SVJETSKA PREMIJERA

Renault predstavio novi Clio: Šesta generacija gradskog auta je prepuna tehnologije i dizajnerski biser

08.09.2025 u 17:40

Bionic
Reading

Novi Clio je poželjniji, izražajniji i dinamičniji nego ikad, ali ostaje vjeran svom identitetu. Njegove elegantne krivulje i linije napetosti hvataju svjetlost, dodajući živost i energiju njegovoj silueti, dok njegova karoserija izgleda gotovo tekuće i elegantno obavija ovaj značajan tehnološki paket

Renault je danas popodne na IAA Mobility 2025. u Münchenu predstavio model od kojeg jako puno očekuje u bliskoj budućnosti. Riječ je naravno o modelu Clio, koji je u svojoj 35-godišnjoj povijesti doživio i svoju najnoviju – šest generaciju. No i prije službene premijere mi smo iz Autozone bili na njegovoj pretpremijeri u Parizu još prošli tjedan i doznali sve o ovom gradskom automobilu.

Renault Clio šesta generacija - svjetska pretpremijera Izvor: tportal.hr / Autor: Z.M.

I da, novi Clio nije potpuno električan za razliku od svog, po mnogočemu bratskog modela iz B-segmenta Renault 5 E-Tech Electric, već nudi na izbor tri pogonska sklopa bazirana na motorima s unutrašnjim izgaranjem. Njihova snaga kreće se od 115 do 160 KS i dizajnirani su kako bi maksimalno iskoristili agilnu šasiju i širi trag kotača automobila.

Na početku ovog teksta ćemo samo reći da se radi o sljedećim pogonskim sklopovima: 1,8-litreni četverocilindrični full hybrid E-Tech 160 KS s inteligentnim multimodalnim mjenjačem, benzinski 1,2-litreni trocilindrični TCe 115 KS (s ručnim mjenjačem ili EDC automatiziranim mjenjačem) i dvogorivni (benzin + LPG) 3-cilindrični Eco-G 120 KS s EDC automatiziranim mjenjačem.

No vratimo s malo u povijest modela Clio koji je uvijek postavljao standarde u svojoj kategoriji u Europi i ostao je najprodavaniji Renault kroz svojih pet prethodnih generacija. Prvi model, lansiran 1990. godine, uzdrmao je tržište nudeći razinu kvalitete usporedivu s višim kategorijama i niz značajki koje nikada prije nisu viđene u gradskom automobilu.

Clio je predstavljao svjestan korak naprijed u kvaliteti i potpunu revoluciju u svom segmentu, što se odrazilo u usvajanju stvarnog imena, a ne broja, nakon ere Super-5. Tijekom generacija, Clio je dosljedno redefinirao standarde u svom segmentu kako bi bolje zadovoljio nove potrebe klijenata i uvijek podizao ljestvicu u pogledu dizajna, udobnosti, prostora u kabini, kvalitete, sigurnosti, užitka u vožnji i multimedijskih značajki, a istovremeno smanjio emisije onečišćenja. Zbog tih napora model je dva puta osvojio visoko cijenjenu titulu Europskog automobila godine, 1991. i 2006. godine.

Clio je tijekom godina razvio brojne kultne verzije i sveukupno je prodan u gotovo 17 milijuna jedinica u 120 zemalja diljem svijeta, što ga čini najprodavanijim francuskim automobilom svih vremena. Aktualni Clio pete generacije i ove godine nastavlja s odličnim prodajnim rezultatima i proglašen je najprodavanijim automobilom u Europi u prvoj polovici 2025. godine.

Peta generacija Renault Clija predstavila je potpuno hibridni E-Tech pogonski sklop od 145 KS, koji se pokazao izuzetno popularnim među potrošačima, čineći 30 posto prodaje u Europi. Također je lansirana vrhunska verzija Esprit Alpine, koju je odabralo 20 posto klijenata u Europi.

Novi Clio će se proizvoditi u Bursi u Turskoj, u tvornici koja je do danas proizvela preko 5 milijuna Clio jedinica. I zaokružit će Renaultovu sveobuhvatnu, komplementarnu i mladenačku ponudu kako bi zadovoljila potrebe svakog kupca B-segmenta. Novi Renault Clio će biti dostupan za narudžbu prije kraja godine kada ćemo i saznati cijene, a dolazak na naše tržište se očekuje u proljeće.

