Njegov pogonski plug-in snage 300 KS više je od pogonskog sklopa visokih performansi. Vozilo u skladu sa svojim vremenom, je ultra učinkovito, s dometom do 1000 km (WLTP). Performanse: ubrzanje 0 do 100 km/h za 6,4 s (8,9 s E-Tech hibrid 200), a krajnja brzina ograničena na 180 km/h
Renault Rafale je, nakon modela Espace, drugi model ovog francuskog proizvođača iz vrlo zahtjevnog D-segmenta. Sam model Rafale je imao svoju svjetsku premijeru prije točno dvije godine, u lipnju 2023. Mi smo prvi puta vozili novi Rafale na međunarodnoj dinamičkoj premijeri u Španjolskoj u svibnju prošle godine, a sredinom srpnja iste godine je ovaj atraktivni automobil stigao i na hrvatsko tržište.
Inače, Rafale ima dva tipa pogonskih sklopova: slabiji E-Tech full hybrid 200 i jači E-Tech 4x4 od 300 KS s plug-in sklopom. Mi smo u rujnu prošle godine imali slabiju potpuno hibridnu verziju oznake E-Tech full hybrid 200 esprit Alpine, a sad je red došao na model oznake Rafale atelier Alpine E-Tech plug-in hybrid 4x4 300.
Recimo i kako Rafale E-Tech full hybrid 200 dolazi u dvije razine opreme: techno i esprit Alpine. S druge strane, Rafale E-Tech plug-in hybrid 4x4 300 također dolazi u dvije razine opreme: esprit Alpine i atelier Alpine.
Rafale atelier Alpine E-Tech plug-in hybrid 4x4 300 je trenutno top model francuskog proizvođača - po tipu vozila, razini opreme i po snazi pogonskog sklopa. Izrazito je to moćan PHEV sklop, u ovom trenutku najpotentniji motor Renaulta, ako ne računamo potpuno električni Renault 5 Turbo 3E koji se može pohvaliti sklopom od monstruoznih 540 KS.
Renault Rafale se proizvodi u tvornici Palencia u Španjolskoj. Grupa je izvršila značajna ulaganja u ovu tvornicu prije lansiranja Australa i Espacea kako bi zadovoljila najviše standarde u kvaliteti izrade i radu za sva tri vozila i njihovu opremu.
Vanjski dizajn, struktura i dimenzije
Uz završnu obradu esprit Alpine koja se dijeli s potpuno hibridnom verzijom E-Tech od 200 KS, Rafale E-Tech 4x4 300 KS je dostupan u posebnoj verziji atelier Alpine – u našem slučaju. Evokativan naziv koji podsjeća na naprednu stručnost koju je Renaultu donio Alpine Cars.
Naš model na prednjim blatobranima tik do prednji vrata ima amblem 'ATELIER ALPINE' sa stliziranim slovom 'A' i strelicom legendarne sportske marke Alpine, sada u sastavu Renault Grupe.
Renault Rafale se može se pohvaliti odvažnim, prepoznatljivim dizajnom lagano podignutog fastback stila što ga svrstava u kategoriju SUV coupéa. Krenuvši od prazne ploče, Renaultovi dizajneri pod vodstvom Gillesa Vidala su krenuli primijeniti znakove novog stilskog jezika marke, prenoseći osjećaj snage i spontanosti. Odlikuje se dinamičnim i sportskim izgledom, s naglašenim ramenima. Unutar oblina integrirane su crte ili rubovi koji stvaraju kalibrirane svjetlosne linije duž tijela vozila. Već na prvi pogled je primjetan osjećaj kvalitete. Na krovu nema uzdužnih šina, baš kako i priliči jednom izrazito sportskom SUV coupéu. Naš testni model atelier Alpine ima Starry Black crni stražnji krovni spojler.
