Naš testni model je imao 2.0 TDI motor snage 150 KS (110 kW), a riječ je o dobro provjerenom četverocilindričnom dvolitrenom turbodizelskom motoru snage 150 KS (110 kW) s najvećim okretnim momentom od 360 Nm i 7-stupanjskim DSG automatiziranim mjenjačem s dvije spojke
Škoda je početkom studenog 2023. svijetu predstavila novu, četvrtu generaciju svog top-modela Superba. Novi Superb pokreću isključivo motori s unutarnjim izgaranjem (ICE) s obiljem mogućnosti izbora, pa je vodeći model Škode i dalje dostupan u izvedbi Combi karavan i limuzina, a kupci mogu birati između sedam različitih dizajna interijera, šest opcija pogona uključujući plug-in hibridnu varijantu i pogon na sve kotače.
Činjenica jest i da karavanska verzija Superb Combi, na najvećem pojedinačnom tržištu Škode u svijetu u Njemačkoj (uz Kinu) bilježi više od 90 posto svih Superb vozila isporučenih kupcima. Stoga ne čudi da je upravo ova verzija najprije predstavljena javnosti, a tek potom je stigla i limuzinska verzija.
Pogledajmo malo i globalne prodajne brojke prve tri generacije novog Superba: prva generacija (samo hatchback) je od 2001. do 2008. godine prodana u 137.000 primjeraka, druga generacija je uključivala obje verzije karoserije i prodana je od 2008. do 2015. godine u 618.000 primjeraka (65 posto hatchback/35 posto Combi karavan), treća generacija u obje verzije karoserije je prodana od 2015. do 2023. godine u 805.000 primjeraka (44 posto hatchback/56 posto Combi karavan). Ukupno je to 1.560.000 primjeraka u 22 godine. Recimo i kako se novi Superb Combi proizvodi u tvornici Volkswagen grupe u glavnom gradu Slovačke, Bratislavi.
Mi smo na svom testu u kolovozu 2024. imali limuzinsku verziju Superb Laurin&Klement 2.0 TDI DSG, s dvolitrenim turbodizelskim motorom snage 150 KS (110 kW) s DSG mjenjačem. Sada smo vozili karavanski model točne oznake Superb Combi Selection 2.0 TDI DSG.
Vanjski dizajn, struktura i dimenzije
Novi Superb Combi, kad je riječ o prednjem kraju, izgleda identično kao i limuzinska verzija. Okvir prednje maske je obrađen u Unique Dark Chrome, baš kao i Škoda logo na poklopcu motora. Prepoznatljivi kristalni elementi marke također krase Škodin novi vodeći ICE model, na primjer u smanjenim LED stražnjim svjetlima.
Druga generacija LED Matrix prednjih svjetala isporučuju još više svjetla od svojih prethodnika s novim elementom Crystallinium koji im daje dašak tirkizne boje za prepoznatljiv štih. Dva modula prednjih svjetala poredana jedan do drugoga sadrže bi-LED modul za duga i kratka svjetla i unutarnji Matrix modul snopa s ukupno 36 svjetlosnih segmenata.
Statičko svjetlo za zavoje također ima dizajn poput kristala, a ispod, tanka LED traka služi kao poziciono svjetlo, svjetlo za dnevnu vožnju i pokazivač, stvarajući prepoznatljiv svjetlosni potpis. Režim svjetla za sve vremenske prilike preuzima ulogu svjetala za maglu.
Uz koeficijent otpora zraka od cd 0,25, aerodinamička učinkovitost potpuno novog Superba Combi poboljšana je za 15 posto u odnosu na njegovog prethodnika, čineći ga najaerodinamičnijim karavanom koji je Škoda ikada razvila. Za usporedbu, Superb limuzina ima cd 0,23.
Izmjene uključuju strmije nagnuto vjetrobransko staklo, aerodinamičniju liniju krova, izduženi krovni spojler s bočnim rubovima i redizajnirana vanjska ogledala. Oni su nadopunjeni aerodinamički dotjeranim kotačima i prednjim branikom sa zračnim zavjesama, optimiziranim usisnicima zraka i rubovima za odvajanje na stražnjem svjetlu i stražnjem braniku.
