test automobila

Vozili smo Peugeot 2008 Hybrid 145 e-DCS6: Primamljivi obiteljski B-SUV s izvrsnim hibridnim pogonom

14.09.2025 u 18:16

Bionic
Reading

Testni 2008 pogoni novi pogonski sklop Hybrid 145 opremljen automatskim mjenjačem e-DCS6. Ova blagohibridna hibridna 48V tehnologija nudi kontrolu proračuna zahvaljujući smanjenju potrošnje goriva i emisija CO2 od oko 20 posto. Ukupna snaga hibridnog sustava je 107 kW (145 KS)

Peugeot 2008 je bez ikakve dvojbe sinonim za vozila iz B-SUV segmenta. A sve je počelo prvom generacijom modela 2008, koja se prvi puta pojavila u Ženevi 2013. godine. Ista je bila više rezultat pametnog promišljanja odgovornih ljudi Peugeota, da karavanski model 207 SW iz kojeg je izrasao ovaj crossover nema smisla više razvijati u neku iduću generaciju, jer je europsko tržište tražilo nešto više od karavanske verzije jednog hatchback modela. Da su bili u pravu pokazuju i podaci o općem padu prodajnih brojki karavanskih verzija posljednjih godina. Crossover i SUV modeli su, rekli bismo, prirodan nastavak evolucije potencijalnih kupaca.

Potpuno nova, druga generacija 2008-ice je stigla krajem 2019. po uzoru na starije i veće modele 3008 i 5008. S gotovo 700.000 proizvedenih primjeraka, Peugeot 2008 je uvijek bio na postolju kada je riječ o prodaji SUV vozila u B-segmentu u Europi. Čak je bio i na vrhu te liste 2021. godine.

Peugeot 2008 Hybrid 145 e-DCS6 Style Izvor: tportal.hr / Autor: Z.M.

Peugeot 2008 je u svibnju 2023. doživio facelift na sredini svog životnog vijeka, a trenutno se temelji na četiri razine opreme - Style, Business, Allure, GT - i četiri motora: benzinski PureTech 100 BVM6, benzinski PureTech 130 EAT8, benzinski hibridni Hybrid 145 e-DCS6 i potpuno električni 156 e-EAT.

Recimo i to kako se Peugeot 2008 proizvodi u tvornici Vigo u Španjolskoj.

Mi smo početkom ove godine imali usporedni test dva modela Peugeota, koji su naizgled posve različiti: 208 i 2008. Ono što ih razlikuje je to što je manji 208 hatchback, a veći 2008 crossover/SUV. S druge strane, ono što ih povezuje je to što se radi o modelima koji veličinom spadaju u B-segment automobila, malenih gradskih automobila. Osim toga, dijele zajedno istu platformu, razinu opreme te djelomično i motore.

Radilo se tada o modelima koji nose točne oznake: 208 PureTech 100 BVM6 Style i 2008 PureTech 100 BVM6 Style. A sada smo na testu imali model 2008 Hybrid 145 e-DCS6 Style.

Vanjski dizajn, struktura i dimenzije

Kad je riječ o njegovom vanjskom izgledu treba reći kako je nakon 508 limuzine i 508 SW, 2008 drugi model koji je usvojio nova svjetla s potpisom Peugeota. Karakteriziraju ga tri okomite svjetleće kandže koje su integrirane u sjajno crne umetke na braniku.

Kombinacija naglašava snažnu osobnost modela 2008 i njegov robusni SUV dizajn. Sve verzije imaju ovaj novi svjetlosni potpis. U GT verzijama, upečatljiv učinak tri kandže proširen je po prvi put u osvjetljenju potpunih LED prednjih svjetala upotrebom triju svjetlosnih modula. To razlikuje GT verzije od ostatka linije modela dajući im ekskluzivan prednji potpis.

Nova LED stražnja svjetla na svim verzijama novog 2008 redizajniraju simbolične tri kandže koje karakteriziraju stražnji dio. Ovdje se sastoje od tri vodoravne dvostruke letvice postavljene jedna na drugu, fine i elegantne, koje doprinose vizualnom širenju stava automobila. Svjetla za vožnju unatrag i indikatori također su LED.

Naš testni Style model 2008 ima standardne vanjske detalje: sjajnocrne vanjske retrovizore, ručke na vratima u boji karoserije, mat crnu prednju masku, crni plastični obrub karoserije, stražnji krovni spojler i ukrasnu letvicu praga prtljažnika u Meteor sivoj boji. Naš testni hibridni model je imao i kromirane završetke ispušnih cijevi.

Osvježeni 2008 ima novi prednji dio, koji ima novi Peugeot amblem. Širi je i uključuje specifičan bočni uzorak koji se povezuje s prednjim svjetlima i pojačava okomitost i snažan stav vozila.

