U svijetu u kojem nas kozmetička industrija svakodnevno mami novim inovacijama i atraktivnim pakiranjima pitanje održivosti postaje važnije nego ikad. Upravo zato posjetili smo L'Oréalovu konferenciju u Parizu, na kojoj su predstavljene najnovije inovacije usmjerene na održivu ljepotu. U razgovoru s Joëlom Tronchonom, glavnim direktorom za održivost L'Oréala Europe, istražili smo kako ova globalna kompanija spaja brigu za okoliš s potrebama i željama suvremenih potrošača
Premda nas noviteti kojima smo bombardirani na tržištu vječno mame raznoraznim inovacijama u formulacijama ili vizualno privlačnim pakiranjima, ipak je potrebno na trenutak stati i promisliti kako možemo spojiti ideje održivosti te vlastitu želju za njegovanim i lijepim izgledom.
Jer, ipak, zašto i za koga se dotjerujemo ako kolektivno zagađujemo svijet?
Upravo to pitanje bilo je jedno od pokretača našeg odlaska na konferenciju 'L'Oréal For the Future' u Parizu, na kojoj je beauty kompanija predstavila svoje inovacije u skladu s načelima održive ljepote, pokazavši pritom da je njihov fokus odavno puno više od samih kozmetičkih proizvoda.
Umjesto uobičajenih, često površnih prijedloga o recikliranju i smanjenju štete za okoliš, imali smo priliku poslušati stručnjake te njihova razmišljanja i savjete. Tako smo na konferenciji dobili priliku razgovarati s Joëlom Tronchonom, direktorom za održivost u L’Oréalu, o budućnosti održive ljepote i inovativnim rješenjima kompanije.
Prvo pitanje vezano je uz budućnost. Kako vidite budućnost održive ljepote? Koje promjene očekujete za pet ili deset godina?
Za mene će održiva ljepota, budućnost ljepote biti... Prvo, vjerojatno raznolikost. Naša je dužnost pristupiti svim tipovima kože jer imamo mnogo različitih kupaca i potrošača diljem planeta. To obuhvaća i sve teme vezane uz raznolikost i inkluzivnost.
Drugo, budućnost ljepote bit će kružna. Kružno znači slijediti principe kružnog gospodarstva: stvarati više vrijednosti s manje toga. Dakle minimalizirati potrošnju sirovina, smanjiti potrošnju vode u našim proizvodima, kako u proizvodnji, tako i u fazi korištenja. To je, za mene, budućnost ljepote jer pokrivamo mnoga tržišta u kojima je nestašica vode velik problem.
Sljedeće je vjerojatno i ugrađivanje rješenja inspiriranih prirodom, što se odnosi na biološke sastojke i postupno ukidanje petrokemijskih sastojaka u našoj kozmetici.
Spomenuli ste upravo smanjenje vode. Kako će se voda smanjiti u svakodnevnoj njezi kože? Kako L'Oréal rješava te izazove?
Voda je vjerojatno najvažnija. Imamo ugljični dioksid i svi su zabrinuti zbog njega, što je, naravno, važno, ali voda je vjerojatno najutjecajnija tema za poslovanje L'Oréala.
Bez vode nemate proizvod ljepote. Nemoguće je. Tako da pristupamo vodi u različitim koracima lanca vrijednosti L'Oréala.
Prvo pitanje je kako raditi s regenerativnom poljoprivredom kako bi se nabavili biološki sastojci koji zahtjevaju manje resursa za njihovu proizvodnju. Predstavljena je inovacija zelene znanosti s vertikalnim uzgojem Interstellar Laba, a koja radi s 99 posto manje potrošnje vode. To je potpuno nov način njezinog korištenja jer ne upotrebljavate dodatnu vodu, a inovacija je napravljena za rad u svemiru. To je budućnost ljepote.
Zatim, u tvornice smo uložili puno novca kako bismo ugradili mikrofiltracijski sustav i tehnologije, posebice one za prikupljanje kišnice s krovova, da bismo ponovno koristili i reciklirali svu vodu potrebnu za industrijske svrhe.
Naposljetku, razmišljamo o proizvodima koje možete koristiti s manjom količinom vode. Naprimjer, u našem asortimanu već postoje proizvodi koji se ne ispiru, što je vrlo važno na tržištima koja se bore s nestašicom vode. Također, moramo razmišljati o korištenju naših proizvoda, kako pomoći potrošačima i podržati ih da je manje troše. To znači obrazovati potrošače. U Skandinaviji već imamo kampanju pod nazivom 'Svaka kap se računa' i ona osvještava potrošače o tome problemu.
Tri jednostavna savjeta kako pristupiti održivosti u svakodnevnoj beauty rutini:
- Koristite refille – korištenjem proizvoda koji se mogu ponovno puniti možete smanjiti potrošnju plastike, materijala i vode za više od 60 posto.
- Promišljeno s vodom – budite oprezni s vodom koju koristite kad se tuširate, naprimjer. To ima velik utjecaj. Odaberite i proizvode za kosu koji se ne ispiru ili smanjite vrijeme koje provodite pod tušem.
- Reciklirajte – bacajte prazne bočice proizvoda u prave kante za recikliranje. To je odgovornost potrošača!
