je početkom 90-ih Cindy Crawford reklamirala njihove proizvode noseći smećkasti ruž na usnama u nijansi Raisin Rage, milijuni žena diljem svijeta postali su zaluđeni smeđim ruževima.

Tijekom dobrog dijela 90-ih Revlon je još uvijek bio vodeći kozmetički brend, pravi beauty gigant koji je držao velik dio tržišta. U novom mileniju promjene su se počele događati brže nego ikad prije i to u svim segmentima života. Nove generacije imale su nove afinitete i navike, a kozmetički div postao je pretrom i nedovoljno atraktivan za mlađe generacije kupaca. Inflacija novih brendova, društvene mreže i trendovi koji se svakodnevno rađaju i umiru presudili su i Revlonu. Nagomilani dugovi, ogromna konkurencija i pandemijom koronavirusa poremećeni opskrbni lanci mogli bi biti zadnji čavao u lijesu ovog slavnog brenda - prije nekoliko dana Revlon je proglasio bankrot.

Podnošenjem zahtjeva za zaštitu od stečaja u poglavlju 11 u SAD-u Revlon će moći nastaviti s radom dok istodobno radi plan za otplatu svojih vjerovnika.

Šminka koju kupci danas kupuju izgleda drugačije i drugačije dolazi do njih. Superzvijezde društvenih mreža promoviraju ih milijunima svojih sljedbenika na Instagramu i TikToku, zaobilazeći drogerije na koje se Revlon tradicionalno oslanjao pri prodaji svojih proizvoda. Kategorija masovne kozmetike u boji, koja uključuje proizvode poput sjenila, pudera i ruža za usne, porasla je, ali se nije vratila na prodaju prije pandemije i možda to uspije tek 2024., predviđaju analitičari Jefferiesa. Štoviše, dok make up brendovi poput Maybellinea, Nyxa i E.L.F.-a bilježe dvoznamenkasti rast prodaje u odnosu na godinu dana, Revlonov rast je bio mizernih 5,2 posto, prema podacima Nielsena i Jefferiesa.

Posrnula tvrtka trenutno ima oko 3,8 milijardi dolara duga i 5.700 zaposlenih. Bankrot Revlona mogao bi biti znak novih problema za potrošačke brendove, rekli su stečajni savjetnici. Visoka inflacija, rastuće kamatne stope i upozorenja o recesiji učinili su kupce opreznijima kad je u pitanju otvaranje novčanika.

Revlon su početkom 1930-ih osnovala braća Charles i Joseph Revson i Charles Lachman, koji su predstavili novi lak za nokte na bazi pigmenta, a ubrzo su postali druga najveća make up tvrtka u SAD-u, odmah iza Estée Lauder. Revson je kupcima promovirao privlačnost slaganja crvenih usana i noktiju u istoj boji, no najveći procvat kompanija je doživjela u 80-ima zahvaljujući kampanji 'Najnezaboravnije žene na svijetu", koju je snimio slavni fotograf Richard Avedon i koja uključuje mnoge supermodele iz tog doba, uključujući Cindy Crawford, Claudiju Schiffer, Iman i Christy Turlington.

Godine 1985. Revlon je preuzeo Ron Perelman za 2,7 milijardi dolara, a ova akvizicija je pomogla Perelmanu da postane milijarder, da bi Revlonove dionice doživjele svoj vrhunac 1998. godine. No od tada prodaja počinje padati, a ubrzo je pala i cijena dionica Revlona. U to vrijeme mnoge druge Perelmanove tvrtke potonule su u stečaj, pokušao je prodati Revlon, no nije uspio, nakon čega nastavlja ulagati milijune dolara vlastitog novca u tvtrtku kako bi je podupro, proglašavajući Revlon jednom od 'velikih imena potrošačkih brendova' u intervjuu za The New York Times 2000. godine.

U nastojanju da diverzificira i ojača svoje poslovanje, Revlon je 2016. kupio druge tvrtke, uključujući 2016., međunarodno poslovanje brenda za njegu noktiju Cutex i Elizabeth Arden, u poslu koji je financiran uglavnom dugovima.

Iako se Revlon borio da povrati svoju prisutnost na tržištu, nije imao sreće jer pojavila se nova grupa poduzetnika u kozmetici. U ovaj unosan segment uskočila je u međuvremenu cijela vojska slavnih osoba, a gotovo svakodnevno pojavljuju se novi brendovi koji zahvaljujući Tik Toku, Youtubeu i Instagramu nevjerojatno brzo dolaze do klijenata.

'Potražnja potrošača za našim proizvodima i dalje je jaka - ljudi vole naše brendove, a mi i dalje imamo zdravu tržišnu poziciju', tvrdi predsjednica i izvršna direktorica Revlona Debra Perelman, inače vlasnikova kći. Ona kaže kako će stečajna prijava omogućiti tvrtki da 'kupcima ponudi kultne proizvode koje smo isporučivali desetljećima, istovremeno pružajući jasniji put za naš budući rast'.

Međutim, njujorška burza priopćila je u četvrtak da je započela proces uklanjanja dionica tvrtke sa svoje platforme.