auti i oglašavanje

Sjećate li se reklamnih kampanja za Renault Clio? Mali gradski automobil kao veliki glumac

25.09.2023 u 12:39

Bionic
Reading

Clio je u protekle 33 godine imao prilično zanimljive reklamne kampanje. Rezultat: Clio je najprodavaniji model u Francuskoj (s više 16 milijuna primjeraka) ili npr. u Hrvatskoj je također najprodavaniji u prvih osam mjeseci ove godine s 2190 komada (5,15 posto tržišta)

Da je oglašavanje automobila u medijima najizravnije povezano i s njegovim dobrim prodajnim rezultatima pokazalo se u povijesti nebrojeno puta. Evo, uzmimo primjer gradskog automobila Renault Clio, koji je u protekle 33 godine imao prilično zanimljive reklamne kampanje. Rezultat: Clio je najprodavaniji model u Francuskoj (s više 16 milijuna primjeraka) ili npr. u Hrvatskoj je također najprodavaniji u prvih osam mjeseci ove godine s 2190 komada (5,15 posto tržišta).

Clio ima 'sve od sjajnog automobila' u vrlo stvarnom smislu te je nadahnuo bezbroj reklama i slogana od 1990. godine. Usput rečeno, upravo je tada Arnaud Belloni započeo svoju karijeru u marketingu i oglašavanju. On je sada Renaultov globalni direktor marketinga i sjeo je s nama kako bismo razgovarali o njegovim 33-godišnjim uspomenama na oglašavanje.

Renault Clio, 33 godina oglašavanja Izvor: Promo fotografije / Autor: Renault

'Clio je postigao status ikone na cestama koliko i na ekranima. U protekle 33 godine oglašavanja, privukla je ogromnu količinu ljubavi, među pet generacija, a ta je ljubav još uvijek tu.' rekao je Belloni.

Bizarni počeci

Renault Clio bio je hit preko noći 1990. godine, mediji i javnost bili su jednoglasno zadivljeni, a automobil je gledao u svijetlu budućnost. Ali Arnaud Belloni nije bio toliko oduševljen prvom TV kampanjom, 'Clio Transformers'. Sjeća se da je u sebi pomislio: 'Nemoguće je zabrljati u reklami za tako važan automobil kao što je Clio!' Gledajući unatrag, međutim, specijalni (ili bolje rečeno bizarni) efekti u filmu nisu naškodili gradskom automobilu. Film je ubrzo pao u zaborav, a sljedeći su se 'iskupili', sa smiješkom se prisjeća Belloni.

RENAULT CLIO MTV - Get Up Ah Izvor: Promo fotografije / Autor: Geek ta Mere

Kultni filmovi iz devedesetih

Reklame iz 1990-ih, po njegovom mišljenju, uključuju neke od najboljih ikada. Posebno je uživao u komičnoj trilogiji za francusko tržište sa sada već poznatom krilaticom 'Ima sve od odličnog automobila': ruska epizoda (1992.), kineska (1994.) i sicilijanska ('Godfather' ili na hrv. 'Kum') (1995.) .

Žiri koji je izdvojio Clio kao Europski automobil godine 1991. složio se da je imao 'sve od sjajnog automobila': 'Novi kompaktni automobil ima izvanredan stil, visoku razinu kvalitete, velikodušnu kabinu i opremu bez presedana za model ove veličine.'

Još jedna neuobičajena poenta koje se Belloni prisjeća je ona na kraju reklame za Clio Baccara 1991.: bogati emir spreman je dopustiti sinu da preuzme njegovo bogatstvo, časti i odgovornosti, pod uvjetom da se odrekne svog Clia jer 'nije dovoljno skupo, sine moj.'

U međuvremenu je Velika Britanija uživala u iznimno uspješnoj i jednako dugotrajnoj sagi 'Tata i Nicole'. Cijela generacija britanskih gledatelja sjeća se brojnih filmova od 1991. do 1998. godine.

Renault Clio - Nicole Papa Izvor: Promo fotografije / Autor: ADSchoolUK

Smisao za humor i pametno izražavanje

Neke reklamne kampanje toliko su svijetle da nadmašuju proizvod koji promoviraju. Belloni – i bez sumnje mnogi drugi – sjeća se filma iz 1999. za Clio II MTV limitirano izdanje, koje je putovalo puno dalje od spin-offa automobila. Glavni lik koji mahnito ponavlja kratku, oštru 'Get up ah', jedini djelić koji čuje iz pjesme 'Get Up (I Feel Like Being a) Sex Machine' Jamesa Browna je primamljiv, a buka koju je izazvala bila je neodoljiva.

Belloni sažima ovu prvu selekciju, koja obuhvaća devedesete i nule, ovako: 'Većina ovih filmova koji su ostavili trajan dojam na mene imaju jednu zajedničku stvar: njihov smisao za humor.' Mogli bismo dodati i pametan izraz: izbor riječi u filmu Clio III iz 2009. toliko je savršen i jezgrovit da Belloni poželi da je sam pronašao slogan: 'Renault Clio, vanjski znak unutarnjeg bogatstva.'

Zapanjujuće slike i sjajna glazba

Nakon smijeha i duhovitosti, oglašivači su počeli koristiti druge strijele u svom tobolcu za Clio IV i Clio V, počevši od naježenosti. Kratki film iz 2019. u Ujedinjenom Kraljevstvu, na primjer, zauzima snažan stav: prikazuje dvije mlade djevojke i njihovu ljubavnu ljubav iz djetinjstva koja se razvija u ljubavnu priču za odrasle tijekom godina i tijekom pet generacija Clia, s obradom Oasisovog planetarnog hita 'Wonderwall' u pozadini.

Reklama za 2022. blistav je uron u retro vibracije 1990-ih i 2000-ih. Crtani efekt i soundtrack 'Video Killed The Radio Star' oduševili su Bellonija. Poruka je da su oldtajmeri sada mladi, a Clio je ikona kasnog 20. stoljeća.

Energija se mijenja, ljubav ostaje | novi full hibrid Renault Clio E-Tech Izvor: Promo fotografije / Autor: Renault France

Belloni završava svoj izbor reklama za Clio najnovijom kampanjom brenda. 'Energija se mijenja, ali ljubav je još uvijek tu', kaže o reklami koju pokreće remiks hita iz 1980-ih 'Oh l'Amour'. Prema njegovim riječima, reklama je iznimno 'modna' i 'premium' – dakle savršena za najnoviji Clio koji ima novi E-Tech potpuno hibridni pogonski sklop. Da podsjetimo, na njegovoj smo premijeri u Bruxellesu bili u srpnju ove godine, a hrvatska se očekuje početkom listopada.

Iznenađenje za kraj godine

Belloni dodaje da se sprema još jedno iznenađenje koje će poboljšati ovo nasljeđe: nova reklama, kojom se slavi 33. godišnjica reklamiranja Clija, bit će objavljena ovog prosinca. To je 'carte-blanche' narudžba od belgijskog rap umjetnika Scylle. Melodija, tekst i produkcija napravljeni su po mjeri za Renault Clio. Dakle, saga se nastavlja i Clio blista.