FINAL EDITION

Volkswagen se oprašta od trenutne generacije Touarega: Uspješan premium SUV završava s posebnim izdanjem

20.10.2025 u 17:09

Bionic
Reading

Ovaj poseban model se može naručiti do kraja ožujka 2026. po cijenama koje počinju od 75.025 eura. Luksuzni SUV Touareg s 1,2 milijuna prodanih jedinica u tri generacije fascinira od 2002. svojim samouvjerenim karakterom, izvrsnom udobnošću i visokotehnološkim značajkama

Volkswagen je objavio kako proizvodnja modela Touareg s motorom s unutarnjim izgaranjem završava 2026. godine. Kako bi obilježio ovu prigodu, Volkswagen lansira 'Touareg FINAL EDITION'. Model posebnog izdanja može se naručiti do kraja ožujka 2026. po cijenama koje počinju od 75.025 eura.

Ovaj luksuzni SUV fascinira od 2002. svojim samouvjerenim karakterom, izvrsnom udobnošću i visokotehnološkim značajkama. Volkswagen je prvi put ušao u premium segment prije 23 godine s Touaregom i Phaeton limuzinom.

Novi model posebnog izdanja karakteriziraju ekskluzivni dizajnerski elementi i iznutra i izvana. Sve linije opreme imaju upečatljiv natpis 'FINAL EDITION' laserski ugraviran na okvirima prozora stražnjih vrata, a također je utisnut u kožu ručice mjenjača. Višebojna ambijentalna rasvjeta dolazi standardno u liniji opreme Elegance i više; oznaka se također pojavljuje u osvijetljenoj obrubnoj letvi instrumentne ploče i na osvijetljenim letvicama pragova.

Pionir tehnologije s globalnom uspješnom pričom dugom više od 20 godina. Svojim prvim terenskim vozilom, Volkswagen je 2002. godine ušao u novi segment vozila i istovremeno podigao marku na višu razinu. Svojim dimenzijama, opremom i tehnologijama, Touareg se brzo etablirao u luksuznoj klasi. Unatoč svojoj veličini, oduvijek je odisao bezvremenski decentnim dizajnom.

Njegova unutrašnjost bila je elegantna u svakoj generaciji, s visokim standardima kvalitete i udobnosti, kao i mnogim novim tehničkim značajkama. Ove inovacije učinile su ga i vodećim modelom u Volkswagenovom portfelju do danas. Mnoge značajke Touarega kasnije su bile dostupne i u segmentu malih automobila – tehnologija luksuzne klase postala je dostupna svima.

Dok Europa, a posebno Njemačka, predstavljaju značajno prodajno tržište, Touareg je sada dostupan u 39 zemalja. Do danas je prodano više od 1,2 milijuna jedinica – impresivna brojka u C-segmentu SUV-ova.

Tri generacije VW Touarega

Volkswagen 'Touareg FINAL EDITION'
  • Volkswagen 'Touareg FINAL EDITION'
  • Volkswagen 'Touareg FINAL EDITION'
  • Volkswagen 'Touareg FINAL EDITION'
  • Volkswagen 'Touareg FINAL EDITION'
  • Volkswagen 'Touareg FINAL EDITION'
    +10
Tri generacije VW Touarega Izvor: Promo fotografije / Autor: ingo barenschee

Touareg I / 2002.

Zahvaljujući brojnim inovacijama, poput elektromehaničke stabilizacije naginjanja ili CDC zračnog ovjesa sa šest razina postavki, Touareg je odmah nakon lansiranja na tržište u jesen 2002. postao jedan od najcjenjenijih SUV-ova u svojoj klasi. S ovom opremom bilo je moguće voziti kroz vodu dubine do 58 centimetara ili savladavati nagibe s nagibom do 45 stupnjeva.

Vrhunski model Touarega bio je Touareg V10 TDI, koji je bio opremljen najsnažnijim dizelskim motorom ugrađenim u Volkswagen u to vrijeme. 5-litreni 10-cilindrični motor od 313 KS (230 kW) generirao je maksimalni okretni moment od 750 Nm i ubrzavao 2,5 tone težak Touareg do 100 km/h za 7,8 sekundi. Najveća brzina mu je bila 225 km/h. Zahvaljujući ovom vrhunskom modelu, marka Volkswagen je danas postala jedan od vodećih svjetskih pružatelja cjelovitih ponuda, uspješno pokrivajući sve važne segmente od malih automobila do vrhunskih SUV-ova. Touareg I proizvodio se od 2002. do 2009. i bio je jedan od najuspješnijih luksuznih SUV-ova svog vremena s više od 471.000 prodanih jedinica.

Touareg II / 2010.

Druga generacija Touarega je narasla i u širinu i u duljinu, čime je naglasila njegovu luksuznu udobnost. Prednji dio vozila naglašavao je sportsku eleganciju s novim, aerodinamičnim branicima i novodizajniranom maskom hladnjaka. Prvo hibridno vozilo tvrtke Volkswagen predstavljeno je na tržištu istovremeno s lansiranjem druge generacije. Volkswagen Touareg 3.0 V6 TSI Hybrid je pokretala kombinacija kompresorskog V6 benzinskog motora snage 333 KS (245 kW) i elektromotora snage 34,3 kW (46 KS). Elektromotor potpuno hibridnog vozila je rekuperirao energiju tijekom kočenja i dovodio je u bateriju.

