test automobila

Vozili smo Hyundai Inster 49kWh Ultra: Gradski električni mališan je 'Svjetski električni automobil 2025.'

23.10.2025 u 01:01

Bionic
Reading

Dizajniran za urbani životni stil, kombinira kompaktne dimenzije s prostranom unutrašnjosti i naprednim tehnološkim rješenjima. Njegov futuristički dizajn, s prepoznatljivim pikseliziranim LED svjetlima, odražava Hyundaijevu predanost inovacijama. Unutrašnjost nudi pametna modularna rješenja, čineći ga iznenađujuće prostranim za vozilo ove klase

Hyundai Inster, potpuno električni maleni gradski automobil A-segmenta, je svijetu predstavljen u lipnju 2024. Svojim vanjskim izgledom se nadovezao na nasljeđe dizajna benzinskog Caspera predstavljenog u Koreji 2021. godine. Evolucija stila Instera poduprta je produženom karoserijom i međuosovinskim razmakom kako bi se pružio više unutarnjeg prostora i robusna prisutnost na cesti. Izgled Instera kombinira futuristički, inovativni imidž s prostranim interijerom u karoseriji kompaktnog SUV-a.

Da nije riječ o smo jednom 'običnom' električnom automobilu potvrdjuje i osvojena titula Svjetskog električnog vozila 2025. godine (WWCOTY). Ovo prestižno priznanje objavljeno je u travnju ove godine danas na globalno priznatoj ceremoniji dodjele nagrada World Car Awards 2025., održanoj tijekom Međunarodnog sajma automobila u New Yorku (NYIAS).

Ovo značajno postignuće označava četvrtu godinu zaredom da model tvrtke Hyundai Motor Company predvodi jednu ili više kategorija na dodjeli nagrada World Car Awards.

Hyundai Inster 49kWh Ultra Izvor: tportal.hr / Autor: Zvonimir Martinčević

S prethodnim pobjedama, uključujući Hyundai IONIQ 5 N kao Svjetski sportski automobil 2024. te postizanjem 'hat-tricka' naslova s ​​IONIQ 6 i IONIQ 5 2023. i 2022. godine, kontinuirano priznanje Hyundai Motora potvrđuje vodeće mjesto ove korejske tvrtke u automobilskim inovacijama.

Maleni Inster je stigao kod nas u ožujku ove godine, a mi smo ga sada imali i na svom jednotjednom testu. Naš model je bio točne oznake Hyundai Inster 49kWh Ultra. Snaga njegovog električnog pogona je 84,5 kW (115 KS), što je sasvim dovoljno za ono za što je i namijenjen – gradsku vožnju.

Vanjski dizajn, struktura i dimenzije

Inster redefinira početni segment električnih vozila svojim čistim, futurističkim eksterijerom i visokotehnološkim dizajnom. Svaki element je izrađen kako bi se poboljšala funkcionalnost i estetika. Modelu daju prijateljski, karizmatičan izgled, a istovremeno zadržavaju sposobnost suočavanja sa svakodnevnim situacijama u urbanom prometu.

Sprijeda, Inster predstavlja kultnu sliku električnog vozila, koju karakteriziraju piksel-grafika LED pokazivača smjera i crna rešetka u stilu tiskane ploče koja integrira prednja svjetla, vratašca za punjenje i prednju kameru. Ova piksel LED svjetla prepoznatljiv su element identiteta modela, čineći ga lako prepoznatljivim kao jedno Hyundai električno vozilo.

Stražnji dizajn nastavlja ovaj moderni izgled s laserski uzorkovanim piksel LED stražnjim svjetlima koja odražavaju prednju piksel grafiku i okrugla prozirna prednja svjetla.

Donji branik s zaštitnim pločama i izloženim zakrivljenim bokovima odražava orijentaciju modela na aktivni način života, prenoseći osjećaj zaštite i spremnosti za gradsku i vožnju regionalnim prometnicama. Čak i kada je vozilo zaustavljeno, kut stražnjeg blatobrana dodaje osjećaj kretanja i dinamične energije.