Na verzijama Allure i GT, prednji kraj ima okomiti uzorak u istoj boji kao i karoserija, koji se proteže do suptilnih tamnih umetaka kako bi se pojačala vertikalnost prednjeg kraja. Boja karoserije uzorka također omogućuje da rešetka bude bolje integrirana u branik za robusniji izgled.

Svi novi modeli iz serije 2008 imaju crne retrovizore, bez obzira na odabranu boju karoserije. Novi 2008 dostupan je u šest boja karoserije: Selenium Grey siva, Artense Grey siva metalik (kao na našem testnom modelu), Okenite White bijela, Black Perla Nera crna, Elixir Red crvena i Vertigo Blue plava. GT verzija standardno dolazi s crnim dvobojnim krovom.

Što se strukture tiče, prva je generacija modela 2008, kodnog naziva A94, bila izgrađena na platformi PF1. Druga generacija 2008 (kodne oznake P24) je izgrađena na mnogo modernijoj, novoj zajedničkoj modularnoj platformi (CMP) s dugim međuosovinskim razmakom tadašnje PSA Grupe (danas u sklopu Stellantisa). Namijenjena segmentima B i C, ova nova osnova za vozila upotpunjuje platformu EMP2 (Efficient Modular Platform).

Sukladno svom nazivu, platforma CMP može se prilagoditi u pogledu više dimenzija vozila, ali i motorizacija. Obuhvaća sve vrste pogona te kupcima omogućuje odabir njihova preferiranog tipa pogonskog sklopa, bez obzira na to žele li termički (benzinski ili dizelski) ili električni motor. Tako model 2008 dijeli platformu s DS3 Crossbackom i Citroënom C3 Aircrossom, ali i nekim drugim modelima Stellantis Grupe poput Peugeota 208 ili Opela Corse, no oba ova malena gradska automobila B-segmenta imaju nešto kraći razmak od 2008-ice (prvi 2540 i drugi 2538 mm). Treba reći kako od druge generacije model 2008 više nema opciju s pogonom na sva četiri kotača, nego samo na prednja dva.

Kad je riječ o vanjskim dimenzijama modela 2008, one su sljedeće: duljina 4304 mm, širina 1775 mm (s otvorenim retrovizorima 1987 mm), visina 1550 mm, međuosovinski razmak 2605 mm. Krug okretanja je 11,2 m.

Prtljažni prostor (do krova) našeg modela 2008 s hibridim motorom je 434 l ispod police (545 l do stropa), a maksimalan volumen do razine police s preklopljenim naslonima (djeljivi 1/3-2/3) stražnjih sjedala 1015 l (do stropa 1467 l).

Što se težine našeg 2008 tiče s motorom Hybrid 145 e-DCS6 teži 1372 kg (uključujući vozača od 75 kg). Treba reći i kako naš model 2008 može potegnuti kočenu prikolicu težine 1100 kg ili nekočenu od 630 kg.

Naš testni model 2008 je imao odgovarajuće za Style razinu 16-colne 'Silom' čelične naplatke sa stiliziranim poklopcima, s ljetni gumama GoodYear EfficientGrip2 SUV dimenzija 215/65R16 98H. Umjesto rezervnog kotača smo isto tako imali set s kompresorom zraka za popravak oštećene gume.

Unutrašnjost

Naš testni 2008 je imao za Style opremu standardne presvlake s Renzo Orange reljefnom 3D tkaninom. Sjedala su sasvim lijepo definirana, a straga untoč svemu ima mjesta za troje odraslih iako je srednje mjesto bez nekakave posebne forme. Prednja sjedala su ručno podesiva, a vozačevo je ručicom podesivo i po visini.

Obloge prednjih vrata testnog modela, su s Carbon dekorom i sjajnocrnim elementom s Calcite Green uzorkom. Imali smo i standardna grijana prednja sjedala, kao i električno podesive i grijane vanjske retrovizore. Naš je model imao i automatski klima uređaj.

Ključni element kabine, Peugeot i-Cockpit®. S više od 10 milijuna prodanih vozila u posljednjem desetljeću, poboljšan je i moderniziran u novom 2008 kako bi se optimizirala njegova ergonomija i užitak u vožnji.

Idealno smještena u razini očiju, odmah iznad upravljača, nova instrument ploča za 2008 u verziji Style je još uvijek analogna. U verzijama Allure i GT je digitalna, pa 10-inčni digitalni zaslon ima novi dizajn i, na GT verzijama, 3D zaslon. Boja zaslona, hijerarhija i raspored informacija mogu se u potpunosti prilagoditi željama vozača.

U vozačevom zaslonu se nalazi i 3,5-inčni središnji zaslon. Kolo volana je lijepo oblikovano i presvučeno kožom. Iza kola se nalaze polugice za manualno mijenjanje stupnjeva prijenosa.

