Popularni gradski crossover Lexus RX 400h spada među prva luksuzna vozila s ovim pogonom, a predstavljanjem novog modela Lexus NX 450h+ je ponovo potvrdio da su pioniri u tehnološkim inovacijama, pokazavši da se s ovom tehnologijom može postići puno više
Automobilska industrija nalazi se na prekretnici - možda to tako ne gledamo, no svjedoci smo velikih promjena i transformacija. Pričamo, dakako, o novim pogonima u automobilima koji bi u budućnosti trebali zamijeniti benzince i mnogima još uvijek omiljene dizelaše.
Pogon budućnosti trebala bi biti struja, a u ovom tranzicijskom razdoblju veliku će ulogu odigrati hibridni pogoni.
Bogato iskustvo u hibridnim tehnologijama
Iako je mnogim proizvođačima automobila ovo novi pogon, japanski brend Lexus u razdoblje tranzicije ušao je mirno i bez problema. Za Lexus, hibridi nisu novitet, a s ovom vrstom tehnologije krenuli su još davne 2005. godine kada su predstavili prvi luksuzni hibrid na svijetu - model RX 400h.
No kao i sve na svijetu, i hibridna tehnologija ima razne inačice, a s razvojem tehnologije kao i infrastrukture za punjenje, na cestama sve popularniji postaju plug-in hibridi.
Riječ je o vozilima koji imaju bateriju manjeg kapaciteta koja se puni, a koja osigurava određenu autonomiju čisto električne vožnje. I upravo je to fizičko punjenje putem kabla glavna razlika između plug-in hibrida i klasičnih hibrida, kolokvijalno znanih kao 'obični hibridi'.
Kompleksni pogon za inpresivne performanse
Nakon bogatog iskustva kojeg su kroz godine stjecali na svojim hibridnim pogonima, 2022. godine Lexus je predstavio svoj prvi plug-in hirbid - model NX 450h+.
Model NX 450h rezultat je desetljeća stručnosti u području hibridne tehnologije, a kada je predstavljen, postavljen je kao perjanica druge generacije NX modela. Njegov je pogon uključivao novi četverocilindrični 2.5-litreni Atkinsonov motor iz serije A25, elektromotor snage 134 kW (182 KS) sprijeda, elektromotor snage 40 kW (54 KS) straga, hibridni prijenosni sklop te litij-ionsku bateriju kapaciteta 18,1 kWh koja se sastoji od 96 pojedinačnih ćelija.
U međusobnoj suradnji, ovi elementi proizvode ukupno 305 konjskih snaga, čime se postiže impresivna kombinacija performansi, izuzetno niskih emisija i vrlo niske potrošnje goriva.
Vrlo niska potrošnja
Autonomija na struju kod ovog modela iznosi oko 70-ak kilometara, odnosno do čak 98 km ako se radi isključivo o gradskoj vožnji, a zanimljivo je da samo na struju može doseći brzinu do 135 km/h.
Za dobre EV performanse vozila, jedna od ključnih stvari je kvaliteta baterije koja je razvijena kroz Lexusovo tehničko znanje, a ona se na punjaču brzine 6,6 kW može napuniti već za dva i pol sata.
NX 450h+ se može pohvaliti vrhunskim vrijednostima u klasi što se tiče potrošnje i emisije CO2. Ako ga pažljivo vozite, njegova potrošnja će se kretati od samo 0,9-1,1 l/100 km.
Iz tehnologije izvukli puno više
Ovaj popularni gradski crossover spada među prva luksuzna vozila s ovim pogonom, a predstavljanjem ovog modela Lexus je ponovo potvrdio da su pioniri u tehnološkim inovacijama, pokazavši da se s ovom tehnologijom može postići puno više.
Kod brojnih plug-in hibrida, kada se baterija isprazni, vozilo nastavlja vožnju koristeći motor s unutarnjim izgaranjem sve dok ponovo ne napunite bateriju na kućnoj utičnici ili punionici.
Lexusov sustav funkcionirao je drugačije te možemo reći da su od samih početaka bili korak ispred drugih - nakon što ispraznite njegovu bateriju, automobil se prebacuje na potpuni hibridni način rada, i dalje pružajući vodeće performanse u klasi.
Korištenje ovog naprednog pogona nije umanjilo prave SUV sposobnosti modela NX – model 450h+ serijski dolazi s energetski učinkovitim e-Four pogonom na sve kotače (AWD), pri čemu dodatni elektromotor pogoni stražnju osovinu kad je to potrebno.
Priključen ili ne priključen na struju, ovom je automobilu svejedno, jer zahvaljujući njegovoj naprednoj hibridnoj tehnologiji u svakom slučaju troši manje, zadržavajući pritom sjajne performanse.