Njegova crossover varijanta, Inster Cross, nudi izgled više usmjeren na vanjske uvjete i dolazi sa širokim, pravokutnim prednjim i stražnjim branicima koji ističu njegov avanturistički karakter, kao i reljefnim crnim oblogama. Prednje i stražnje zaštitne ploče, zajedno s bočnim pragovima s odgovarajućim 17-colnim aluminijskim naplatcima, pružaju dodatnu zaštitu pri vožnji po neravnim cestama. Krovni nosači su standardni s mogućnošću dodavanja krovne košare za prijevoz svega što je potrebno za svakodnevne poslove, sportove na otvorenom i kampiranje.

Što se strukture tiče, Inster se temelji na modelu Hyundai Casper Electric i njegovoj tehničkoj platformi Hyundai-Kia K1 BEV. Predstavljena 2024. godine, ova platforma je namjenska platforma za električna vozila na baterije za mali segment Hyundai E-GMP izvedenih iz platforme K1.

Sa svojim proširenim dimenzijama, Inster je pozicioniran ravno između tradicionalnih sub-kompaktnih gradskih automobila A-segmenta i većih kompaktnih modela B-segmenta. Ovo nudi manevriranje i jednostavnost korištenja koju kupci očekuju uz poboljšanu praktičnost i fleksibilnost zahvaljujući prostranijoj unutrašnjosti i poboljšanom kapacitetu prtljažnika

U usporedbi s većim modelima iz gornjeg segmenta, kompaktne dimenzije Instera čine ga idealnim za gradsku vožnju i povećavaju udobnost prilikom parkiranja.

Aerodinamični dizajn Instera igra ključnu ulogu u njegovim performansama, s koeficijentom otpora zraka od 0,309. Ovaj aerodinamični profil postignut je pažljivom pažnjom posvećenom obliku donjeg dijela karoserije vozila, korištenjem potpunog pokrova podvozja i dodavanjem ruba stražnjeg branika koji uravnotežuje protok zraka. Zajedno, ove značajke pomažu u smanjenju otpora, poboljšanju stabilnosti pri velikim brzinama i povećanju energetske učinkovitosti.

Otpor hlađenja regulira vanjska aktivna zračna zaklopka (AAF), koja kontrolira protok zraka kako bi se optimiziralo hlađenje motora uz održavanje aerodinamičke učinkovitosti. Dizajn kotača također je optimiziran kako bi se omogućio nesmetan protok zraka oko vozila, što doprinosi ukupnom smanjenju otpora zraka.

Njegove vanjske dimenzije su sljedeće: duljina 3825 mm, širina 1610 mm (bez retrovizora), visina 1575 mm, međuosovinski razmak 2580. Krug okretanja je 10,6 m, a težina našeg testnog vozila 1428 kg. Potpuno električni Inster nije namijenjen za vuču prikolice.

Što se tiče prtljažnog prostora, Inster nudi impresivnu fleksibilnost. Njegov osnovni volumen prtljažnika od 280 litara može se proširiti na 351 litru pomicanjem stražnjih sjedala prema naprijed. Nasloni stražnjeg reda sjedala su djeljivi u omjeru 50/50. S potpuno preklopljenim svim sjedalima, maksimalni kapacitet prtljažnika doseže 1059 litara. To čini Inster idealnim za prijevoz većih predmeta. I prvi i drugi red sjedala mogu se preklopiti kako bi se smjestili dugi predmeti, što povećava praktičnost vozila za putovanja ili potrebe za većim teretom.

Inster nudi razne opcije kotača koje odgovaraju različitim ukusima: 15-colni čelični kotači, 15-colni aluminijski naplatci i 17-colni aluminijski naplatci za premium izgled. Sa strane, dugi međuosovinski razmak modela naglašava njegov čist, moderan profil, dok pikselima inspirirani četverokraki kotači doprinose futurističkoj estetici.

Naš testni model je imao atraktivne 17-colne (6,5 J x 17) aluminijske naplatke, s ljetnim gumama Nexen N FERA Primus dimenzija 205/45R17 88V. Umjesto rezervnog kotača smo imali standardni kit s kompresorom za popravak guma.

Inster u ponudi ima deset prekrasnih vanjskih boja, inspiriranih prirodnim nijansama hanji papira. Ove boje odaju počast korejskoj baštini marke. Naš testni model je bio Buttercream Yellow Pearl žute boje, koja je zamišljena i kao boja za lansiranje Intsera u Europi.