Aktivni zatvarač s električnim upravljanjem iza središnjeg prednjeg usisnika zraka regulira protok zraka prema potrebi kako bi motor održao svoju idealnu temperaturu. Još jedna aktivna značajka je automatsko podešavanje hlađenja prednjih kočnica. Time se iskorištava protok zraka iz ventilatora hladnjaka. Optimizirani deflektori ispred prednjih kotača i nadograđeni poklopci podvozja dodatno poboljšavaju protok zraka ispod vozila.
Što se strukture tiče, novi Superb (B9, Typ 3Y) u obje karoserijske verzije s benzinskim, dizelskim i plug-in hibridnim motorima, zajedno s VW Passatom (B9, Typ 3J), prva su osobna vozila Volkswgen grupe koja se temelje na proširenoj verziji MQB Evo platforme ovog koncerna. Za razliku od svojih prethodnika, opcije ovih modela s ručnim mjenjačima neće biti dostupne.
Karavan Superb Combi je narastao u dužinu i u visinu, a zanimljivo je da je ova verzija 10 mm kraća od Superb limuzine. Narastao je i prostor za glavu u unutrašnjosti.
Ovo su vanjske dimenzije Combi verzije: duljina 4902 mm (+40 mm u odnosu na prethodnu generaciju), širina 1849 mm (–15 mm), s otvorenim retrovizorima 2090 mm, visina 1482 mm(+5 mm), međuosovinski razmak 2841 mm. Visina od podloge je 139 mm, a krug okretanja 11,8 m.
Kapacitet prtljažnika Combi verzije sada je 690 litara (+30 l u odnosu na prethodnika) i raste do 1920 l, kada se preklope nasloni stražnjeg reda sjedala. Isto tako duljina prostora sa spuštenim naslonima je impresivnih 2051 mm. Tu je i standardno električno upravljanje stražnjim vratima s 'virtualnom papučicom'.
Težina Superb limuzine je s ovim motorom 1738 kg (uključujući vozača od 75 kg i masa 90 posto punjenja rezervoara kao i masa dodatne opreme). Superb može u ovoj konfiguraciji vuči prikolicu od 2000 kg (kočena, uspon 12 posto) ili nekočenu težine 750 kg.
Kad je riječ o kotačima testni Superb Combi imao doplatne 18-colne (8Jx18") srebrne lakometalne naplatke Bosona sa AERO umetkom, s izvrsnim ljetnim Bridgestome Turanza 6 gumama dimenzija 235/45R18 94W. U našem modelu smo imali rezervni kotač na čeličnom naplatku smanjenih dimenzija T125/70R18 99M za privremenu upotrebu u slučaju oštećenja gume.
Isto tako, naš je testni model bio atraktivne Pebble srebrne metalik boje.
Unutrašnjost
Prostran, čist dizajn i nova struktura asortimana s Design Selections definiraju interijer Superb Combi karavana. Samostojeći infotainment zaslon veličine do 13 inča (prvi za Superb, a doplatan u našem slučaju) odmah upada u oči, baš kao i intuitivni Škoda Smart Dials. Sav tekstil, uključujući i krovnu oblogu, sadrži reciklirane materijale.
Za novi Superb dostupne su tri razine opreme, a svaka dolazi s različitim odabirima dizajna. Oni su nadopunjeni tematskim paketima opcija i dodatnim mogućnostima individualizacije. Osnovna razina opreme Essence uključuje Studio Design Selection, dok razina opreme Selection nudi Design Selections Loft, Lounge, Suite Black i Suite Cognac. Superb Combi L&K dolazi s Design Selections Suite Black i Suite Cognac, sa specifičnim detaljima kao što su izvezena slova L&K. Mi smo imali doplatnu razinu Lounge.
Cjelokupnim dojmom u interijeru dominira novodizajnirana središnja konzola. S polugom mjenjača pomaknutom na stup upravljača, nova središnja konzola daje bolji osjećaj prostora. Nova Phone Box, koja dolazi kao standardna oprema za Selection razinu opreme i više, sada omogućuje brzo induktivno punjenje pametnog telefona od 15W, dok također ventilira telefon tijekom procesa punjenja.
Mi smo imali doplatni Paket Comfort, koji uključuje sljdeće: Virtualna pedala - el. prtljažnik, KESSY sa SAFE funkcijom (otključavanje /zaključavanje i paljenje/gašenje bez upotrebe ključa), Alarm s nadzorom unutrašnjosti i zaštitom od odvoza, Program mreža u prtljažniku, Višenamjenski džep za odlaganje ispod pokrivke prtljažnika te Autom. pokrivka u prtljažniku.