Vanjski dizajn i dimenzije

Potpuno redizajnirana, ova šesta generacija novog Renault Clija prije svega je živahna, s potpuno novim prepoznatljivim stilom koji odražava moderni pristup brenda dizajnu i tehnologiji. Svi su instrumenti podignuti na ovom iznimno tehnički naprednom, visokopreciznom hatchbacku nove generacije s posebno oblikovanom, senzualnom siluetom i snažnim izgledom. Već na prvi pogled uživo na novi Clio odaje dojam profinjenosti i nije pretjerano reći kako je ovo dizajnerski najuspješniji Clio dosad.

Prilikom crtanja šeste generacije Clija, Renaultovi dizajnerski timovi započeli su novo poglavlje, doslovno pojačavajući sve kotačiće kako bi stvorili novu generaciju izuzetno tehničkih, visokopreciznih strojeva za marku. Nastavljajući konceptni automobil Embleme, proizveli su posebno oblikovanu, senzualnu siluetu i snažan LED izgled, razvijajući poželjniji i izražajniji automobil s vrlo latinskim korijenima.

Jedan pogled na Clio dovoljan je da se shvati znatan rad obavljen u vrlo ranim fazama na preoblikovanju proporcija, s duljim poklopcem motora, međuosovinskim razmakom povećanim na 2,59 m (produženi 8 mm) i vrlo dinamičnom linijom krova sličnom onoj ultrakompaktnog coupea, čime se mijenjaju pravila segmenta.

Renault Clio Esprit Alpine Rouge Absolu - šesta generacija Izvor: Promo fotografije / Autor: Renault

Naglašena je antenom u obliku peraje morskog psa i završena integriranim spojlerom. Dizajn novog Clija veći je od prethodne generacije, s duljinom od 4,05 m na 4,12 m (dodatnih 67 mm), s produženim prevjesima i širinom od 1,73 m na 1,77 m (dodatnih 39 mm). Visina ostaje razumna na 1,45 m (dodatnih 11 mm).

Prtljažnik nudi kapacitet do 391 litre (ovisno o pogonskom sklopu) i lako dostupnu visinu praga, 40 mm nižu od prethodne generacije. Dugme za otvaranje prtljažnika integrirana je izravno u vrata prtljažnika.

Novi prednji pogled izuzetno je ekspresivan, dok se karakterne linije na poklopcu motora konvergiraju prema istaknutoj rešetki hladnjaka ukrašenoj dijamantima. Novi svjetlosni potpis, s velikim dnevnim svjetlima koja podsjećaju na dijamant logotipa, upotpunjen je odlučnim izrazom koji stvaraju projektorska prednja svjetla smještena u crnom kućištu, poput vitrine. Rezultat je jednostavno spektakularan!

Aerodinamična silueta, koja se izmjenjuje između konkavnih i konveksnih oblika, oživljava preciznim linijama napetosti koje hvataju svjetlost i unose svježu živost i dinamiku u obris, prenoseći izvanrednu dinamičnu napetost. Crni lukovi kotača ugrađeni su na svaki model u ponudi (mat završna obrada za početnu verziju i sjajna završna obrada za višu razinu opreme), dajući novom Cliju još sportskiji osjećaj, s 18-colnim naplatcima (ovisno o opremi) s gumama dimenzija 205/45R18 i većom širinom (dodatnih 39 mm) koji pomažu u stvaranju snažne vizualne prisutnosti na cesti.

Određene prepoznatljive Clio komponente ostaju, uključujući elegantno skrivene ručke stražnjih vrata, dok je kontura prozora, nagnuta prema stražnjem dijelu, poboljšana, čineći Clio jedinim automobilom u svom segmentu sa skrivenim zaštitnim trakama. S izrazito nagnutim stražnjim vjetrobranskim staklom i snažnom linijom prtljažnika, novi Clio se može pohvaliti atletskim izgledom, gotovo snažnim, naglašenim s četiri stražnja svjetla inspirirana sportskim automobilima.