Unutrašnjost

Inster nudi vrlo profinjen i prostran interijer, a istovremeno spaja modernu tehnologiju s prilagodljivim značajkama. Raspored je osmišljen kako bi se prilagodio raznim svakodnevnim situacijama, od obiteljskih putovanja do gradske vožnje. S međuosovinskim razmakom od 2580 mm, usporedivijim s automobilom B-segmenta, Inster pruža velikodušan putnički prostor, posebno u drugom redu, osiguravajući da je svako putovanje udobno i ugodno.

Osim toga naš je model imao i vrlo praktičan krovni otvor. Prednja sjedala i kolo upravljača su grijani. Imali smo i unutrašnje uređenje Svjetlo krem / TOP trim OPT.

Svestranost modela jedna je od njegovih ključnih prednosti. Prolaz u prednjem redu omogućuje jednostavno kretanje unutar kabine, pa čak i omogućuje izlazak na suvozačevoj strani kada se parkira u uskim prostorima. Stražnja sjedala nude funkcije kliznog pomicanja i naginjanja za dodatnu udobnost ili povećanje prostora u prtljažniku.

Kada su sklopljena, stvaraju čak i ravnu površinu za teret. Prednja sjedala se također mogu preklopiti, pružajući praktična rješenja za prijevoz velikih predmeta poput sportske opreme ili stvaranje prostora za odmaranje unutar automobila.

Unutarnja rasvjeta doprinosi modernoj, gostoljubivoj atmosferi Instera. Ambijentalna rasvjeta nudi 64 prilagodljive boje, omogućujući vozačima da stvore savršeno raspoloženje. Krovni otvor pojačava osjećaj prostora unoseći prirodno svjetlo, dok točkice s četiri piksela na upravljaču dodaju jedinstven dodir. Ove točkice predstavljaju slovo 'H' u Morseovoj abecedi i nude interaktivnu funkcionalnost, uključujući svjetlosni slijed dobrodošlice pri pokretanju automobila, promjene boja tijekom vožnje unatrag ili aktivacije glasovnim naredbama, pa čak i indikacije procesa punjenja.

Dizajn i materijali korišteni u unutrašnjosti odražavaju urbani, 'zabavni za vožnju' duh. Presvlake sjedala imaju Pepita uzorak, dodajući moderan dodir kabini, dok kaki smeđe i bež površine, naglašene nježnim žutim detaljima, daju unutrašnjosti elegantan, suvremeni osjećaj. Dekorativni piksel uzorak u stropnoj oblozi dodaje neočekivan, ali zanimljiv dodir. Zanimljivo je i vozačko sjedalo, koje kao da je spojeno sa suvozačkim u jednu veliku kauč-klupu. Čak je i držač dviju boca i pametnog telefona odlično uklopljen u ovu konstrukciju prednjih sjedala. Iznad njih se nalazi i središnji naslon za ruke.

Osim estetske privlačnosti, Insterovi materijali u unutrašnjosti također odražavaju Hyundaijevu predanost održivosti. Presvlake sjedala izrađene su od 100 posto recikliranog PET-a, dok stropna obloga sadrži 85 posto recikliranog PET-a.

Ovisno o odabiru boje, tepih se sastoji od 30 do 100 posto recikliranog PET-a, a gornji ukras na vratima uključuje biopolipropilen dobiven iz šećerne trske. Čak je i crna vanjska boja ekološki prihvatljiva, koristeći pigmente izrađene od recikliranih otpadnih guma umjesto tradicionalnog ugljičnog crnila.

Inster Cross će ponuditi posebnu kombinaciju boja i ukrasa: sivu tkaninu s limeta žutim detaljima. Jedinstveni ukrasi će biti upotpunjeni limeta žutim detaljima na armaturnoj ploči.

Povezivost i tehnologija

Inster nudi vrhunski infotainment sustav, dizajniran za podizanje iskustva vožnje na viši nivo kombinacijom napredne tehnologije i jednostavnih značajki. Središnji dio ovog sustava je 10,25-inčni vozačev LCD klaster, koji istaknuto prikazuje sadržaj specifičan za električna vozila, čineći važne informacije lako dostupnima vozaču.