Novi Škoda Smart Dials kombiniraju digitalne i dodirne elemente
Višenamjenski Škoda Smart Dials imaju teksturiranu površinu u jedinstvenom tamnom kromu i kombiniraju dodirne i digitalne elemente za posebno jednostavno i intuitivno upravljanje. Tri kotačića mogu se okretati i pritiskati za upravljanje raznim funkcijama vozila. Svaki Smart Dial ima i digitalni zaslon od 32 mm. Dva vanjska pametna kotačića za vozača i suvozača kontroliraju unutarnju temperaturu, grijanje sjedala i ventilaciju sjedala.
Aktivirana funkcija je prikazana na zaslonu i mijenja se kada se pritisne kontrola. Središnji pametni kotačić kontrolira do četiri funkcije koje odabire korisnik između sljedećih šest: glasnoću infotainmenta, brzinu ventilatora, smjer zraka, pametni klima uređaj, načine vožnje ili zumiranje karte. Središnji Smart Dial može se konfigurirati pritiskom i držanjem. Izbornik postavki za konfiguraciju funkcija središnje kontrole pojavljuje se na zaslonu infotainment sustava. Kratkim pritiskom svake tipke potvrđujete odabrane funkcije. Sve prilagodbe konfiguriranih funkcija vrše se okretanjem svakog pametnog kotačića.
Središnji zaslon veličine do 13 inča
Po prvi put u Superbu, središnji zaslon infotainmenta je samostojeća jedinica. Naslon za ruke čini lakim i udobnim korištenje zaslona osjetljivog na dodir dijagonale 10 inča ili po izboru - u našem testnom modelu - 13 inča u kombinaciji s navigacijskom funkcijom.
Struktura izbornika nudi tri osnovne ikone izbornika: 'Kuća', 'Auto' i 'Aplikacija'. Od razine opreme Selection naviše, head-up zaslon je po prvi put dostupan kao opcija. Projicira navigaciju, tempomat/prediktivni limitator brzine, prepoznavanje prometnih znakova i pomoćne informacije o prometnoj traci u vidno polje vozača. Virtualni kokpit od 10 inča dolazi kao standard.
Ambijentalna rasvjeta i osvjetljenje udubljenja vanjske kvake
Značajka ambijentalne rasvjete dolazi kao standardna oprema za Lounge and Suite Design Selections, nudeći deset boja koje se mogu neovisno odabrati: jedan set za kontrolnu ploču i ploče prednjih i stražnjih vrata, a drugi set za prednji i stražnji prostor za noge plus pretince za pohranu u svim vrata. Superb Combi karavan sada dolazi s funkcijom KESSY Advanced, koja također dodaje osvjetljenje udubljenja za vanjske ručke vrata. Ova je značajka dostupna kao opcija od razine opreme Loft naviše i standardna je za L&K. Mi smo imali standardni Kessy GO sustav bez SAFE funkcije.
Povezivost: poboljšano prepoznavanje glasa temeljeno na umjetnoj inteligenciji i nove usluge
Potpuno novi Superb ima integriran ChatGPT softver temeljen na umjetnoj inteligenciji u svoj infotainment sustav, značajno proširujući funkcionalnost digitalnog glasovnog asistenta Laura. Uz to, vodeći model ICE nudi opsežan daljinski pristup praktičnim internetskim uslugama pomoću najnovije verzije aplikacije za pametne telefone MyŠkoda.
Prošireni raspon funkcija za glasovnu pomoćnicu Laura
Softver ChatGPT temelji se na umjetnoj inteligenciji (AI), omogućujući digitalnom glasovnom asistentu Lauri da odgovara na pitanja općeg znanja, uz kontrolu infotainment sustava, navigacije i klimatizacijskih sustava vozila. Zahvaljujući umjetnoj inteligenciji, raspon odgovora na još složenija pitanja nastavit će rasti. U budućnosti će kupci moći dodati zanimljive činjenice razgovorima tijekom putovanja, razjasniti pitanja koja se pojave i pristupiti određenim činjenicama o vozilu. U tom kontekstu, ChatGPT ne dobiva pristup nikakvim informacijama o vozilu ili osobnim podacima. Sve interakcije se naknadno brišu kako bi se osigurala maksimalna zaštita podataka. Infotainment sustav Superba ponovno će sadržavati ažuriranje online karte i informacije o prometu na mreži.
