Sklopljen je jedan od najvećih poslova u beauty industriji u 2025. godini: Kering prodao svoj beauty biznis L'Oréalu za 4 milijardi eura
Francuski luksuzni konglomerat Kering, vlasnik modne kuće Gucci, prodao je svoj odjel ljepote kompaniji L'Oréal za 3.5 milijardi funti (oko 4 milijarde eura, op.a.), u trenutku kada novi izvršni direktor pokušava preokrenuti poslovanje grupe.
Creed je ponovno prodan
Dionice Keringa porasle su nakon objave da prodaje luksuzni parfemski brend Creed, čije bočice parfema dosežu cijenu i do 350 funti. U dogovor su uključena i prava na proizvodnju parfema i kozmetike pod brendovima Gucci, Bottega Veneta i Balenciaga.
Ekskluzivni licencni ugovor na 50 godina stupit će na snagu 2028. godine, nakon isteka sadašnjeg ugovora s tvrtkom Coty, koja trenutno proizvodi parfeme Gucci Flora – globalno poznate po kampanji s Miley Cyrus.
Ovim preuzimanjem L’Oréal dodatno jača svoj luksuzni portfelj, u kojem su već brendovi Armani, Yves Saint Laurent, Valentino, Garnier, Maybelline i Essie.
Potez koji olakšava teret duga
Prodaja dolazi u trenutku kada Luca de Meo, novi glavni izvršni direktor Keringa, pokušava oživjeti poslovanje grupe koja se suočava s padom potražnje za luksuznim proizvodima. Tvrtka je u prvoj polovici 2025. zabilježila pad prodaje od 16 posto, na oko 7.48 milijardi eura, ponajviše zbog smanjene potrošnje u SAD-u i Kini.
De Meo planira usmjeriti strategiju na odjeću i modne dodatke, a prodaja beauty odjela L’Oréalu pomoći će u smanjenju duga koji je u lipnju dosegnuo 9.5 milijardi eura.
Kering je luksuzni brend Creed, koji vuče korijene još iz londonske krojačke radionice osnovane 1760. godine, kupio 2023. za 3,45 milijardi eura.
Tržište parfema u procvatu
Analitičari tvrtke Bernstein ocijenili su prodaju kao 'gorku, ali nužnu odluku'. Dionice Keringa porasle su tri posto nakon objave, dok je L’Oréal zabilježio rast od 0,5 posto.
U međuvremenu, trgovci bilježe rekordan rast prodaje parfema, a luksuzni mirisi sve su popularniji među mlađim generacijama. Lanac John Lewis izvijestio je da pripadnici Generacije Z sve više ulažu u skupe parfeme, čime potvrđuju da je tržište mirisa – unatoč krizi luksuza – u punom zamahu.