Velike tvrtke ponekad bivaju optužene za greenwashing. Kako to komentirate?
Možemo reći da je opsesija L'Oréala da sve što radimo bude potkrijepljeno znanošću i činjenicama. Naprimjer, EcoBeautyScore, koji potrošačima pruža transparentnost o različitim utjecajima naših proizvoda na okoliš ocjenom A, B itd. Njegov je glavni cilj osigurati novu razinu transparentnosti unutar sektora ljepote i osobne njege te pružiti jasne, vjerodostojne i usporedive informacije o ekološkom otisku kozmetičkih proizvoda neovisno o proizvođaču. To je potkrijepljeno znanošću. Iza te metodologije stoje tijela koja dodjeljuju certifikate. Oni su vanjski, nezavisni sudionici koji potvrđuju kvalitetu.
Jako smo sretni i zbog činjenice da smo prva i jedina tvrtka na svijetu koja ima priznanje CDP (Carbon Disclosure Project) devet godina za redom. To je vanjsko priznanje našeg djelovanja na području klime, voda i šuma.
Upravo je ta vanjska prepoznatljivost, certifikacija treće strane, znanstveno utemeljena metodologija i rješenja, odgovor na pitanje kako izbjeći greenwashing. Vrlo nam je važno da nas prepoznaju vanjska tijela. To je dokaz.
L'Oréal ima dugu priču o održivosti, a ona traje već više od dva desetljeća. Možete li podijeliti tu priču? Kada je to počelo?
Započeli smo tu priču u vrlo ranoj fazi. Radimo na održivosti već 25 godina, a započeli smo s društvenim i ekološkim temama.
Posvećenost održivosti traje više od 25 godina
Grupacija L'Oréal ulaže u startup Abolis Biotechnologies i surađuje s njemačkom proizvodnom tvrtkom kako bi skalirala inovacije u bioekonomiji i omogućila proizvodnju bioloških molekula. Ključan cilj je osigurati skalabilnost i dostupnost održivih rješenja, poput 100 posto reciklirane PET ambalaže. Primjer toga je brend Elseve (Elvive), čije su sve boce šampona koje L'Oréal prodaje u Europi izrađene od 100 posto recikliranog PET-a.
Dosegli smo razinu da 97 posto naših poslovnih objekata (tvornice, znanstveni i istraživački centri, uredi, distributivno-skladišni centri) u svijetu koristi obnovljivu energiju, a možemo reći da je postotak u Europi čak 100 posto. Na taj smo put krenuli prije 15 godina ulaganjem u nove tehnologije. To je dugoročno putovanje koje zahtijeva vrijeme i novac, jer nije dovoljno samo ulagati u vlastite pogone – moramo pregovarati s dobavljačima kako bismo dekarbonizirali cijeli naš lanac vrijednosti. Uz to, potrebno je ulagati u solarne panele, a ako želimo stvoriti biomatizacijske objekte, i tu su potrebna dodatna ulaganja. Moramo ulagati i u pročišćavanje vode u tvornicama. Sve su to koraci koje smo započeli vrlo rano.
Usput, počeli smo s društvenom usklađenošću našeg lanca vrijednosti prije više od 20 godina. Tada sada smo pokrenuli prvu reviziju naših dobavljača vezano za njihov društveni utjecaj, što je danas svima na pameti. Prvi smo se odlučili na taj korak.
To je vrlo, vrlo dugo putovanje i da, potrebno je vrijeme da se ciljevi ostvare.
L’Oréal je poznat po korištenju biotehnologije i inovacijama u tom području. Možete li dati konkretan primjer jednog proizvoda koji je nastao korištenjem biotehnologije?
Volimo biotehnologiju i ono što zovemo bioekonomija, što je, usput, prioritet Europske unije u smislu razvoja startup rješenja.
Jedan od najzanimljivijih primjera biotehnologije koji koristimo je Cosmo International Fragrances. Uređaj koristi zrak, ne stvara otpad, ne treba vodu, a uz sve to – treba vrlo, vrlo malo energije. To je ekološko-biološka metodologija ekstrakcije koja omogućava korištenje mirisa cvjetova bez uporabe otapala, kemikalija. Samim time te cvjetove možete ponovno koristiti više puta i za druge procese. Prije ste za ekstrakciju dodavali otapala, kemikalije, proizvodili ste otpad
Tako da je to fantastična tehnologija. Koristimo je u novim mirisima Valentino, što je fantastično za utjecaj i za planet.
Što vi nemate, a vaši konkurenti imaju, i što biste željeli imati?
Moj odgovor bi bio – suradnja s našim konkurentima. Kad imamo dobre ideje ili kad konkurent ima dobru ideju, na njoj zajedno radimo. Zato i stvaramo toliko koalicija. Vjerojatno najbolji primjer je EcoBeautyScore, također predstavljen ovdje u Parizu. Nismo sami izmislili tu metodologiju za ekološko bodovanje proizvoda, već je ona rezultat suradnje. Sada se već polovica tržišta pridružila toj inicijativi EcoBeautyScore.
Volimo suradnju s našim konkurentima. Naprimjer, usko surađujemo s njima kako bismo pronašli neke održive ambalažne materijale. Kooperativan način razmišljanja ključan je za održivost jer je nemoguće samostalno pronaći rješenje za svaki problem.