Svi 2008 modeli sada dolaze s 10-inčnim središnjim zaslonom osjetljivim na dodir kao standardom (prethodno 7 inča na prve dvije razine opreme). Može se koristiti za upravljanje funkcijama radija i telefona (naša Style verzija) ili najnovijom generacijom Peugeot i-Connect® i Peugeot T i-Connect® Advanced infotainment sustava. Na verzijama Allure i GT središnji ekran je HD tehnologije. Ispod središnjeg ekrana zadržale su se tipke klavira za brzi pristup funkcijama tipki. Kompaktni upravljač je isti kao i u 208 i ima iste funkcije.

Naš hibridni 2008 ima na središnjoj konzoli preklopnu sklopku e-DCS6 automatiziranog mjenjača sa 6 stupnjevaprijenosa prijenosa.

Novi 2008 sada standardno dolazi sa sustavom Peugeot i-Connect®, a sve izvedbe mogu biti opremljene sustavom Peugeot i-Connect® Advanced kao opcijom.

Objema se upravlja putem središnjeg 10-inčnog zaslona osjetljivog na dodir visoke razlučivosti, koji je lako prilagodljiv, ima više prozora s widgetima ili prečacima, vrlo je jednostavan za korištenje i brz kao pametni telefon. Lako je prijeći kroz izbornike slijeva nadesno, gore i dolje za obavijesti ili dodirom s tri prsta otvoriti zid aplikacije.

Lako se možete vratiti na glavnu stranicu u bilo kojem trenutku pritiskom na klavirsku tipku 'Home' ispod ekrana. Na vrhu zaslona trajni banner prikazuje vanjsku temperaturu i informacije o vremenu, položaj na stranicama widgeta, podatke o povezivanju, obavijesti i vrijeme.

Sustav Peugeot i-Connect® nudi potpunu povezanost putem bežičnog zrcaljenja (Apple CarPlay/Android Auto). Tehnološko iskustvo potpuno je uz PEUGEOT i-Connect® Advanced, opremljen TomTom povezanim navigacijskim sustavom visokih performansi. Karta je prikazana na cijelom 10-inčnom ekranu radi lakšeg čitanja. Sustav se ažurira 'preko zraka'.

Naredba 'OK PEUGEOT' na Peugeot i-Connectu Advanced, koja koristi prepoznavanje glasa prirodnog jezika, omogućuje pristup svim zahtjevima koji se odnose na infotainment funkcije. Kako bi pomogao korisnicima i odgovorio na njihova pitanja, sustav integrira on-board dokumentaciju i upute.

Nove 2008 Allure i GT verzije sada standardno imaju tri USB-C utičnice (dvije sprijeda, jednu straga) i jednu USB-A utičnicu (straga). U našoj verziji Style, 2008 i dalje ima USB-C utičnicu sprijeda. Novi modeli 2008 Allure mogu se opremiti dodatnim punjačem za pametne telefone od 15 W (prije 5 W). Ova je oprema standardna za GT opremu. I dalje se nalazi iza preklopa središnje konzole i brzo puni pametni telefon kada se koristi za bežično zrcaljenje.

Sustavi sigurnosti i pomoći vozaču

Novi 2008 ima moderne sigurnosne i sustave pomoći vozaču, a u ovisnosti o opremi oni se mogu i bitnije razlikovati.

Nove prednje i stražnje kamere za pomoć pri parkiranju sada nude sliku visoke razlučivosti. Ovisno o razini opreme, nova prednja kamera visoke razlučivosti (zajedno s nadzorom mrtvog kuta) sada je dostupna kao opcija, pružajući sliku od 360° neposredne okoline automobila, dragocjenu pomoć pri parkiranju.

Model 2008 ima osim novih kamera za pomoć pri parkiranju visoke razlučivosti, nudi niz uređaja koji vožnju čine sigurnijom i lakšom, kao što su: Prilagodljivi tempomat s funkcijom Stop and Go; Automatsko kočenje u nuždi s upozorenjem na sudar; Prošireno prepoznavanje i prikaz prometnih znakova na digitalnoj instrumentnoj ploči; Aktivno upozorenje o napuštanju trake s korekcijom trake; Upozorenje na pozornost vozača; Nadzor mrtvog kuta.

Novi 2008 dolazi s Grip Control-om koji omogućuje pristup trima načinima vožnje: pijesak, blato i snijeg. Ovisno o zemlji, ova ponuda kontrole prianjanja kombinira se s cjelogodišnjim gumama '3PMSF'.

Naš je Style model 2008 imao standardni Paket Sigurnost (AEB3 kamera) automatsko kočenje u slučaju opasnosti, sustav za pomoć pri zadržavanju unutar vozne trake, prošireno prepoznavanje prometnih znakova te ultrazvučnu pomoć pri parkiranju straga.

