Croatian Game Development Alliance

FutureJam 2023: Razvija se igra posvećena štrajkaškoj borbi radnika

19.05.2023 u 09:27

Bionic
Reading

Austrijski kulturni forum u suradnji s Croatian Game Development Allianceom poziva na online prezentaciju četiriju videoigara proizašlih iz FutureJama 2023. u inkubatoru PISMO na temu 'Budućnosti rada' / 'Zukunft der Arbeit', 23. svibnja u 18:00 (CET)

O FutureJamu:

FutureJam je projekt Austrijskog kulturnog foruma u suradnji sa CGDA-om čiji je cilj adresiranje nekih od najvećih izazova sutrašnjice putem umjetničkog medija videoigre. Trinaest sudionika okupilo se u inkubatoru PISMO u Novskoj 18. ožujka 2023., gdje su pod mentorstvom dizajnera videoigara Georga Hobmeiera (Causa Creations), Aleksandra Gavrilovića (CGDA, Gamechuck) i Dominika Cvetkovskog (Hu-Iz-Vi) u 24 sata izradili demo-verzije novih igara za osobno računalo, mobilne uređaje i virtualnu stvarnost na temu "Budućnosti rada".

Novi naslovi koji će biti predstavljeni su: „Picket Line“, igra posvećena štrajkaškoj borbi radnika u tvorničkom okruženju; „Daily Thread“, igra u kojoj se igračica nalazi u položaju izrabljivane tekstilne radnice u 19-stoljetnom Manchesteru; „Sinder“, ironična inačica aplikacije Tinder u ulozi alata za sindikalno udruživanje te „Time to Captch-Up“, virtualna distopija u svijetu kojim vlada umjetna inteligencija.

Događanje pratite uživo na streamu na AKF-ovim stranicama na Facebooku i YouTubeu.

Program:

18:00 Početak događanja u Austrijskom kulturnom forumu

18:15 Početak livestreama (trajanje otprilike 45 minuta)

- Razgovor Johannesa Leibetsedera (direktor Austrijskog kulturnog foruma) s Aleksandrom Gavrilovićem (CGDA, studio Gamechuck)

- Poruka mentora Georga Hobmeiera (Causa Creations, Beč)

- Vođena prezentacija igara na trima platformama (PC/mobilni uređaj/VR) uz pomoć Aleksandra Gavrilovića

Golem potencijal računalnih igara za kritiku načina na koje je organizirano društvo

Rezultati Future Jama, održanoga u Inkubatoru Pismo u Novskoj 18. i 19. ožujka 2023., pokazuju golem potencijal koji mogu imati računalne igre: i za kritiku načina na koji je organizirano društvo i u borbi za poboljšanje životnih uvjeta i proizvodnih odnosa. Karakter medija kompjutorske igrice je takav da one posve okupiraju pažnju korisnika i time oblikuju njegovu percepciju.

One ga mijenjaju, da bi on, potom, mogao promijeniti svijet. Čovjekov odnos prema radu u njegovoj mučnoj prošlosti kao i u utopijskoj, ili distopijskoj, budućnosti glavni je motiv ovih ostvarenja.

Igrica Daily Thread: The Sewing of Discontent (Aleksandra Gavrilovića i Blaža Rebernjaka, u kojoj sam i ja sudjelovao) igrača stavlja u ulogu švelje u Manchesteru, malo prije prvog generalnog štrajka u povijesti, 1842. Poanta igre je klasno osvještavanje koje je i dovelo do tog štrajka, zahvaljujući kojemu su poboljšani radni uvjeti. Štrajkovi i važnost štrajkaške upornosti vrlo su efektno prikazani u igri Picket Line (Mihaele Sladović, Janka Sladovića i Luke Ilića) u kojoj igrač sprječava štrajkolomce od ulaska u eksploatatorsku tvornicu. Ambijent igre inspiriran je izgledom industrijskog Zagreba s početka 20. stoljeća, te bi zbog toga ona mogla biti novi ikonični kulturni produkt povezan sa zagrebačkim miljeom.

Time to Captch-up vodi nas u budućnost motivski i ambijentalno sličnu Blade Runneru. U svijetu u kojemu je sva proizvodnja automatizirana, čovjeku kao jedini zadatak preostaje rješavanje zamornih CAPTCHA zagonetki koje roboti nisu u stanju riješiti. Autori (Stefan Majnarić, Filip Đurđević i Borna Bošnjak) dizajnom su igre, koja se najkvalitetnije doživljava u formi virtualne stvarnosti, uspjeli prenijeti svu besmislenost i iritantnost tih zagonetki u futurističkom košmaru otuđenog rada.

Konačno, tu je i Sinder, aplikacija Ariane Groznić i Zvonimira Baraća, koja pomaže radnicima velikih korporacija da se sindikalno udruže i adresiraju neke konkretne probleme koji proizlaze iz liberalno-kapitalističkog sustava ekonomije u kojemu trenutačno živimo. Uz Sinder, borba za radnička prava seli se iz virtualnog u stvarni svijet, a ta nas aplikacija još jednom podsjeća na njihovu sličnost. Naime, oba ta svijeta sami gradimo, svojim djelovanjem. (Feđa Gavrilović)