test automobila

Vozili smo Peugeot E-Boxer Furgon: Moćan i praktičan veliki potpuno električni furgon za profesionalce

26.07.2025 u 17:02

Bionic
Reading

Električni pogonski sklop sada razvija 200 kW (270 KS), a okretni moment je također dramatično povećan (410 Nm). Ubrzanje od 0 do 100 km/h je oko 10 s, a maksimalna brzina 130 km/h. Baterija ima kapacitet od 110 kWh za električni domet s jednim punjenjem do 420 km (WLTP)

U Autozoni nemamo tako često na testu laka gospodarska vozila, no kad smo dobili priliku isprobati jedan potpuno električni kombi (furgon) nismo se puno premišljali. Na svom jednotjednom testu smo imali model točne oznake Peugeot E-Boxer Furgon L3H2 335 110 kWh 270 e-EAT. Zanimljivo, ne tako davno smo imali na testu jedno slično takvo lako gospodarsko vozilo, a radilo se o modelu Toyota Proace Max 2.2D 140HP MT6 L3 H3 SSD PD P1 3S COMFORT 3.5H. Ovo vozilo je imalo klasični 2.2 dizelski motor snage 140 KS.

Koliko su ova dva modela povezana dovoljno govori činjenica da su oba profesionalna vozila zapravo gotovo sestrinski modeli. Naime, Stellantis sa svojim markama Peugeot, Citroën, Fiat i Opel imaju furgone naziva Boxer, Jumper, Ducato, Movano i dijele istu osnovu s pridruženom japanskom markom u LCV programu. Sukladno tome, osim dizelskih agregata, svih pet modela imaju i svoje čisto električne izvedbe: Peugeot E-Boxer, Citroën e-Jumper, Fiat E-Ducato, Opel Movano Electric i Toyota Proace Max Electric.

Peugeot E-Boxer Furgon L3H2 335 110 kWh 270 e-EAT Izvor: tportal.hr / Autor: Z.M.

Novi Peugeot E-Boxer nudi iznimne električne performanse s 200 kW (270 KS), a istovremeno zadržava kvalitete koje su ga učinile tako uspješnim na europskom tržištu. Ugradnjom baterije u podvozje vozila održava se volumen tereta, koji može doseći 17 m3, za nosivost do 1500 kg. Ova postavka također znači da se novi E-Boxer savršeno prilagođava širokom rasponu preinaka koje zahtijevaju mnogi profesionalni kupci.

Poboljšani vanjski dizajn

Na novom E-Boxer-u su napravljene promjene krajem 2023. godine. Točnije, njegov vanjski stil naglašava robusnost i atraktivnost dizajna, a istovremeno optimizira aerodinamičku učinkovitost: prednji branik, redizajnirani retrovizori i nova maska hladnjaka u boji karoserije s automatski kontroliranim zaklopcima za regulaciju protoka zraka.

Novi E-Boxer ima nova potpuno LED prednja svjetla i redizajnirana stražnja svjetla. I, kao i ostatak Peugeot asortimana, E-Boxer ima novi amblem.

Novi potpuno električni E-Boxer dostupan je u nekoliko verzija. S obzirom da govorimo o zatvorenoj kombi verziji, E-Boxer ima dva osnovna modela: Furgon 335 (verzije L3H2 i L3H3) i Furgon 435 (L4H2 i L4H3). Kao osnova za specifične preinake, E-Boxer s međuosovinskim razmakom od 4035 mm dostupan je i u Furgon verzijama L3 ili L4 s jednostrukom kabinom te L3 ili L4 s dvostrukom kabinom.

S obzirom na brojne verzije kad je riječ o njegovim vanjskim dimenzijama, zadržati ćemo se na našoj testnoj verziji Peugeot E-Boxer Furgon L3H2 335 110 kWh 270 e-EAT. Njegova duljina je 5998 mm, širina bez retrovizora je 2050 mm, visina je 2522 mm, međuosovinski razmak 4035 mm.