Među novim značajkama dostupnim od lansiranja, dva dodatka koje su dizajnirali Renault Design timovi ističu veliku pažnju posvećenu detaljima i osobnosti vozila. Spojler prtljažnika, posebno nacrtan kako bi se uklopio u linije Clija, pojačava njegovu dinamičnu privlačnost. Standardno je crne boje, a besprijekorno se postavlja pomoću jakog ljepila, kompatibilnog s pranjem pod visokim tlakom. Uz bočnu stranu automobila, paket zaštitnika za donje bočne pragove suptilno kombinira stil s funkcionalnošću dok pojačavaju sportski izgled modela, a istovremeno štite donji dio okvira karoserije od izbočina i manjih udaraca.

Za novi Renault Clio dostupan je niz od sedam boja karoserije, od kojih su dvije nove – Absolute Red crvena (uključujući lak u boji) i Absolute Green zelena. Ostale boje uključuju Glacier White bijela, Ceramic Grey siva, Shadow Grey siva, Diamond Black crna i Iron Blue plava.

Unutrašnjost

Unutar vozila, posebna pozornost posvećena je kvaliteti unutrašnjosti, korištenju recikliranih materijala. U svom prostranom putničkom prostoru, novi Clio nudi odmah vidljivu nadogradnju u odnosu na prethodne generacije. Počevši od svoje armaturne ploče, koja uvodi nove materijale i potpuno novu teksturu.

Suvozačeva strana prekrivena je tekstilom (ovisno o paketu opreme) s integriranom ambijentalnom rasvjetom koja nudi izbor boja među 48 dostupnih opcija, a bijela rasvjeta integrirana je i u unutarnja vrata. Na vrhunskom modelu Esprit Alpine, tekstilni naglasak zamijenjen je Alcantarom, dok je inovativna tehnika korištena za bojanje područja oko ventilacijskih otvora kromiranim premazom u boji, stvarajući visoko tehnički ton spaljenog metala.

Instrumentna ploča opremljena je dvostrukim 10,1-inčnim zaslonom u obliku slova V (ovisno o paketu opreme), tako da je središnji zaslon orijentiran prema vozaču. Kompaktni upravljač vrhunskog modela preuzet je iz modela višeg segmenta. Osim vrlo estetskog izgleda, ima i mnoge funkcionalne značajke. Na primjer, broj okretaja upravljača iz jednog u drugi položaj smanjen je s 3,3 na 2,6, za agilnije iskustvo vožnje.

Također je integrirana tipka Multi-Sense za odabir između načina vožnje, od kojih je svaki povezan sa specifičnim ambijentalnim osvjetljenjem u unutrašnjosti. Potpuno novi dizajn sjedala koristi reciklirane materijale, grafiku u ehu i ukrasne šavove u boji (ovisno o paketu opreme), što pomaže u stvaranju dinamičnog položaja vožnje u novom Cliju.

Novi Clio i dalje udobno prima pet osoba i sada se može pohvaliti novim rješenjima za pohranu, sa središnjom konzolom koja integrira zatvoreni pretinac s mekim zglobnim poklopcem, slično kao poklopac zaslona tableta (ovisno o paketu opreme).

Kabina uključuje dva USB-C priključka sprijeda, indukcijski punjač (ovisno o paketu opreme) i 12 V utičnicu straga za jednostavno spajanje USB adaptera ili rashladne kutije, na primjer.

Sveprisutan eko-dizajn

U paketu opreme Esprit Alpine, novi Renault Clio sastoji se od preko 33,7 posto materijala s niskim utjecajem na okoliš (reciklirani materijali: 24 posto, + odrezani dijelovi i ostaci). Potpuno hibridni Esprit Alpine može se reciklirati preko 85 posto, s 18-colnim naplatcima. Nadzorna ploča izrađena je od najmanje 50 postoo recikliranog polipropilena (39 posto za središnju konzolu), amortizer branika izrađen je od potpuno reciklirane plastike, dok je najmanje 50 posto aluminija korištenog za 18-colne naplatke na Esprit Alpineu reciklirano.