Kombinirana snaga hibridnog sustava bila je 380 KS (279 kW) s maksimalnim okretnim momentom od 580 Nm. S time je Touareg II ubrzao do 100 km/h za 6,5 ​​sekundi i postigao maksimalnu brzinu od 240 km/h. Prosječna potrošnja bila je 8,2 litre premium benzina na 100 kilometara. Brojni novi sustavi pomoći učinili su putovanja još sigurnijima i udobnijima, čak i na teškom terenu. Volkswagen je prodao više od 483.000 jedinica Touarega II tijekom razdoblja proizvodnje od 2010. do 2018. godine.

Touareg III / 2018.

Treća generacija Touarega ima još dinamičniji karakter zahvaljujući modernim linijama, velikodušnim oblogama karoserije i novoj čeličnoj i aluminijskoj karoseriji izrađenoj od materijala koji štede težinu. Atraktivan, vitalan izgled pojačan je povećanjem međuosnog razmaka na 2904 m i smanjenjem visine vozila za 7 mm.

Potpuno obnovljena kabina sadrži digitalne inovacije, kao i povezivost i sustave pomoći i jamči udobnu i sigurnu vožnju. To je također osigurano optimiziranim elektromehaničkim aktivnim stabilizacijskim sustavom, čiji sustav pomoći kontinuirano detektira naginjanje do 400 puta u sekundi kako bi se osiguralo optimalno podešavanje i sigurno iskustvo vožnje na svakom terenu.

Od jeseni 2020. Touareg R Hybrid je vodeći model u ponudi: plug-in hibridni SUV sa snagom sustava od 462 KS (340 kW), maksimalnim okretnim momentom od 700 Nm i maksimalnom brzinom od 250 km/h. Više od 265.000 jedinica Touarega III već je prodano diljem svijeta od njegovog debija 2018. Do danas nudi najvišu razinu udobnosti vožnje i najbolju moguću praktičnu upotrebljivost – na primjer, kao vučno vozilo s maksimalnom težinom prikolice do 3,5 tone.

Touaregovi rekordi

Volkswagen Race Touareg – serijski pobjednik

Touareg je također postavio standarde u off-road utrkama. S Race Touaregom, koji je posebno razvio i na kojem se utrkivao Volkswagen Motorsport, Volkswagen je postao jedna od dominantnih momčadi na Dakar Rallyju. Između ostalog, to dokazuju tri ukupne pobjede zaredom: 2009. s Ginielom de Villiersom, 2010. s Carlosom Sainzom i 2011. s Nasserom Al-Attiyahom. Najveće prednosti ovih motorsport prototipova bile su njihov robustan dizajn, pogon na sve kotače i iznimna pouzdanost.

Touareg Stanley – pobjednik Grand Challengea za autonomna vozila

Jedno od prvih inteligentnih vozila u povijesti automobilizma, Touareg Stanley, je osvojio prestižni DARPA (Defence Advanced Research Projects Agency) Grand Challenge u Kaliforniji, SAD, 2005. godine. Ukupno 23 vozila sudjelovala su u utrci autonomnih vozila kroz pustinju Nevada - samo četiri su stigla do cilja.

Touareg Stanley je završio rutu od 212 km za šest sati, 53 minute i 58 sekundi bez ljudske intervencije - i bio je prvi koji je stigao do cilja. Stanley je bio zajednički projekt Volkswagena i drugih istraživačkih centara. Opremljen laserskim detektorima, stereo opremom za vid, kamerama, GPS-om i posebno razvijenim upravljačkim softverom, Stanley je precizno navigirao kroz neravan teren.

Pobjeda je označila prekretnicu u razvoju autonomnih vozila i početak djelomično automatiziranih sustava pomoći. Treća generacija proizvodnog modela Touarega obilježila je uvođenje adaptivnog tempomata ACC s prediktivnim tempomatom, koji je - poboljšan i sada nazvan Travel Assist - jedan od najboljih sustava pomoći za djelomično automatiziranu vožnju dostupnih danas.

Touareg koji je vukao Boeing

Godine 2006. Volkswagen je izazvao globalnu pomutnju i svjetski rekord: gotovo serijski Volkswagen Touareg V10 TDI vukao je Boeing 747 težak oko 155 tona na pisti zračne luke. Sa svojim snažnim okretnim momentom od 750 Nm i modificiranim podvozjem, Touareg je pomaknuo jumbo jet preko 150 metara – i zatim ga sigurno zaustavio.

Za ovaj izvanredni eksperiment, Touareg je bio opterećen s više od četiri tone dodatne težine kako bi se snaga optimalno prenijela na tlo. Unatoč ogromnom opterećenju, korišteni su standardni motor, mjenjač i zračni ovjes – impresivan dokaz performansi i robusnosti vozila.

Touareg kao specijalist za duge relacije

Godine 2011. Volkswagen Touareg V6 TDI još je jednom spektakularno dokazao svoju izdržljivost i pouzdanost: za samo 11 dana, 17 sati i 22 minute, stručnjak za duge staze Rainer Zietlow i njegov tim završili su legendarnu Panamericanu – od Ognjene zemlje u Argentini sve do Aljaske. Ruta od 22.750 km je prošla kroz 17 zemalja i gotovo sve klimatske zone na Zemlji – od tropskih vrućina i pješčanih oluja do snijega i leda. Ovim putovanjem Touareg je za četiri dana nadmašio prethodni svjetski rekord i ponovno impresivno pokazao svoju robusnost, učinkovitost i udobnost.