Kad je riječ o korisnom prostoru za prijevoz tereta, E-Boxer Furgon ima volumen od 13, 15 i 17 m3. Naš je tako model L3H2 imao 13 m³, s maksimalnom duljinom teretnog prostora po podnici od 3705 mm i visni 1932 mm, širina između blatobrana je 1422 mm. Ukupna težina vozila s vozačem od 75 kg je 2865 kg. S obzirom da je najveća dopuštena masa vozila 3500 kg, korisna nosivost našeg modela je 635 kg. Može vući maksimalnu masu prikolice (s kočnicom) od 3000 kg. Kao doplatnu opciju smo imali i stražnja dvokrilna vrata s vrlo praktičnim otvaranjem do 270 stupnjeva.

Naše vozilo ima maksimalno dopušteno opterećenje na prednjoj osovini od 2100 kg i maksimalno dopušteno opterećenje na zadnjoj osovini od 2400 kg.

Što se kotača tiče, naš je model imao 16-colne čelične naplatke, sa zimskim gumama Kleber Transalp s dimenzijama guma 215/75R16C. Recimo i to kako su na zadnjoj osovini su također jednostruki kotači identičnih dimenzija kao i sprijeda. Imali smo i doplatnu opciju rezervnog kotača.

Boja karoserije našeg modela je bijela Icy.

Unutrašnjost

Kabina je uređenja je bila Premium Interijer. Unutrašnjost E-Boxer-a je opsežno prerađena, s novim dizajnom primijenjenim na upravljač, instrumentnu ploču, nadzornu ploču, tkanine sjedala i obloge vrata.

Kako je riječ o jednostrukoj kabini, naš je model imao tri sjedala (1+2). Tkanina presvlaka je standardna crna Crape sa svjetlosivim prošivima.

Potpuno nove značajke udobnosti podrazumijevaju električnu parkirnu kočnicu, koja se brže i praktičnije aktivira putem kontrole na nadzornoj ploči. Imali smo i električni servo upravljač koji automatski prilagođava razinu pomoći brzini vozila, za ugodniju vožnju pri velikim brzinama i veću udobnost pri manevriranju pri malim brzinama.

Tu je i sustav za otključavanje bez ključa koji vozaču omogućuje otvaranje, zatvaranje i pokretanje vozila bez vađenja ključa iz džepa. To je posebno praktično za dostavljače koji se puno zaustavljaju tijekom dana.

Potpuno digitalna instrumentna ploča od 7 inča za potpuno prilagođavanje prikaza informacija, uključujući 3D kartu navigacijskog sustava.

Središnji zaslon novog E-Boxera je osjetljiv na dodir i dijagonale 10 inča. ima sveobuhvatan infotainment sustav kojim se upravlja putem velikog središnjeg zaslona osjetljivog na dodir, a koji uključuje TOM TOM 3D povezanu navigaciju i bežičnu vezu s Apple Car Play i Android Auto. Glasovni asistent omogućuje vam upravljanje glavnim funkcijama prirodnim jezikom kako bi korištenje bilo još jednostavnije.

Bežični punjač za pametne telefone nalazi se u središtu armaturne ploče, na dohvat ruke i vozaču i suvozaču. Praktičan sustav za profesionalce koji mnogo puta dnevno ulaze i izlaze iz svog vozila s telefonom u ruci. Osim toga, E-Boxer sada dolazi s USB-A utičnicom i USB-C utičnicom.

ADAS sustavi pomoći vozaču

Novi sustavi pomoći u vožnji u E-Boxeru uključuju sljedeće: upozorenje na umor vozača, čitanje prometnih znakova, pomoć pri održavanju vozne trake, automatsko kočenje u nuždi s prepoznavanjem pješaka i biciklista, pametni ograničivač brzine, adaptivni tempomat s funkcijom zaustavljanja i kretanja.

Tu su i sustav za stabilnost kod bočnog vjetra (cross wind assist) te kočenje u slučaju sudara (Post Collision Braking).

Mi smo imali i vrlo korisnu doplatnu Visiopark kameru za vožnju u nazad, koja je naročito dobrodošla pomoć vozaču u vožnji unatrag, kod npr. pristupa na utovarnu rampu.