Peugeot 2008 Hybrid 145 e-DCS6 Style
  • Peugeot 2008 Hybrid 145 e-DCS6 Style
  • Peugeot 2008 Hybrid 145 e-DCS6 Style
  • Peugeot 2008 Hybrid 145 e-DCS6 Style
  • Peugeot 2008 Hybrid 145 e-DCS6 Style
  • Peugeot 2008 Hybrid 145 e-DCS6 Style
    +43
Peugeot 2008 Hybrid 145 e-DCS6 Style Izvor: tportal.hr / Autor: Z.M.

Pogonski sklop Hybrid 145 e-DCS6

Testni 2008 pogoni novi Stellantisov pogonski sklop, sa svojom verzijom Hybrid 145 opremljenom automatskim mjenjačem e-DCS6. Ova blagohibridna hibridna 48V tehnologija nudi kontrolu proračuna zahvaljujući smanjenju potrošnje goriva i emisija CO2 od oko 20 posto. Osobito je koristan za gradske vozače, gdje se procjenjuje da se do 50 posto vožnje može obaviti u električnom načinu rada, smanjujući i ugljični otisak i tekuće troškove. Osim toga, nema potrebe za punjenjem na punjačima, i posebno je jednostavna za korištenje.

Udobnost vožnje poboljšana je glatkim, automatskim upravljanjem električnim motorima i motorima s unutarnjim izgaranjem, koji se prilagođavaju uvjetima vožnje bez potrebe za intervencijom vozača. Jednostavnost korištenja, u kombinaciji sa sposobnošću baterije da se puni tijekom usporavanja, čini vozila s ovim sustavom posebno prikladnima za svakodnevni gradski život.

Na verziji Hybrid 145, trocilindrični motor od 1199 cm³ isporučuje 136 KS (100 kW) pri 5500 okr./min. i 230 Nm okretnog momenta pri 1750 okr./min. Njegov dizajn uključuje turbopunjač varijabilne geometrije i razvodni lanac, čime se poboljšava njegova izvedba i pouzdanost. U skladu sa standardom Euro 6.4 i radom na Millerovom ciklusu, koristi optimiziranu toplinsku učinkovitost, smanjujući emisije CO2. Što se performansi tiče, naš hibrdni 2008 od 0-100 km/h ubrzava za 8,3 s, a krajnja brzina je 206 km/h. Pogon je na prednja dva kotača.

Istodobno, sinkroni elektromotor s trajnim magnetom isporučuje 21 kW (28 KS) i 55 Nm okretnog momenta od 750-2499 okr./min., upravljajući energetskim potrebama pri niskom zahtjevnom zakretnom momentu i maloj brzini. Također pomaže pri pokretanju motora s unutarnjim izgaranjem i puni bateriju tijekom kočenja, smanjujući habanje kočnica na minimum. Sustav je nadopunjen 48V remenskim starterom za brzo pokretanje motora s unutarnjim izgaranjem, elektrificiranim e-DCS6 šesterostupanjskim mjenjačem s dvostrukom spojkom i 48V napona, 432 Wh litij-ionskom baterijom smještenom ispod prednjeg lijevog sjedala, čuvajući unutrašnjost prostor i volumen prtljažnika. Težina same baterije je 12,6 kg. Ukupna snaga hibridnog sustava je 107 kW (145 KS).

Ovaj novi mjenjač proizvodi se u Francuskoj i nudi najbolju optimizaciju u smislu zbijanja i troškova. Kao rezultat toga, emisija CO2 hibridne verzije smanjena je na samo 110-113 g CO2/km, a potrošnja 4,9-5,0 l/100 km u kombiniranim uvjetima (WLTP). Spremnik benzinskog goriva je 44 litre.

Inače, naš 2008 ima prednji Pseudo MacPherson ovjes, a straga polukrutu osovinu. Za kočenje brinu preddnji diskovi promjera i debljine 302x26 mm te straga 249x10 mm.

Za kraj, što se cijena Peugeota 2008 tiče, one kreću s modelom PureTech 100 BVM6 Style od 23.939 eura, PureTech 100 BVM6 Business od 25.241 eura, slijede modeli PureTech 100 BVM6 od 26.007 eura i PureTech 130 EAT8 GT od 31.704 eura. Hibridna verzija kreće od modela Hybrid 145 e-DCS6 Style od 29.132 eura. Tako naš testni model Hybrid 145 e-DCS6 Style s doplatnom vanjskom metalik bojom stoji 29.667, no trenutno se po akcijskoj akcijskoj cijeni naš testni model može dobiti po cijeni od 22.990 eura.

Recimo još, kako električne izvedbe kreću od modela 156 e-EAT Style od 37.302 eura, 156 e-EAT Allure od 39.130 eura i 156 e-EAT GT od 41.280 eura.