Svjetska premijera

VW predstavio potpuno novi Caddy; peta generacija višenamjenski je alat

21.02.2020 u 08:04

Bionic
Reading

Novi 4-cilindrični motori Caddyja jednako su inovativni kao i sustavi potpore, jer je riječ o agregatima sljedećeg stupnja evolucije koji već sada ispunjavaju normu za ispušne plinove Euro 6 za 2021. godinu

Volkswagenov odjel gospodarskih vozila je jučer u njemačkom Düsseldorfu imao premijeru progresivne 5. generacije potpuno novog Caddyja kod kojeg je svaki detalj iznova koncipiran. Naime, ovaj se bestseler prvi put temelji na modularnoj poprečnoj platformi (MQB). Time se mijenja čitavi svijet Caddyja, jer zahvaljujući modularnoj poprečnoj platformi (MQB) u seriju modela ulaze nove vrhunske tehnologije: inovativni sustavi potpore povećavaju sigurnost i udobnost; umreženi infotainment sustavi i digitalizirani sustavi rukovanja pretvaraju Caddy u smartphone na kotačima; uz novi 'twin dosing' turbo dizelski motori (TDI) čišći su nego ikad prije.

Već iz prvih službenih skica koje smo objavili još krajem prosinca 2019., bilo je vidljivo da je riječ o dizajnerskom zaokretu u vanjskom dizajnu koji je prema VW-u potpuno iznova koncipiran te se odlikuje naglašeno sportskim karakteristikama. Istovremeno su u izrazito modernoj unutrašnjosti značajno optimizirani cockpit, konfiguracija funkcija i ponuda prostora. Unatoč tomu, VW kaže da je u potpunosti zadržan jedinstveni DNK Caddyja. Svestranost, funkcionalnost i praktičnost, jer Caddy kao svestrano vozilo predstavlja 'višenamjenski alat' među gradskim dostavnim vozilima i obiteljskim monovolumenima.

'Cilj nam je bio učiniti rad i život s novim Caddyjem jednostavnijim, praktičnijim i individualnijim nego ikad prije. Pritom smo se poveli za našim sloganom: posao – život – bez granica', kaže dr. Thomas Sedran, predsjednik uprave društva Volkswagen gospodarska vozila, opisujući glavne strateške ciljeve potpuno novo razvijenog Caddyja pete generacije. Novi Caddy uvest će se na tržište još u 2020. godini, i to najprije u Njemačkoj, Austriji i Poljskoj.

'Sa svojim znatno većim prostorom, apsolutnim savršenstvom u detaljima, novim tehnologijama i novom dinamikom dizajna novi Caddy čini ogroman iskorak', kaže šef Volkswagen gospodarskih vozila Sedran. 'To mu daje potencijal za povećanje tržišnih udjela Volkswagen gospodarskih vozila u području gradskih dostavnih vozila i kompaktnih monovolumena u takozvanom A segmentu diljem svijeta', objašnjava Heinz-Jürgen Löw, član uprave zadužen za prodaju i marketing Volkswagen gospodarskih vozila.

Karizmatičan dizajn i nove značajke vanjskog dizajna

Prelazak na modularnu poprečnu platformu (MQB) već je izvana vidljiv zahvaljujući produženom kratkom međuosovinskom razmaku te proporcijama novog Caddyja koje u skladu s time djeluju dinamičnije. Dizajneri su upotrijebili tehnički predložak kako bi na temelju toga stvorili potpuno redizajniranu karoseriju – karizmatičniju nego ikad prije. Kada su u pitanju tehnologija i oprema, vanjski dizajn Caddyja opremljenog s maksimalno sedam sjedala odlikuje se brojnim novim značajkama: među njima su opcijske električne pomoći pri zatvaranju za klizna vrata i stražnji poklopac te posebno veliki panoramski krov sa staklenom površinom od 1,4 m2 koji se proteže iznad prvog i drugog reda sjedala. Tu su i novi kotači od lakog metala veličine do 18 cola te – u sklopu serijske opreme vrhunskih verzija – nova LED glavna svjetla i LED stražnja svjetla. Prvi put u vozilu: sustav pokretanja i zaključavanja bez ključa Keyless Access (kraće Kessy) i takozvani Digital Cockpit. Nomenklatura opreme za osobna vozila također je iznova konfigurirana: 'Trendline' postaje 'Caddy', 'Comfortline' postaje 'Life', a 'Highline' postaje 'Style'.