Imali smo i punu pregradnu stijenu između prostora za putnike i prostora za teret. Tu su izračni jastuci za vozača i suvozača, električna ručna kočnica te sigurnosni pojasi s pirotehničkim zatezačem i zvučnim upozorenjem za nevezanje.

Peugeot E-Boxer Furgon L3H2 335 110 kWh 270 e-EAT
  • Peugeot E-Boxer Furgon L3H2 335 110 kWh 270 e-EAT
  • Peugeot E-Boxer Furgon L3H2 335 110 kWh 270 e-EAT
  • Peugeot E-Boxer Furgon L3H2 335 110 kWh 270 e-EAT
  • Peugeot E-Boxer Furgon L3H2 335 110 kWh 270 e-EAT
  • Peugeot E-Boxer Furgon L3H2 335 110 kWh 270 e-EAT
    +60
Peugeot E-Boxer Furgon L3H2 335 110 kWh 270 e-EAT Izvor: tportal.hr / Autor: Z.M.

Potpuno električni pogonski sklop snage 200 kW

Uz novi E-Boxer, Peugeot nudi i široku paletu Boxer modela opremljenih motorom 2.2 BlueHDi u 3 razine snage - 120 KS, 140 KS i 180 KS - u kombinaciji s 6-stupanjskim ručnim mjenjačem. Potpuno novi 8-stupanjski automatski mjenjač je dostupan za motore od 140 KS i 180 KS.

Naš električni E-Boxer ima potpuno nove električne komponente, od motora do baterije. Električni pogonski sklop sada razvija 200 kW (270 KS), a okretni moment je također dramatično povećan, popevši se na 410 Nm za optimalno zadovoljstvo vožnje. Ubrzanje od 0 do 100 km/h je oko 10 sekundi, a maksimalna brzina 130 km/h. Naš model ima jednobrzinski e-EAT automatski mjenjač, s reduktorom. Okretna sklopka mjenjača je desno od volana na središnjoj ploči, a pogon je na prednja dva kotača.

Na novom E-Boxer-u, baterija ima kapacitet od 110 kWh, što pruža izvanredan električni domet s jednim punjenjem do 420 km (WLTP). Potrošnja samog vozila u kombiniranim uvjetima je od 26,2 kWh/100 km (WLTP).

Novi E-Boxer ima tri načina vožnje koja se mogu odabrati na instrumentnoj ploči kako bi se optimizirale performanse i domet vozila ovisno o situaciji: NORMAL za svestranu upotrebu (snaga ograničena na 160 kW/218 KS)), ECO za optimalni domet (snaga ograničena na 120 kW/163 KS) ili POWER za maksimalne performanse (ukupna snaga 200 kW/270 KS). Polugice iza upravljača mogu se koristiti za aktiviranje 4 razine regenerativnog usporavanja.

Punjenje

Peugeot E-Boxer je opremljen trofaznim ugrađenim punjačem od 11 kW i nudi performanse punjenja prilagođene svim primjenama i infrastrukturi, dok kontinuirani ugrađeni punjač može dosegnuti 150 kW.

Procijenjena vremena punjenja su sljedeća: S javne punionice od 150 kW treba 55 minuta (punjenje od 0 do 80 posto); Sa zidne kutije od 11 kW: potpuno punjenje s ugrađenim punjačem od 11 kW za 11 sati i 45 minuta.

Kočnice prednje i stražnje su disk, a prednje su s ventiliranim diskovima. Kad je riječ o ovjesu na E-Boxer ima sprijeda neovisni ovjes tip pseudo McPherson sa spiralnim oprugamama, teleskopskim hidrauličnim amortizerima i stabilizatorom. Straga su lisnate opruge s teleskopskim hidrauličnim amortizerima.

Za kraj, cijena našeg testnog modela E-Boxer Furgon L3H2 335 110 kWh 270 e-EAT je s dodatnom opremom je 69.540 eura (PDV uključen), međutim, s popustom Grupe naš testni model stoji 45.062 eura (bez PDV-a) ili 56.327,40 eura s uključenim PDV-om.