'The House in a Forest on a Coast'

Izložba Ismara Čirkinagića u galeriji Bačva u Meštrovićevu paviljonu

19.07.2021 u 13:38

Bionic
Reading

Galerija Bačva u Meštrovićevom paviljonu bit će mjesec dana, od 22. srpnja do 22. kolovoza, domaćin izložbe "The House in a Forest on a Coast" Ismara Čirkinagića.

Iz HDLU-a najavljuju kako je riječ o 'totalnoj' instalaciji sastavljenoj od elemenata u različitim umjetničkim medijima - horizontalno su predstavljeni temelji kuće, koji pokrivaju pod, dok se golemi prikazi brodskih jedara pružaju okomito prema stropu, usred čega zvučni komad auditivno spaja te dvije osi, prekrivajući sve izložene komponente i rezonirajući u prostoru između njih.

Po riječima kustosice izložbe Tijane Mišković, za samog umjetnika, ovo sustavno prezentiranje krhotina predstavlja "rekonstrukciju” rutine opsesivno-kompulzivnog poremećaja koja se često pojavljuje kao posljedica posttraumatskog stresnog poremećaja.

"Baš kao što krhotine prenose uspomene na mjesta koja više ne postoje u izvornom obliku, odjeća prenosi sjećanja na tijela i osobe koje su ju nekada nosile. Jedra su, naime, sašivena od odjeće koja je pripadala ljudima, koji su umrli kao žrtve nasilja s političkom pozadinom, poput oružanih sukoba, terorističkih napada i prisilnih migracija", napomenula je u predgovoru.

Mišković kaže kako je rezultat umjetnička organizacija mnemotehničkih elemenata iz različitih zemljopisnih i povijesnih konteksta, koji su izloženi jedan do drugoga i pozivaju gledatelja da interpretira izložbu iz transkulturalne perspektive čovječanstva, a ne specifičnih nacionalnih usmjerenja.

Kako je objasnila, umjetnikova je želja da pokaže univerzalnost ljudskog iskustva usredotočujući se na sličnosti, a ne na razlike među ljudima, pa je jedinstvo s čovječanstvom ključ za otključavanje te izložbe.

Ismar Čirkinagić rođen je 1973. godine u Prijedoru u Bosni i Hercegovini, a u Dansku dolazi 1992. nakon raspada Jugoslavije i etničkog čišćenja u svojoj regiji. Godine 1997. upisao se u Copenhagen Art School, a tri godine kasnije je primljen na Kraljevsku dansku akademiju likovnih umjetnosti.

U svom umjetničkom radu o društveno-političkim temama progovara uglavnom kroz konceptualne instalacije, koje se sastoje od videozapisa, fotografija, tekstova i objekata.