Veliki zaslon poboljšava upotrebljivost intuitivnim grafičkim korisničkim sučeljem (GUI), nudeći niz od četiri teme za personalizaciju iskustva vožnje. Zaslon stanja napunjenosti (SOC) također je poboljšan, što poboljšava jednostavnost korištenja za vlasnike električnih vozila.

Uz digitalni klaster nalazi se 10,25-inčni navigacijski sustav (AVNT) koji nudi zaslon visoke rezolucije za detaljnije informacije. Ovaj široki zaslon poboljšava navigaciju i podržava ažuriranja putem interneta (OTA), osiguravajući da je sustav uvijek ažuriran bez potrebe za ručnim intervencijama.

Personalizirani profili još su jedna značajka, omogućujući različitim vozačima da pohrane svoje postavke, poput pozadine i lokacija navigacije, za prilagođenije iskustvo.

Uz sustav prepoznavanja prirodnog jezika, glasovno upravljanje je praktičnije, što vozačima omogućuje upravljanje infotainmentom i značajkama vozila bez potrebe za dodirivanjem zaslona. Za još veću fleksibilnost, INSTER podržava Bluetooth višestruko povezivanje, omogućujući istovremeno povezivanje dva uređaja i olakšavajući prebacivanje između medijskih izvora ili telefonskih poziva.

Infotainment sustav s integracijom sadržaja specifičnog za električna vozila prikazuje informacije o stanicama za punjenje u stvarnom vremenu i domet vožnje na karti, pomažući vozačima da učinkovito upravljaju svojim rutama. Također čini punjenje lakšim i praktičnijim, podržavajući Plug & Charge na glavnim stanicama poput IONITY i Aral Pulse.

Hyundai Digital Key 2 Touch je dodatna nadogradnja koja zamjenjuje potrebu za tradicionalnim pametnim ključem. Ova značajka omogućuje vozačima da otključaju i pokrenu svoj Inster pomoću pametnog telefona i dijele digitalne ključeve s do petnaest uređaja, s prilagodljivim postavkama profila za svakog korisnika.

Za glatkije iskustvo, dodatne ručke na vratima sa senzorima na dodir omogućuju otključavanje automobila jednostavnim povlačenjem ručke, bez pritiskanja bilo kakvih tipki. U međuvremenu, standardni sustav Smart Key uključuje senzor pokreta za obranu od kibernetičkih napada.

Inster nudi standardni audio sustav s četiri zvučnika, dva u prednjim i dva u stražnjim vratima. Za one koji traže bogatije zvučno iskustvo (kao u našem slučaju), opcijski sustav sa šest zvučnika dodaje dva visokotonca u prednjim vratima.

Punjenje uređaja unutar vozila je jednostavno zahvaljujući standardnom USB priključku za punjenje tipa C sprijeda. Opcijska bežična ploča za punjenje, s indikatorom u obliku trake za praćenje statusa punjenja, dodaje dodatnu praktičnost. Osim toga, stražnji USB priključak za punjenje tipa C dostupan je kao opcija za putnike straga.

Inster također integrira nekoliko značajki usmjerenih na vozača za maksimalnu praktičnost. Uz standardnu ručicu mjenjača iza kola volana, tu su i standardne ručice koje omogućuju vozačima kontrolu razine regenerativnog kočenja s upravljača. Za naprednije iskustvo regenerativnog kočenja, i-pedal način rada omogućuje vozaču kontrolu ubrzanja i kočenja jednom papučicom.

Elektronička parkirna kočnica (EPB) dodatno poboljšava praktičnost, omogućujući vozačima da aktiviraju parkirnu kočnicu pritiskom na gumb. Sustav također ima funkciju automatskog držanja, držeći vozilo nepomično kada je potpuno zaustavljeno bez potrebe za stalnim gaženjem kočnice.

Napredni ADAS sustavi pomoći vozaču

Što se sigurnosti tiče, Inster je opremljen Hyundaijevim sveobuhvatnim paketom naprednih sustava pomoći vozaču (ADAS) – Smart Sense, koji pružaju pomoć u vožnji često rezerviranu za veća, premium vozila. Recimo i to kako je Inster na Euro NCAP testiranjima 2025. osvojio 4 zvjezdice za sigurnost, što je izvrstan rezultat s obzirom da se radi o malenom gradskom automobilu A-segmenta. Uostalo, pogledajte i priloženi video s Euro NCAP testiranja.