Do 28 Simply Clever ideja
Novi Škoda Superb sadrži do 28 Simply Clever prepoznatljivih ideja marke. Oni se kreću od poznatih favorita poput, kišobrana u prednjim vozačkim vratima, strugalice za led u poklopcu otvora za gorivo, štipaljke za parkirnu kartu na A stupu do novih ideja kao što su džepovi za mobilni telefon na stražnjim stranama prednjih sjedala (ili električni pokrivač prtljažnika u Superbu Combi). Novi, stražnji klizni središnji naslon za ruku s dva integrirana držača za čaše i držačem za tablet također ima svoj debi u Superbu, dok Jumbo Box ispod sklopivog središnjeg naslona za ruku sadrži pladanj sa sredstvom za čišćenje zaslona.
Način rada Heaters u izborniku klima uređaja, koji bi trebao biti predstavljen kasnije ove godine, omogućit će korisnicima da aktiviraju funkcije grijanja za sjedala, upravljač, vjetrobransko i stražnje staklo pomoću jedne tipke na zaslonu infotainment sustava. Strugač za led i kišobran u vozačevim vratima sada su izrađeni od održivih materijala. U prtljažniku se sada nalazi QR kod koji povezuje korisnike s video uputama o tome kako u potpunosti iskoristiti prtljažnik i pretince za pohranu.
Sigurnost: Novi nano senzori za naprednije i preciznije sustave pomoći
Škoda je dodatno poboljšala sigurnost svog vodećeg ICE modela s novom generacijom senzora i najsuvremenijim sustavima pomoći. Turn Assist, Crossroad Assist i Collision Avoidance Assist debitiraju kao dio poboljšanog Front Assista, dok su Travel Assist, Side Assist i Trailer Assist značajno prošireni. Ako je potrebno, Crew Protect Assist i do deset zračnih jastuka štite putnike.
Po prvi put ikada, Škoda koristi nove nano radarske senzore u svom potpuno novom Superb Combi karavanu. Postavljeni u desnom i lijevom kutu prednjeg branika, oni ponovno poboljšavaju performanse najmodernijih sustava pomoći, kao što su poboljšani Front Assist ili Crossroad Assist. Ovaj sustav pomoći upozorava vozače na promet koji prelazi, bicikliste i pješake kada voze naprijed kako bi prešli na slijepi izlaz s prilaza ili sporedne ulice, pa čak i automatski koči ako je potrebno. Poboljšana višenamjenska kamera na vjetrobranskom staklu sada ima veće vidno polje. Njegove slike također koristi najnovija verzija Turn Assista. Reagira upozorenjem i po potrebi automatski aktivira kočnice ako se približava vozilo pri skretanju u susret nadolazećem prometu na križanju.
Front Assist, koji sada uključuje i Predictive Cyclist Protection, pristupa slikama s nove kamere. Nano radarski senzori u stražnjoj branici povećavaju domet sustava Side Assist, koji sada detektira vozila koja se približavaju do 90 metara iza umjesto dosadašnjih 70 m i upozorava na opasne promjene trake. Upozorenje o izlazu upozorava vozače na promet koji im se približava straga prije nego što se otvore vrata. Pokriva domet od 35 m i kut od 120 stupnjeva. Nova Swerve Support aktivna je pri brzinama između 30 i 140 km/h kako bi spriječila sudare između automobila i pri 30 do 85 km/h za izbjegavanje nesreća u kojima sudjeluju pješaci ili biciklisti. Automatski povećava kut upravljanja kada otkrije da je vozačeva reakcija na upravljanje došla prekasno ili da je nedovoljna za izbjegavanje sudara.
Mi smo imali doplatni Paket Assisted Drive, koji uključuje adaptivni Lane Assist (adaptivna potpora zadržavanja vozila na voznom traku), ACC (adaptivni tempomat do 210 km/h) i Emergency Assist funkciju.