Nadahnuta imidžom marke Renault, rešetka hladnjaka Rafalea sastoji se od malih dijamanata raspoređenih u 3D dizajnu oko središnjeg logotipa. Uzorak nas podsjeća na rešetke u obliku saća kakve su se u prošlosti viđale na luksuznim vozilima. Plava ili siva pozadina (ovisno o verziji) izgleda kao da se pojavljuje i nestaje ovisno o kutu gledanja – slično kao djelo optičke umjetnosti iz 1970-ih.
Uzorak dijamanta se pojavljuje u svakom aspektu dizajna, kao i na svjetlosnom potpisu Rafalea, za snažan, robustan učinak. Pokazujući veliku pozornost posvećenu detaljima, prednja svjetla s tehnologijom Matrix LED Vision (standardno u našem slučaju) imaju dikroični (višebojni) film.
Prednja svjetla imaju brojne tehnologije za optimizaciju performansi osvjetljenja. Dostupan kao standard, LED Adaptive Vision je poboljšan kako bi se povećala širina spektra i snaga. LED Matrix Vision (u našem slučaju) ima 20 svjetlosnih segmenata (u usporedbi s 11 na modelima Austral i Espace) zajedno s funkcijom ADB (Adaptive Driving Beam), koja eliminira zasljepljivanje drugih sudionika u prometu zasjenjivanjem dijela snopa.
Kako bi se povećala udobnost i vidljivost, AFS (Adaptive Front Lighting System) kontinuirano prilagođava širinu i dubinu svjetlosnog spektra vrsti ceste (gradska ulica, regionalne ceste ili autocesta).
Stražnja svjetla su jasno odvojena kako bi vozilu dala snažnu vizualnu prisutnost. Njihov oblik je inspiriran kineskim tangram zagonetkama, u kojima je kvadrat podijeljen na sedam dijelova. Kada se uključe, mikrooptička tehnologija ih oživljava. Kada su isključeni, podsjećaju na 'plutajuće kocke leda'. Recimo i kako naš testni atelier Alpine model ima standardnu rasvjetu poda s projekcijom logotipa.
Dodaci za prilagodbu ekterijera Rafalea sadrže kućišta retrovizora te prednje i stražnje zaštitne ploče u Satin Pearl White ili Satin Summit Blue. Uz devet mogućih kombinacija, vozači se mogu odlučiti za tonove ili kontraste. U našem slučaju su standardni električno podesivi, grijani vanjski retrovizori s funkcijom memorije.
Dostupno je i mnoštvo dodatnih značajki, uključujući Starry Black crni spojler prtljažnika visokog sjaja za sportski dodir, atraktivnu stepenicu praga, nosače za bicikle i skije, krovne šipke QuickFix i električnu sklopivu kuku za vuču.
Što se njegove strukture tiče, Rafale je izgrađen na novoj generaciji CMF-CD platforme. A iz Renaulta kažu kako je kvaliteta ove platforme poboljšana dvogodišnjim povratnim informacijama. Kao i svi novi modeli Renaulta od Mégane E-Tech electric, Rafale je prošao dodatne testove na cesti kao dio procesa Confirmation Runs koji je uspostavljen kao dio strateškog plana kvalitete.
Ovi testovi su dodatak ciklusima odobrenja koje provode profesionalni testni vozači u tehničkom centru Aubevoye ili drugdje za testove na cesti u 'ekstremnoj vrućini' ili 'ekstremnoj hladnoći'. Cilj je predvidjeti povratne informacije kupaca traženjem široke skupine zaposlenika Grupe Renault da voze vozila prije lansiranja na tržište. Ideja je pokriti širok raspon slučajeva uporabe. Primljene opsežne i raznolike povratne informacije omogućuju nam da identificiramo sve točke koje zahtijevaju daljnje fino podešavanje u pogledu voznih karakteristika, kvalitete ili pouzdanosti.
Naravno, mnogi će uočiti i sličnosti s modelom Mégane Conquest, koji je također prema obliku karoserije SUV coupé, ali je ipak riječ o kompaktnom crossover SUV-u iz C-segmenta koji je i kraći za nekih 14-tak mm od novog Rafalea. A i gledano izvana, Mégane Conquest je starijeg Renaultova dizajnerskog jezika, koji odlazi u povijest.