Euro NCAP Crash & Safety Tests Hyundai INSTER 2025 Izvor: Ostale fotografije / Autor: Euro NCAP

Značajke sigurnosti u vožnji uključuju: Sustav pomoći pri izbjegavanju frontalnih sudara (FCA) 1.5; Sustav pomoći za održavanje vozne trake (LKA); Inteligentni sustav pomoći za ograničenje brzine (ISLA); Upozorenje na nepažnju vozača (DAW); Pomoć za duga svjetla (HBA); Upozorenje na putnike na stražnjem sjedalu (ROA); Opcijski Nadzor mrtvog kuta (BVM); Pametni tempomat sa Stop & Go funkcijom (SCC); Pametni tempomat temeljen na navigaciji (NSCC-C); Sustav pomoći pri praćenju trake (LFA); Sustav pomoći pri vožnji autocestom (HDA); Sustav upozorenja na napuštanje vozila ispred (LVDA).

Tu su i sigurnosne značajke pri parkiranju:

Monitor stražnjeg pogleda (RVM) prikazuje područje iza vozila prilikom vožnje unatrag kako bi se osigurala jasna vidljivost tijekom parkiranja.

Sustav upozorenja na razmak pri parkiranju unatrag (PDW-R) koristi senzore kako bi upozorio vozača na prepreke prilikom vožnje unatrag, smanjujući rizik od sudara.

Opcijski monitor okoline nudi sveobuhvatan pogled od 360 stupnjeva na okolinu vozila za sigurnije parkiranje.

Opcijska Pomoć pri izbjegavanju sudara pri parkiranju (PCA-R) pomaže u izbjegavanju sudara s pješacima ili preprekama prilikom vožnje unatrag izdavanjem upozorenja i automatskim kočenjem kada je to potrebno.

Hyundai Inster 49kWh Ultra
  • Hyundai Inster 49kWh Ultra
  • Hyundai Inster 49kWh Ultra
  • Hyundai Inster 49kWh Ultra
  • Hyundai Inster 49kWh Ultra
  • Hyundai Inster 49kWh Ultra
    +66
Hyundai Inster 49kWh Ultra Izvor: tportal.hr / Autor: Zvonimir Martinčević

Pogonski sklop od 84,5 kW (115 KS) i baterija od 49 kWh

Inster se ističe svojom brzinom punjenja istosmjernom strujom i maksimalnim AER-om (dometom u gradskim uvjetima vožnje), omogućujući korisnicima da potroše manje vremena na punjenje, putuju dalje i u potpunosti iskoriste energiju koja im je na raspolaganju.

Standardno opremljen litij-ionskom polimernom baterijom kapaciteta 42 kWh, Inster je također dostupan s baterijom dugog dometa (Long Range) od 49 kWh kao opcijom (u našem slučaju). Slabiji model s baterijom od 42 kWh pokreće elektromotor koji isporučuje 71,1 kW (97 KS), dok jači s baterijom od 49 kWh pokreće elektromotor od 84,5 kW (115 KS). Obje verzije nude 147 Nm okretnog momenta. Što se tiče performansi, slabija verzija ima krajnju brzinu od 140 km/h, a jača verzija 150 km/h. Ubrzanje od 0-100 km/h je za slabiju verziju 11,7 s, a za jaču verziju 10,6 s. Pogon je u obje verzije na prednja dva kotača (2WD).

S vodećim u segmentu predviđenim dometom od 370 km (WLTP) s jednim punjenjem za model s većom baterijom, Inster redefinira što je moguće od sub-kompaktnog gradskog EV-a, pružajući impresivnu fleksibilnost s procijenjenom potrošnjom energije od 15,3 kWh/100 km (WLTP). Model sa slabijom baterijom nudi preko 300 km dometa.

