'L'Oréal For the Future'

Posjetili smo konferenciju u Parizu i upoznali inovacije koje mijenjaju beauty svijet

17.07.2025 u 09:34

Bionic
Reading

Male promjene često su prvi korak prema velikim transformacijama, što se jasno moglo osjetiti na konferenciji 'L'Oréal For the Future' održanoj u Parizu. Održiva budućnost, kako su istaknuli organizatori i sudionici, ne počinje grandioznim planovima, već svakodnevnim, konkretnim izborima dostupnima svima

Upravo su inspirativna predavanja i predstavljanje najnovijih inovacija L'Oréal grupacije, kojima smo svjedočili, pokazali da i najmanje promjene u rutini, bilo da je riječ o odabiru proizvoda ili promjeni navika, mogu donijeti više ravnoteže, kvalitetniji život i dugoročno pozitivne učinke za okoliš.

Poruka konferencije bila je jasna: održivost nije rezervirana za velike sustave, već je svatko od nas može živjeti kroz male, ali dosljedne korake. Sudionici su naglasili kako upravo te sitne prilagodbe često pokreću šire promjene, a osobna odgovornost postaje temelj za inspiraciju i motivaciju zajednice. Da je održivost postala osobna misija mnogih, potvrđuje i istraživanje IBM Institute for Business Value, prema kojem čak 58 posto potrošača diljem svijeta želi mijenjati svoje navike kako bi smanjili negativan utjecaj na okoliš. Posebno se ističu mlade žene, koje svojim primjerom i angažmanom predvode zajednicu prema odgovornijem ponašanju i održivijim izborima.

Odgovorno poslovanje i briga za zajednicu jedna su od temeljnih vrijednosti L'Oréala, što potvrđuje i činjenica da se ova grupacija svrstava među jedan posto najbolje ocijenjenih kompanija na svijetu prema EcoVadis standardima održivosti. Ova prestižna Platinum medalja rezultat je iznimnih postignuća u zaštiti okoliša, radnim i ljudskim pravima, etici i održivoj nabavi.

S obzirom na to da gotovo svatko u svojoj kozmetičkoj torbici ima barem dva proizvoda L'Oréal grupacije, ova nagrada korisnicima ulijeva dodatno povjerenje, potvrđujući da biraju proizvode tvrtke koja ozbiljno ulaže u održivost, etičko poslovanje i bolju budućnost za sve.

Impresivne inovacije iz L'Oreala

'U L'Oréalu smo već dugi niz godina predani održivosti te kontinuirano potvrđujemo svoju ulogu lidera u industriji ljepote. Našu odgovornost prema društvu shvaćamo vrlo ozbiljno, ali ujedno u tome vidimo i priliku za vlastiti razvoj – da se neprestano preispitujemo, unapređujemo i iznova oblikujemo', rekla je Egzi Barcenas, direktorica za korporativnu društvenu odgovornost L'Oréala, naglasivši da je njihov rad temeljen na znanosti i transparentnosti, ali i na osjećajima znatiželje i poniznosti koji ih tjeraju da nastave graditi 'bolje sutra'.

Jedna od vizualno najimpresivnijih inovacija svakako je uređaj zamišljen kao vertikalna farma koju pokreće umjetna inteligencija u suradnji s Interstellar Labom.

U okviru ove inovativne 'vertikalne farme' biljke se uzgajaju u strogo kontroliranim umjetnim uvjetima, a L'Oréal, koristeći regenerativnu poljoprivredu, održive metode uzgoja i najnovije tehnologije, aktivno promiče pristupe koji obnavljaju zdravlje tla i osiguravaju dugoročnu održivost.

Cilj nije povećati količinu biljaka, već omogućiti njihovu dostupnost tijekom cijele godine uz očuvanje iste visoke kvalitete, posebno u umjetno kontroliranim uvjetima. Iako se mogu rekreirati razne biljke, naglasak je zasad na onima koje imaju najveću vrijednost za beauty industriju, poput centelle (biljka koju mi najčešće zovemo 'tigrova trava', a cijenimo zbog umirujućih, hidratantnih i regenerativnih svojstava). Također, ova je inovacija ključna za zaštitu osjetljivih biljnih vrsta koje su suočene s prijetnjama poput geopolitičkih rizika, klimatskih promjena i mogućeg izumiranja.