Supermoćna oprema

Novi Renault Clio je visokotehnološki, hiperpovezan i prepun najboljih značajki Renaultovih vrhunskih automobila. Njegov sveobuhvatni infotainment sustav OpenR Link s ugrađenim Googleom, podatkovnim paketima i opsežnom povezivošću pruža iskustvo ravnopravno s Renaultovim premium modelima. Također omogućuje povezano održavanje i bežična ažuriranja softvera u vozilu. Njegovih 29 ADAS sustava, zajedno sa Safety Scoreom i Safety Coachem, zaokružuju iznimno sveobuhvatan niz tehnologije.

Tehnologija sljedeće razine u vozilu

Ugrađeni multimedijski sustav OpenR Link s Googleom prvi je na ovoj razini u ponudi. Sastoji se od dva 10-inčna zaslona, od kojih je jedan središnji zaslon okrenut prema vozaču, i opsežnog paketa povezanih infotainment usluga, uključujući Google karte, Google Assistant (koji također može upravljati nekim značajkama vozila) i Google Play (koji omogućuje pristup više od 100 aplikacija). Ekskluzivne partnerske aplikacije uključuju posebno omiljene svjetske radio postaje (od Radioplayera za Renault), hi-fi platforme za streaming glazbe (npr. Amazon Music), osnovne video streaming usluge (npr. Prime Video), premium pretplatničke usluge (npr. HBO Max), ekskluzivnu glazbenu igru za putnike (SongPop za Renault) i internetski preglednik (Vivaldi).

Novi podatkovni paket

Korisnici sada dobivaju 2 GB besplatnih podataka mjesečno tijekom tri godine (ili do isteka leasinga vozila Mobilize Financial Services) kako bi uživali u aplikacijama koje preuzmu s Google Playa. To više nego pokriva svakodnevno korištenje najpopularnijih aplikacija u automobilu (npr. 40 sati streaminga glazbe standardne kvalitete ili do tri sata streaminga videa). Korisnici s puno podataka mogu se prijaviti i za plan dopunskih podataka. Budući da su aplikacije i podaci integrirani u infotainment sustav automobila, vozači ne moraju koristiti svoj pametni telefon na cesti – što poboljšava sigurnost i sprječava pregrijavanje uređaja. Ovaj novi podatkovni paket uskoro će biti dostupan u svim Renault vozilima.

Renault Clio Esprit Alpine Gris Schiste - šesta generacija Izvor: Promo fotografije / Autor: Renault

Napredna povezivost

Sve ove značajke prikazuju se na dva 10-inčna zaslona, uključujući onaj okrenut prema vozaču, koji su standardni u cijeloj ponudi. Nude bežičnu replikaciju zaslona pametnog telefona putem Android Auto i Apple CarPlay, a bežična ploča za punjenje ugrađena je u središnju konzolu (ovisno o paketu opreme).

Konačno, aplikacija za pametne telefone My Renault omogućuje vlasniku vozila da ostane u kontaktu sa svojim novim Renault Cliom kada nije u njemu, na primjer, omogućujući mu da ga locira i pristupi nekim podacima u vozilu. Ugrađeni sustav novog Clija sada također podržava bežična ažuriranja i povezano održavanje.

Vrhunski zvuk

Opcionalni Harman Kardon audio sustav pruža pet zvučnih pejzaža koje je izradio Jean-Michel Jarre (Studio, Podcast, Koncert, Immersion i Club), usmjerenih kroz 10 kanala, ukupne snage 410 W.

Sveobuhvatni paket pomoći vozaču

Osim automatske parkirne kočnice, koja je standardna u svim verzijama, novi Renault Clio ima više ADAS-a (naprednih sustava pomoći vozaču) nego ikad prije. Dostupno je do 29 značajki (ovisno o paketu opreme) iz više klase, uključujući nekoliko koje se prvi put pojavljuju u Cliju.

To uključuje inteligentni adaptivni tempomat Active Driver Assist (koji je u svom segmentu debitirao u Renaultu 5), detekciju prednjih i stražnjih vozila i korekciju putanje u nuždi, automatsko kočenje u nuždi pri vožnji unatrag, upozorenje na siguran izlazak za putnike i funkciju pomoći pri zaustavljanju u nuždi, koja usporava vozilo do potpunog zaustavljanja u slučaju neaktivnosti vozača. Adaptivni tempomat tvornički je ugrađen u sve verzije.