Kada koristite 120 kW DC High-Power stanicu za punjenje, Inster se može napuniti od 10 do 80 posto u oko 30 minuta pod optimalnim uvjetima. Inster također standardno dolazi opremljen s ugrađenim punjačem od 11 kW, dok su na raspolaganju opcionalni baterijski sustav grijanja i visokoučinkovita dizalica topline (kao u našem slučaju).

Vehicle-to-Load (V2L)

Vanjska i unutarnja funkcionalnost Vehicle-to-Load (V2L) osigurava napajanje vanjskih uređaja (110V/220V), omogućujući dvosmjerno punjenje bez potrebe za dodatnom opremom. To korisnicima omogućuje slobodno korištenje ili punjenje uređaja poput električnih bicikala, skutera i opreme za kampiranje.

Vožnja i upravljanje

Inster je konstruiran kako bi pružio glatko i profinjeno iskustvo vožnje, s naprednim sustavima šasije i ovjesa prilagođenima izvrsnosti u urbanim okruženjima. Prednji ovjes koristi McPhersonov sustav ovjesa, dok stražnji ima torzijsku osovinu s dvostrukom gredom. Oba sustava dizajnirana su kako bi se osigurala optimalna udobnost i stabilnost vožnje. Preciznost servo upravljača s motorom na stupu (C-MDPS) poboljšava upravljanje, pružajući kontroliran i responzivan osjećaj na cesti.

Insterova kontrolirana snaga nudi iskustvo vožnje bez stresa, posebno u gradskoj gužvi s čestim zaustavljanjem i kretanjem. Uključivanje modernih pomagala za vožnju, kao što su automatsko zadržavanje i pametni tempomat s mogućnošću potpunog zaustavljanja, dodatno poboljšava udobnost vožnje. Osim toga, inteligentni regenerativni sustav kočenja prilagođava silu kočenja na temelju prometnih uvjeta i navika vožnje, potičući učinkovitost i glatkoću u različitim uvjetima vožnje.

Prilikom prelaska preko ležećih policajaca ili neravnih površina, Insterov sustav ovjesa apsorbira udarce bez tresenja putnika. Na autocestama, model nudi stabilnu i ugodnu vožnju koja konkurira većim vozilima.

Iako je kompaktno električno vozilo, Inster se ističe u smanjenju buke i vibracija s ceste. Hyundai se usredotočio na smanjenje buke i vibracija s ceste na razine koje se obično nalaze u vozilima više klase. Pojačano brtvljenje karoserije, deblje staklo vrata i dodatna izolacija korišteni su kako bi se osiguralo tiše iskustvo u kabini. Buka vjetra značajno je smanjena ugradnjom dvostrukih brtvi na vratima i karoseriji, dok deblje staklo prednjih vrata i potpuni pokrov podvozja dodatno doprinose tišini vozila.

Kako bi se poboljšala ukupna glatkoća vožnje, Hyundai je također ojačao krutost okvira Instera i primijenio ojačanu ploču za prtljagu kako bi prigušio vibracije straga.

Za kraj, što se cijena tiče osnovni model Hyundai Instera 42kWh 71kW/97 KS Urban kreće od 23.890 eura, Inster 49kWh 84,5kW/115KS Urban kreće od 25.690 eura. Inster 42kWh 71kW/97 KS Smart kreće od 25.690 eura. Inster 49kWh 84,5kW/115KS Smart kreće od 27.490 eura, a Inster 49kWh 84,5kW/115KS Ultra kreće od 29.890 eura. Naš testni model 49kWh 84,5kW/115KS Ultra s dodatnom opremom stoji 32.069 eura.

Hyundai osigurava petogodišnje jamstvo za nova Hyundai vozila bez ograničenja kilometraže što ga čini jedinstvenim na automobilskom tržištu.

Osim toga, litij-ionska polimerna baterija visokih performansi zaštićena je jamstvom od 8 godina ili 160.000 km, što god nastupi prije. Da malo pojasnimo, jamstvo za visokonaponsku bateriju za baterijsko električno vozilo pokriva minimalni kapacitet (State of Health) u trajanju 8 godina/160.000 km od datuma izvorne maloprodajne isporuke po principu što nastupi prije. Ovo jamstvo pokriva popravke potrebne za vraćanje ispravnosti baterije na minimalno 70 posto deklariranog kapaciteta (vrijedi samo za EV(električna vozila)).