Lee Iacocca

Tvorac legendarnog Ford Mustanga umro je u 94. godini

tportal

Izvor: Pixsell / Autor: ullstein bild - Teutopress/Ullstein Bild/PIXSELL

Iacocca je imao ključnu ulogu u koncepciji mnogih Fordovih najuspješnijih vozila, i upravo je Mustang prve generacije, lansiran 1964. godine, učvrstio je njegovu reputaciju kao jednog od najutjecajnijih inženjera 20. stoljeća

Za sve ljubitelje automobila jučer je bio tužan dan jer je umro Lee Iacocca, najpoznatiji po svom radu na razvoju originalnog Ford Mustanga, koji umro je u dobi od 94 godine. Rođen 1924. u Pennsylvaniji, Iacocca je studirao politiku i plastiku na prestižnom sveučilištu Princeton, prije nego se pridružio Fordovom inženjerskom odjelu ubrzo nakon Drugog svjetskog rata.

Rani uspjeh u tvrtki odmah je doveo do njegovih uzastopnih promocija, prvo u u potpredsjednika i glavnog direktora Fordove divizije, nakon toga potpredsjednika Forda, grupe automobila i kamiona, pa izvršnog dopredsjednika i konačno predsjednika cijele kompanije Ford 1970. godine.

Na predstavljanju Ford Mustanga 1965. Lee Iacocca je na slici lijevo

Na predstavljanju Ford Mustanga 1965. Lee Iacocca je na slici lijevo

Izvor: Promo fotografije / Autor: Ford

Iacocca je imao ključnu ulogu u koncepciji mnogih Fordovih najuspješnijih vozila, i upravo je Mustang prve generacije, lansiran 1964. godine, učvrstio je njegovu reputaciju kao jednog od najutjecajnijih inženjera 20. stoljeća. Prepoznatljiv po svom inovativnom stilu upravljanja, s naglašenim fokusom na suradnju, Iacocca je citiran kad je jednom na pitanje o tajni njegova uspjeha odgovorio: 'Zaposlim ljude koji su pametniji od mene i onda im se maknem s puta'.

S tim etosom, Iacocca je doprinijeo profitu od 2 milijarde dolara za Ford 1978. godine, ali stalne nesuglasice s predsjednikom Henryjem Fordom II dovele su do njegove smjene te godine, pa je otišao u posrnuli Chrysler, baš u trenutku kada je brend prodao svoju europsku diviziju Peugeotu kako bi smanjili gubitke. U Chrysler je došao na plaću od jednog dolara godišnje! A ured mu je bio u njegovom privatnom domu.

U Chrysleru, Iacocca je zaslužan za rođenje minivan segemnta vozila. Inspirirani potražnjom za velikim, prostranim, obiteljskim kombijima u Japanu, Dodge Caravan i Plymouth Voyager bili su golemi prodajni uspjesi za matičnu tvrtku Chrysler, te su u velikoj mjeri povezani s povratkom s ruba bankrota.

Prvi Mustang 1965.

Prvi Mustang 1965.

Izvor: Promo fotografije / Autor: Ford

Iacocca je također bio odgovoran za Chryslerovu liniju 'K-cars' - učinkovitih i kompaktnih limuzina temeljenih na dizajnerskim planovima koje je ranije odbacio Ford. Oni su se prodali u velikim količinama, omogućivši Chrysleru da kasnije kupi AMC i njegovu podružnicu Jeep, kojeg je i danas u posjedu.

Chrysler K-car

Chrysler K-car

Izvor: Promo fotografije / Autor: Chrysler

Njegova utjecajna uloga kao predsjednika, izvršnog direktora i predsjednika Chryslera dovela je do toga da postane javno prihvaćena osoba koja je bila simbol marke, a njegova često citirana fraza – 'ako možete pronaći bolji automobil, kupite ga' - pomogla je tvrtki da promovira svoje automobile kao vozila dobre vrijednosti, pouzdane i učinkovite opcije.

Lee Iacocca kao direktor Forda

Lee Iacocca kao direktor Forda

Izvor: Promo fotografije / Autor: Ford

Iako se službeno povukao 1992. godine, od 2005. nadalje, Iacocca je sudjelovao u nekoliko promotivnih kampanja za Chrysler, u kojima se pojavio uz poznate ličnosti poput Snoop Dogga i Muppeta.

Izvan autoindustrije, Iacocca je bio glavni pobornik obnove Kipa slobode u New Yorku 1982. godine i borac za svijest o dijabetesu nakon smrti njegove supruge Marije, koja umrla od te bolesti 1983. godine.

Iacocca je umro u svom domu u Los Angelesu zbog komplikacija povezanih s Parkinsonovom bolesti, a iza njega su ostale dvije kćeri.

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!