LJUBO ZDJELAREVIĆ:

'Ako ovaj projekt vrati klince u kino na hrvatski film, onda je to njegova najveća vrijednost'

29.11.2019 u 11:15

Bionic
Reading

U kina stiže dugometražni igrani prvijenac Ljube Zdjelarevića, film 'Ideš? Idem!', komedija koja prvi put okuplja najpoznatije i najutjecajnije Youtube zvijezde i vodeće influencere regije

Riječ je o, za domaću produkciju, originalnom projektu koji prvi put u igranoj formi predstavlja mlade virtualne zvijezde uz koje odrastaju nove generacije: Veroniku Rosandić, Kaju Kočevar – 'Kaya Solo', Vida Juračića, Frana Lauša, Bogdana Ilića – 'Baku Prase', Niku Ilčić, Amela Družanovića - Mecu Cazina, Nenada Krstića - Tonyja TCTN i mnoge druge. Kao profesionalna podrška i jedini profesionalni glumac u filmu nastupa Zijad Gračić. Film u distribuciji 2i filma u kina stiže 5. prosinca.

'Kako filmovi u Hrvatskoj u proteklih par godina nisu ostvarili neki zapaženi kino uspjeh, mi smo počeli istraživati koje bi teme i filmovi mogli ostvariti neki kino potencijal i naletjeli na YouTubere. To je jedan sasvim novi, drugačiji svijet, YouTuberi su ekstrovertirani, a publika postoji. Odlučili smo saznati postoji li tu nešto što možemo uobličiti, tu ideju da YouTubere prebacimo na kino platno', pojašnjava redatelj Ljubo Zdjelarević motivaciju koja stoji iza ovog filmskog eksperimenta, pokušaja da se snimi posve komercijalan film za publiku mlađe generacije.

Ideja je bila da projekt bude regionalan pa su glumce određivali po zemljama, otkuda dolaze i po sadržaju koji stvaraju. 'Tražili smo YouTubere koji mogu komunicirati s većim brojem ljudi te za koje smo ocijenili na temelju njihovog video sadržaja da mogu glumački najbolje funkcionirati u svojoj izvedbi', dodaje Zdjelarević.

Film je nastao u produkciji Kinoteke i distribuciji 2i Filma, a donosi abavno filmsko proputovanje od Zagreba do Istanbula, u kojem svatko od glumaca zapravo predstavlja samog sebe. Iako sniman po scenariju Nikoline Bogdanović i funkcionira kao fikcija, zadaća mladih YouTubera bila je da zapravo u zadanim situacijama glume sami sebe. Jedinstvena je to prilika za sve mlađe generacije iz nove perspektive upoznati ove mlade ljude koji su zaposjeli virtualni prostor i vješto iskoristili zadanosti digitalnog doba kako bi od svojeg imena izgradili – brend, stoji u najavi filma.

'Energija na setu je bila jako pozitivna, a kroz same pripreme smo shvatili da bi njihova izvedba mogla jako dobra. I improviziraju super. Ipak je početna pretpostavka da su oni naturščici, a želja nam je bila, naravno, da ispadnu u glumačkom smislu najbolje moguće jer krajnji cilj je da im klinci vjeruju. Da nakon odlaska u kino zaključe da je film bio vrijedan gledanja, da se možda inspiriraju pričom i sami nešto poduzmu, neku akciju poput roadtripa u Istanbul. Barem do Samobora autostopom, na kremšnite. A za to su naši glavni likovi morali biti uvjerljivi, jer na kraju krajeva, ovo je ipak njihov film', kaže Ljubo Zdjelarević, inače najpoznatiji kao producent filma 'ZG80' Igora Šeregija.

Ideš? Idem! Izvor: Društvene mreže

'Ideš? Idem!' njegov je dugometražni redateljski debi, a uz njega je kao producentica na filmu radila i Barbara Jukopila. Direktor fotografije je Raul Brzić, a montažu potpisuje Ana Marija Sremec. ​​​​​​​Službeni trailer filma dosad je ostvario gotovo 800 tisuća pregleda, pa se autori nadaju da će film naići na dobar odaziv kino publike.

'Suvremena hrvatska kinematografija proizvodi uglavnom arthouse filmove, što je naravno skroz ok. Manji broj filmski projekata se stvara u komercijalne svrhe, iako bi svi naravno htjeli da su i art projekti komercijalno uspješni. No nisu svi. Zapravo nije većina. Ovo je jedan doista drugačiji pristup. Početne pretpostavke su drugačije, jako puno istraživanja i kombinatorike je uloženo u projekt, vodiš se idejom da film treba vidjeti što veći broj mladih koji danas prvenstveno žive online. Njihovi YouTube junaci su uvijek s njima, a sad ih sve skupa treba prebaciti u kino. Projekt je, volim kazati, eksperimentalni,  za sve nas koji smo uključeni u realizaciju, produkciju i plasman filma. Na razini nas kao proizvođača, taj istraživački momentum je apsolutno nov. Ako ovaj projekt postigne konkretan uspjeh i vrati klince u kino na hrvatski film, onda je to njegova najveća vrijednost, a takav uspjeh bi, vjerujem, mogao inspirirati druge produkcijske kuće i autore da se okušaju u sličnim pothvatima, zaključuje Zdjelarević.