Osim pri proizvodnji biljaka, L'Oréal zastupa i ideju njihovog promišljenog korištenja.

Kako bismo maksimalno iskoristili sve blagodati cvijeća koje koristimo u parfemskoj industriji, razvijena je i tehnologija ekološke ekstrakcije mirisa.

Što to zapravo znači? Naime, bez vode, bez topline te uz nisku potrošnju energije, fascinantni Osmobloom™ koristi isključivo zrak za izdvajanje autentičnih molekula mirisa iz biljaka, što znači da sirovine čuva za ponovnu upotrebu. Upravo na ovaj način održivost predstavlja korištenje prirodnijih sastojaka, manje štetnih kemikalija i više brige za kožu i zdravlje, što nas vodi do ljepšeg i boljeg života.

'Ne sudi knjigu po koricama' – ili?

Nezamarive su inovacije koje je L'Oréal predstavio pod vodstvom Jacquesa Playea s kojim smo na konfereciji imali priliku razgovarati te iz prve ruke čuti koja je budućnost bočica parfema i kremica koje nam daju onaj završni touch samopouzdanja prije izlaska iz kuće.

Međutim, luksuz nije samo u proizvodu, već i u jedinstvenom pakiranju koje je dio našeg svakodnevnog rituala. Umjesto da bacamo ta prepoznatljiva i ikonična pakiranja, Playe sugerira da ih sačuvamo i kroz refill opcije nastavimo uživati u njihovoj ljepoti i najvažnije - čuvamo planet.

Važnost i učinak refill proizvoda na konferenciji je naglasio i Vianney Derville, predsjednik europske zone i član Izvršnog odbora Grupe L'Oréal, istaknuvši refill kao ključni dio portfelja grupacije. Značaj ovog pokreta potvrđuju i impresivne brojke: odabirom refill opcije, primjerice za kremu Lancôme Rénergie, štedimo 100% stakla potrebnog za izradu bočice te više od 50% plastike.

Već danas gotovo polovica ambalaže može se ponovno napuniti, reciklirati ili kompostirati, a do 2030. grupacija teži održivom nabavljanju najmanje 90% bioloških materijala za formule i ambalažu te osiguravanju da više od 75% sastojaka dolazi iz prirode ili recikliranih materijala.

Isto tako, vrijedi istaknuti da proizvodi s manje plastike ili mogućnošću dopune nisu samo bolji za okoliš, već i praktičniji te često povoljniji za korisnika.

Na kome je odgovornost?

Kao predvodnik beauty industrije, L'Oréal predano usmjerava sektor prema održivom rastu i razvoju omogućujući kupcima da biraju proizvode koji su dobri za nas i okoliš – bez kompromisa na kvaliteti ili užitku.

Ipak, odgovornost i snaga leži u svakome od nas. Svaki pojedinac može biti pokretač vala pozitivnih promjena, a svatko tko dijeli važnost održivosti s drugima širi efekt snježne kugle i inspirira zajednicu na odgovorno djelovanje.

Kao jedan od glavnih izazova svog rada, Vianney Derville istaknuo je promjenu stavova kupaca. Točnije, prihvaćanje stavova da su održivi proizvodi bolji izbor za njih same, ali i za budućnost. Održivi proizvodi koriste sastojke dobivene na odgovorniji i kvalitetniji način te su proizvedeni u provjerenim uvjetima. Već do 2024. godine čak 92% sastojaka i materijala za ambalažu bilo je biološkog podrijetla, u potpunosti se moglo pratiti njihovo porijeklo te su dolazili iz održivih izvora, a na nama je da odaberemo hoćemo li se priključiti gradnji održivije budućnosti.