Veća unutrašnjost s digitaliziranim vrhunskim cockpitom

Unutrašnjost pete generacije ovog svestranog vozila impresionira novim vrhunskim rješenjima i znatno većom ponudom prostora. Duga verzija – Caddy Maxi – nudi, primjerice, prostor za maksimalno dvije euro palete koje se mogu smjestiti u sredinu poprečno / straga poprečno ili u sredinu poprečno / straga uzdužno. Arhitektura prikaznih elemenata i elemenata za rukovanje u potpunosti je novodizajnirana: novi Digital Cockpit (opcijski potpuno digitalni instrumenti) te radiouređaji i infotainment sustavi veličine između 6,5 inča i 10,0 inča pritom čine interaktivna sučelja za vozača i suvozača. Fuzijom Digital Cockpita i 10-inčnog premijskog navigacijskog sustava nastaje digitalni izgled prikaznih elemenata i elemenata za rukovanje: Innovision Cockpit. Caddy pritom potpuno svjesno izražava usku povezanost s Golfom.

Infotainment sustavi mogu preko online jedinice za povezivost (OCU) s integriranom eSIM karticom pristupiti mobilnim online uslugama i funkcijama 'Volkswagen We'. Tako je novi Caddy uvijek povezan.

Također novost u Caddyju: digitalne dodirne površine za funkcije svjetla, vidljivosti, zvuka i izbornika. Rotacijski prekidač za svjetla odlazi u mirovinu – njegovu ulogu sada preuzima polje s tipkama za Svjetlo & vidljivost koje se nalazi sprijeda s lijeve strane pored upravljača. Tako vozač i suvozač mogu vrlo jednostavno i brzo pristupiti točkama izbornika u središnjem upravljačkom uređaju pomoću tipki za izravni pristup. K tomu nova učinkovita LED unutrašnja svjetla s rukovanjem preko dodirnog zaslona, ergonomska sjedala i napajanje strujom za vanjske uređaje od 230 V usavršavaju život u vozilu. Novitet također predstavlja krovni ventilator za bolju klimatizaciju i brže prozračivanje stražnjeg dijela vozila u mirovanju.

Novi VW Caddy Izvor: Promo fotografije / Autor: Volkswagen Nutzfahrzeuge

Veća sigurnost i udobnost zahvaljujući brojnim novim sustavima potpore

Šest od ukupno 19 sustava potpore predstavlja novitet u Caddyju. U njih se ubraja Travel Assist koji prvi put u nekom Volkswagen gospodarskom vozilu omogućuje potpomognutu vožnju u cjelokupnom rasponu brzine. U kombinaciji sa sustavom Travel Assist novokoncipirano višenamjensko kolo upravljača modela Caddy opremljeno je i kapacitivnim senzorima. Naime, vozač bi iz pravnih i sigurnosnih razloga trebao stalno nadzirati sustav. Zahvaljujući kapacitivnim senzorima osigurano je precizno prepoznavanje dodira bez upotrebe sile, sprječavajući tako pogrešna upozorenja. Sada je i u novom Caddyju dostupna potpora za manevriranje prikolicom Trailer Assist koja je poznata iz Craftera i koja značajno olakšava manevriranje unatrag ili potpora pri promjeni voznog traka uključujući potporu izlaska iz parkirnog mjesta – sve redom inovativni sustavi koji vožnju čine jednostavnijom i sigurnijom (detalje vidi pod točkom 'Sustavi potpore').