Kamera za vožnju unatrag i kamera od 360° sada prikazuju slike visoke razlučivosti kako bi se pojednostavilo parkiranje. I, kao i u ostatku Renaultove ponude, My Safety Switch na instrumentnoj ploči lijevo od upravljača može istovremeno uključiti ili isključiti do pet ADAS-a.

Sigurnost po dizajnu

Renault je 2023. godine pokrenuo svoj program Human First kako bi pojačao svoju predanost sigurnosti vozača, putnika i svih ostalih na cestama diljem svijeta, uz niz tehnoloških otkrića. Novi Clio je spreman za nadolazeći standard Opće sigurnosne uredbe 2.3: dolazi s naprednim sustavom za praćenje vozača koji koristi kameru u automobilu za otkrivanje umora i ometanja. Također, kako bi pomogao vozačima i smanjio rizik od nesreća, novi Clio ima Safety Score i Safety Coach (koji je 2024. godine osvojio nagradu za inovacije u sigurnosti na cestama u Francuskoj).

Safety Score analizira podatke o brzini, putanji i sigurnosnoj udaljenosti automobila kako bi procijenio vožnju. Sada prvi put uključuje i sustav za praćenje pažnje vozača kako bi se omogućila sveobuhvatnija analiza. Na kraju svake vožnje sustav generira ocjenu od 0 do 100, a zatim Safety Coach pruža personalizirane savjete za poboljšanje sigurnosti. Drugi sustav, Safety Monitor, sada je dostupan i kao widget na nadzornoj ploči i prikazuje kratke tekstualne poruke koje je sigurno čitati tijekom vožnje.

Novi Clio također dolazi s QRescueom, QR kodom koji vatrogascima pruža važne informacije u hitnim slučajevima.

Renault Clio šesta generacija
  • Renault Clio šesta generacija
  • Renault Clio šesta generacija
  • Renault Clio šesta generacija
  • Renault Clio šesta generacija
  • Renault Clio šesta generacija
    +123
Renault Clio - svjetska premijera šeste generacije Izvor: tportal.hr / Autor: Z.M.

Visokoučinkoviti, visokoperformansni pogonski sklopovi

Izbor moćnih pogonskih sklopova ispod poklopca motora novog Clija odgovara ultradinamičnom dizajnu ove šeste generacije. Predvodnik – potpuno hibridni E-Tech 160 KS – predvodi ponudu s jedinstvenom tehnologijom koja omogućuje najbolju ravnotežu između performansi i učinkovitosti u kategoriji.

Automobil je izgrađen na platformi CMF-B, a Renaultovi inženjeri podigli su standarde kako bi pružili prvoklasnu udobnost, vodeću dinamičku upravljivost u segmentu – kao što dizajn sugerira – i pažljivo izrađenu zvučnu izolaciju. Novi Clio je svestraniji nego ikad – odgovara svim potrebama vožnje, od putovanja na posao prometnim gradskim cestama do dugih vožnji otvorenim cestama, kako za privatne kupce, tako i za vlasnike voznih parkova.

Visokoučinkoviti potpuno hibridni E-Tech pogonski sklop od 160 KS

Potpuno hibridni E-Tech pogonski sklop od 160 KS predvodnik je šeste generacije Clija. Razvijen od strane Horse Powertraina, pruža izvanredan užitak vožnje (posebno zahvaljujući jedinstvenom višemodnom inteligentnom mjenjaču), performanse su mu na vrhuncu (od 0 do 100 km/h za 8,3 sekunde, tj. 1 sekundu brže od prethodne generacije), a učinkovitost je beskompromisna (vozač ne mora uključivati vozilo u utičnicu da bi ga napunio).

Emisija CO2 iznosi rekordno niskih 89 g/km, a potrošnja u kombiniranom ciklusu iznosi samo 3,9 litara na 100 km – manje od potpuno hibridnog E-Tech pogonskog sklopa od 145 KS i do 40 posto manje od konvencionalnog benzinskog motora.

Novi Clio, potpuno hibridni E-Tech od 160 KS, može voziti u električnom načinu rada do 80 posto vremena u gradovima i okolici te 1000 km na autocestama.

