navike slušanja glazbe

Globalno istraživanje otkrilo: Muziku slušamo 2,6 sati dnevno

25.09.2019 u 14:54

Bionic
Reading

Međunarodna diskografska organizacija IFPI objavila je 24. rujna rezultate istraživanja o navikama slušanja glazbe u svijetu. Istraživanje je otkrilo koliko vremena slušatelji posvećuju glazbi dnevno i u kojoj mjeri su popularni streaming servisi

IFPI, međunarodna diskografska organizacija koja predstavlja glazbenu industriju širom svijeta, objavila je izvještaj Music Listening 2019 u kojem se ispituju načini na koji potrošači glazbe u dobi od 16 do 64 godine konzumiraju snimljenu glazbu u 21 zemlji.

Rezultati istraživanja otkrili su da ispitanici u prosjeku provode 18 sati tjedno slušajući glazbu, odnosno 52 trominutne pjesme dnevno. Taj podatak predstavlja mali rast u odnosu na rezultate iz 2018. godine u kojoj su ispitanici proveli otprilike 17,8 sati tjedno slušajući glazbu. Čak 63 posto ispitanika je izrazilo da 'voli' ili 'obožava' glazbu.

Prema istraživanju koje je provela Hrvatska diskografska udruga, velik broj hrvatske mladeži dnevno sluša glazbu i preko četiri sata, najčešće preko interneta na računalu i mobitelima. Iako se glazbene preference razlikuju od pojedinca do pojedinca, čak 40 posto ispitanika informacije o novoj glazbi, bilo domaćoj ili stranoj, prikupljaju preko društvenih mreža. Profili glazbenika na društvenim mrežama često su popularniji od onih medija koji su posvećeni upravo glazbenim novostima i kritikama.

Istraživanje IFPI-a pokazuje i da su starije dobne skupine iskazale da sve više prihvaćaju usluge glazbenih streaming servisa te slušanje glazbe putem streaminga bilježi globalni rast. Unatoč tome, čak 27 posto anketiranih izjavilo je da su koristili nelicencirane metode za slušanje ili pribavljanje glazbe u posljednjih mjesec dana, dok je 23 posto koristilo ilegalne usluge kopiranja streama, što predstavlja vodeći oblik glazbenog piratstva.

Mladi u Hrvatskoj, prema istraživanju HDU-a većinom su svjesni važnosti poštivanja kreativnog i stvaralačkog procesa. Preko 65 posto ispitanika voljno je plaćati glazbu na mjesečnoj razini, čak i do 50 kuna.