'Twin dosing' značajno snižava emisije dušikovih oksida TDI motora

Novi 4-cilindrični motori Caddyja jednako su inovativni kao i sustavi potpore: riječ je o agregatima sljedećeg stupnja evolucije koji, naravno, već sada ispunjavaju normu za ispušne plinove Euro 6 za 2021. godinu i koji su bez iznimke opremljeni filtrima za čestice. Primjer turbo dizelskog motora (TDI): za TDI motore snage između 75 KS (55 kW) i 122 kS (90 kW) prvi se put primjenjuje novi 'twin dosing'; emisije dušikovih oksida (NOx) značajno su smanjene u odnosu na prethodni model zahvaljujući dvama SCR katalizatorima i realiziranom dvostrukom ubrizgavanju AdBlue sredstva. Time se TDI motori Caddyja iz Volkswagen gospodarskih vozila ubrajaju među najčišće dizelske motore na svijetu. U jednakoj mjeri učinkoviti i održivi: benzinski turbo motor (TSI) sa 116 KS (84 kW) i motor na zemni plin s turbopunjačem (TGI). Nove pogonske tehnologije imaju primjetno pozitivan ekološki i ekonomski utjecaj: ovisno o verziji motora predviđena potrošnja Caddyja niža je za čak dvanaest posto od potrošnje njegovog prethodnika (prognoze; certificirani podaci o potrošnji vjerojatno će biti dostupni od početka srpnja). Novi vanjski dizajn također pridonosi dodatnom poboljšanju učinkovitosti: cw-vrijednost (prethodnik: 0,33) novog Caddyja mogla se smanjiti na sadašnjih 0,30, što predstavlja mjerilo standarda u segmentu ovog tipa vozila.

Najopsežnija oprema ikada za sve verzije

Peta generacija Caddyja ponovno će se lansirati u varijantama gospodarskih vozila Cargo (furgon sa zatvorenom nadgradnjom) i Kombi (s ostakljenim putničkim prostorom) te u raznim varijantama osobnih vozila (monovolumen). Nomenklatura linija opreme za osobna vozila iznova je konfigurirana: osnovna verzija ubuduće će biti 'Caddy'; iza nje će slijediti linija 'Life' te, konačno, posebno elegantna oprema 'Style'. Činjenica je da su svi modeli još bolje opremljeni u odnosu na odgovarajuće prethodne modele: Caddy Cargo opcijski se može opremiti između ostalog novim stražnjim vratima bez prozorskog otvora (bolja zaštita od krađe) koja su u potpunosti izvedena od lima. Dodatni detalji serijske opreme varijante Cargo uključuju prednje električne podizače prozora, električna vanjska zrcala, elektroničku parkirnu kočnicu s Auto Hold funkcijom, nova H7 prednja glavna svjetla i osvjetljenje registarske pločice u LED tehnici. Novo u programu: opcijski nasloni za ruke na sjedalima.

U varijanti Kombi i verziji osobnog vozila 'Caddy' u serijskoj su opremi uključeni dodatni detalji kao što su višenamjensko kolo upravljača, dvoja klizna vrata, radiosustav sa zaslonom veličine 6,5“ i sustav prepoznavanja umora. Od linije opreme 'Life' tu su između ostalog i 16-colni kotači od lakog metala, manualni klimauređaj, infotainment sustav sa zaslonom veličine 8,25 inča, preklopivi stolići za drugi red sjedala, uzdužni krovni nosači (crni), branici lakirani u boji vozila, električno priklopiva vanjska zrcala, samostalna središnja konzola sa središnjim naslonima za ruke te prednje potpore za kralježnicu.

Odlučite li se za opremu 'Style', dobiti ćete Caddy s najmanje 17-colnim kotačima od lakog metala (18-colni kotači opcijski su dostupni), LED glavnim svjetlima, LED stražnjim svjetlima, ParkPilotom (sprijeda i straga), uzdužnim krovnim nosačem srebrne boje te paketom kromirane opreme za vanjski dizajn. U serijsku opremu unutrašnjosti u ovom se slučaju ubrajaju višenamjensko kolo upravljača od kože, automatski klimauređaj ('Air Care Climatronic'), 'App-Connect', prvi put digitalni instrumenti ('Digital Cockpit') i presvlake sjedala u izvedbi 'ArtVelours'. * Oprema u Hrvatskoj može odstupati od navedene opreme.

Cijene i specifikacije 5. generacije Caddyja još nisu precizirane, ali očekuje se da će pretprodaja početi u listopadu ove godine, a isporuke se očekuju početkom 2021. godine.

  • +16
Novi VW Caddy Izvor: Promo fotografije / Autor: Volkswagen Nutzfahrzeuge