Inteligentna pomoć pri parkiranju čini parkiranje sigurnijim i lakšim
S novom Inteligentnom pomoći pri parkiranju, karavan Superb Combi može se automatski parkirati na okomitim i paralelnim parkirnim mjestima. Funkcija sada ne kontrolira samo upravljanje već i brzinu. Vozilo se također zaustavlja samo ako sustav prepozna prepreku. Daljnje funkcije bit će dodane Inteligentnoj pomoći pri parkiranju kasnije. Remote Trained Parking omogućit će vozačima da pokrenu prethodno izvedeni i spremljeni manevar parkiranja izvan vozila putem aplikacije MyŠkoda na svom pametnom telefonu. Uz Remote Parking mogu koristiti aplikaciju MyŠkoda na svom mobilnom telefonu unutar dometa od četiri metra od vozila. Ova značajka im omogućuje da automatski usmjere karavan Superb Combi u niz vozila parkiranih paralelno ili okomito na cestu i ponovno napuste takvo parkirno mjesto.
Poboljšana pomoć pri putovanju, nova pomoć za pozornost i pospanost, do deset zračnih jastuka
Travel Assist nudi poboljšane vizualne prikaze drugih vozila otkrivenih u blizini u virtualnom kokpitu. Adaptive Lane Assist sada radi i na neoznačenim cestama, dok Adaptive Cruise Control (ACC), u kombinaciji s navigacijskim sustavom, također predviđa zavoje, križanja i kružna raskrižja. Novi sustav za pozornost i pospanost zamjenjuje prethodni sustav upozoravanja vozača. Prati ponašanje vozača, procjenjuje potencijalnu razinu umora vozača i po potrebi pokreće vizualna i zvučna upozorenja u virtualnom kokpitu.
Osim podataka iz servo upravljača, novi sustav sada također pristupa informacijama iz različitih kontrolnih jedinica vozila, uključujući Lane Assist, i otkriva odstupanja od normalnog ponašanja upravljanja pri brzinama većim od 10 km/h. U slučaju nesreće, do deset zračnih jastuka štiti putnike. Zračni jastuci za vozača i suvozača, zračni jastuk za koljena vozača, bočni zračni jastuci na prednjim sjedalima, zračni jastuci za glavu i, po prvi put u ovoj seriji modela, središnji zračni jastuk između prednjih sjedala ugrađeni su kao standard. Stražnji bočni zračni jastuci dostupni su kao opcija.
Pogonski sklop 2.0 TDI 150 KS (110 kW) DSG
Naš testni model je imao 2.0 TDI motor snage 150 KS (110 kW), a riječ je o dobro provjerenom četverocilindričnom dvolitrenom (1968 cm³) turbodizelskom motoru (koji zadovoljava norme EU 6 EA) snage 150 KS (110 kW) pri 3000-4200 okr./min., najvećeg okretnog momenta od 360 Nm pri 1600-2750 okr./min.
Recimo kako svi modeli Superba sada dolaze sa 7-stupanjskim DSG automatiziranim mjenjačem s dvije spojke, a ručica mjenjača smještena iza kola volana s desne strane. Tiptronic ručno mijenjanje stupnjeva omogućeno je na kolu volana. Pogon je na prednja dva kotača.
Ubrzanje od 0 do 100 km/h je 9,3 sekunde, a krajnja brzina impresivnih 222 km/h. Proizvođač deklarira sljedeće podatke: potrošnja goriva u kombiniranim uvjetima je 5,0-5,9 l/100 km, a emisije CO2 u kombiniranim uvjetima 130-142 g/km (WLTP). Spremnik goriva je 66 litara, a tu je i spremnik AdBlue tekućine.
Što se ovjesa tiče, sprijeda je MacPherson s donjim trokutastim polugama i torzijskim stabilizatorom, a stražnja osovina je s više elemenata, s jednom uzdužnom i tri poprečne poluge, s torzijskim stabilizatorom.
Za kraj, novi Superb Combi u ulaznoj razini opreme Essence 1.5 TSI ACT 110 kW DSG mHEV kreće po cijeni od 38.476,88 eura, Selection 1.5 TSI ACT 110 kW DSG mHEV kreće po cijeni od 40.931,28 eura, Selection Plus 1.5 TSI DSG PHEV 110 kW od 42.192,50 eura. Tu su još kombinacije modela opreme i motora SportLine, SportLine Plus, Laurin&Klement, Laurin&Klement Plus.
Naš testni model Superb Combi Selection 2.0 TDI DSG 110 kW s dodatnom opremom (13" navigacijski sustav • Care Connect + Infotainment online - 3 godine • Interijer 'Lounge': • Lakometalni naplatci Bosona sa AERO umetcima • Paket Assisted Drive • Paket Comfort) stoji 49.604,84 eura (PDV i PPMV uključeni).