Njegova vlastita Renaultova tehnologija kombinira 1,8-litreni 4-cilindrični motor s izravnim ubrizgavanjem i Atkinsonovim ciklusom, dva elektromotora napajana baterijom od 1,4 kWh s novim sustavom hlađenja i inteligentni mjenjač bez spojke s više načina rada i prilagođenim prijenosnim omjerima.

Inteligentni mjenjač za oslobađanje hibridnog pogonskog sklopa

Mjenjač potpuno hibridnog E-Tech pogonskog sklopa od 160 KS ima kompresor i tehnologiju Formule 1 te kombinira dva prijenosna omjera za elektromotor i četiri prijenosna omjera za motor s unutarnjim izgaranjem. 15 mogućih kombinacija između motora i stlačenog motora optimizira užitak u vožnji, potrošnju i/ili emisije CO2.

Sustav automatski odabire način rada potpuno hibridnog E-Tech pogonskog sklopa: Potpuno električni (motor pokreće kotače); Dinamički hibrid (motor i motor rade zajedno kako bi pokretali kotače); E-pogon (motor pokreće kotače, motor puni bateriju); Izgaranje (motor pokreće kotače i/ili puni bateriju); Rekuperacija energije (kotači pokreću motor, koji puni bateriju).

Novi Clio također dolazi s četiri načina vožnje, koji prilagođavaju kalibraciju pogonskog sklopa i pomoć pri upravljanju.

Dopunski izbor pogonskih sklopova koji odgovaraju potrebama svakog vozača

Ulazni model novog Clija je 1,2-litreni 3-cilindrični benzinski TCe motor koji isporučuje 115 KS – što je vrlo značajno poboljšanje performansi u odnosu na prethodnu generaciju. Dostupan je s ručnim mjenjačem ili novom značajkom koja će mnoge oduševiti: vrlo responzivnim, vrlo učinkovitim šesterostupanjskim automatskim mjenjačem s dvostrukom spojkom EDC i komandama na upravljaču.

Eco-G verzija s 3-cilindričnim motorom od 120 KS s dvostrukim gorivom (benzin i LPG) i automatskim mjenjačem EDC i još većim dosegom, koja pruža ekološki prihvatljiviju alternativu s posebno niskim troškovima rada, će biti dodana u ponudu u kasnijoj fazi.

Ponuda i oprema

Pojednostavljena ponuda novog Clija obuhvaća tri paketa opreme, a svaki od njih nudi širok raspon značajki počevši od osnovnog paketa.

Evolution: Adaptivni tempomat, automatsko kočenje u nuždi, pomoć pri zadržavanju vozne trake, nadzor pažnje vozača, automatska parkirna kočnica, 10-inčni središnji zaslon uključujući replikaciju zaslona pametnog telefona, tekstilom presvučena instrumentna ploča, vozačevo sjedalo podesivo po visini, klima uređaj, stražnji parkirni senzori.

Techno: OpenR Link s ugrađenim multimedijskim sustavom Google (Google karte, Google asistent i Google Play), automatska klima, zatamnjena stražnja stakla, elektrokromatski unutarnji retrovizor, središnji naslon za ruke sprijeda, LED ambijentalna rasvjeta, Multi-Sense postavke, hands-free ključ kartica, automatski sklopivi retrovizori, 16-colni aluminijski naplatci, kamera za vožnju unatrag, automatsko prebacivanje dugih/kratkih svjetala, automatski brisači, šest zvučnika.

Esprit Alpine: Alcantara detalji i ekskluzivne završne obrade, aluminijske papučice, bežična podloga za punjenje, suvozačko sjedalo podesivo po visini, projekcija logotipa, 18-inčni aluminijski naplatci s plavim detaljima, Clio logotipi i monogram u tamnom kromu, prepoznatljive značajke prednjeg dijela i branika, inteligentni adaptivni tempomat, pomoć pri parkiranju sprijeda i sprijeda, upozorenje na mrtvi kut, upozorenje na siguran izlazak za putnike, upozorenje na poprečni promet straga, automatsko kočenje u nuždi pri vožnji unatrag. Potpuni industrijski i komercijalni pothvat.