festival filma

Cinehill u 'Vizijama budućnosti' donosi provokativne priče o sutrašnjici svijeta

10.07.2025 u 15:38

Bionic
Reading

Festival Cinehill će u okviru svog ovogodišnjeg izdanja, od 22. do 27. srpnja u Fužinama, u okviru popratnog programa 'Vizije budućnosti' prikazati šest filmova koji imaju distopijske, ali i realistične scenarije, te anticipiraju život u nadolazećim desetljećima

„Danska koja se evakuira zbog poplava, Rim u kojem već godinama nema vode ili planet na kojem možda više nema ljudi. Mogući su to scenariji sutrašnjice s kojima se danas bave filmaši”, ističe se u najavi Cinehilla.

Dodaje se kako program nudi fascinantan uvid u to kako filmaši iz različitih zemalja anticipiraju život za 10, 30 ili čak 50 godina, postavljajući intrigantna pitanja o ljudskoj egzistenciji, društvu i okolišu u nadolazećim desetljećima.

Film „Hepiend” Nea Sore, premijerno prikazan u Veneciji, distopijska je japanska drama koja, smještena u budući Tokio, opterećen potresima i rastućim nadzorom prati prijateljstvo usred društvene polarizacije.

Snažna mini serija „Obitelji poput naše” u režiji oskarovca Thomasa Vinterberga zamišlja Dansku bliske budućnosti suočenu s potpunom evakuacijom zbog katastrofalnog porasta razine mora. "Kroz priču o raspadu društva i obitelji, ova venecijanska premijera suptilno prikazuje kako se katastrofa uvlači u svakodnevicu bez očekivanih spektakularnih prizora", napominje se.

Mađarski dvojac Tibor Bánóczki i Sarolta Szabó kroz „Plastično nebo” vodi gledatelje u 2123. godinu, gdje ljudska rasa preživljava jezivim kompromisom – pretvaranjem u stabla u 50. godini života. Ova eko-distopija, nagrađena na Berlinaleu i Animafestu, potresna je priča o ljubavi i žrtvi u doba klimatskog sloma.

„Posljednji i prvi ljudi” Jóhanna Jóhannssona distopijska je SF elegija o utopijskoj zajednici koja nestaje. Njezinu povijest pripovijeda hipnotička naracija Tilde Swinton uz minimalističku glazbu, a zanimljivo je i što je snimljena na 16 mm filmskoj vrpci sa spomenicima NOB-a u bivšoj Jugoslaviji kao kulisom.

Program predstavlja i „Rupu” Tsai Ming-lianga, sci-fi mjuzikl iz Taipeija 1999. godine, pogođenog pandemijom koji, nagrađen u Cannesu, istražuje čežnju za bliskošću kroz neobičan odnos dvoje susjeda razdvojenih rupom u podu.

Cijenjeni talijanski redatelj Paolo Virzì donosi „Sušu”, apokaliptičnu dramediju smještenu u Rim koji tri godine nije vidio kišu. Film s jakom glumačkom postavom, premijerno prikazan na venecijanskoj Mostri, prati sudbine preživjelih u društvenom kolapsu.