Što se strukture Mégane Conquesta tiče isti je temeljen na CMF-B platformi kompaktnih automobila Renault-Nissan-Mitsubishi Alijanse. Ova se platforma također koristi za najnovije generacije Clija i Captura.
Prema vanjskim dimenzijama Rafale je duljine 4710 mm, širok je 1866 mm (2085 mm s retrovizorima), visok 1613 mm, a međuosovinski razmak 2738 mm (isti kao na Espaceu) omogućuje profiliranu, tekuću liniju krova, blago zakrivljenu kako bi se zadržao prostor za glavu putnika straga. Visina od podloge je 145 mm, a krug okretanja s funkcijom 4Control advanced (standardna u našem slučaju) 10,4 m (bez 11,6 m).
Što se volumena prtljažnika tiče, testni model E-Tech plug-in hybrid 4x4 300 ima 539 l, koji raste sa spuštenim naslonima stražnjeg reda sjedala na 1826 l. Za usporedbu, E-Tech full hybrid 200 ima 627 litara (532 dm³ VDA), koji raste sa spuštenim naslonima stražnjeg reda sjedala na 1914 l (1604 dm³ VDA). Mi smo imali standardno električno otvaranje prtljažnika bez ruku.
Težina našeg modela atelier Alpine E-Tech plug-in hybrid 4x4 300 je 1950 kg s ugrađenim sustavom 4Control, a može vući kočenu prikolicu od 1500 kg ili 750 kg nekočenu.
Što se kotača tiče, oni podrazumijevaju za našu razinu opreme atelier Alpine standarne aerodinamične 21-colne alu naplatke Chicane. Mi smo imali izvrsne zimske sportske gume Michelin Pilot Alpine 5 dimenzija 245/40R21. Naš je model imao set s kompresorom za poprvak oštećne gume.
Naš je model imao doplatnu boju karoserije mat satin plavu Alpine s biserno crnim krovom (panoramskim), koja je ekskluzivna za ovaj model.
Unutrašnjost
Iznutra, Renault Rafale definira (doplatni) krov od neprozirnog stakla Solarbay, zajedno s novom grafikom na openR zaslonu s dva zaslona. Posebna nova sjedala uključuju inovativan visokotehnološki naslon za ruke za putnike straga, zajedno s nizom inovativnih boja i materijala. Dok je kokpit napravljen za užitak u vožnji.
Krovni prozor od zamućenog stakla Solarbay (1470 x 1117 mm) ima tehnologiju AmpliSky u kojoj molekularna struktura tekućih kristala raspršenih polimera (PDLC) reagira na električnu struju. Devet segmenata ostakljenog krova zatamnjuje se na zahtjev, pružajući maksimalnu zaštitu od sunca u sekundi, bez potrebe za roletama. Ovim pametnim staklenim krovnim otvorom može se upravljati prekidačem ili glasovnom naredbom pomoću Google pomoćnika. Isprobali smo to uživo i to doista lijepo funkcionira.
Vozač i putnici mogu birati između četiri položaja krovnog otvora: potpuno proziran, potpuno neproziran, proziran sprijeda i neproziran straga ili obrnuto. Sa svojom višeslojnom laminiranom tehnologijom, Solarbay krov također smanjuje efekt 'saune' i 'ledene kutije'. Kada vozač isključi paljenje i napusti automobil, staklo se automatski zatamnjuje. Prilikom pokretanja, krovni otvor se vraća na zadnju postavku. Učinkovitiji je od standardnih roleta u svakom pogledu, a također je pametniji i lakši za korištenje.
Novi Rafale krase posebna nova sjedala s bočnim ojačanjima za iznimnu potporu. Prednja sjedala su sportski lijepo formirana, prednji nasloni za glavu podesivi su po visini. Sjedalo vozača el. podesivo u 6 smjerova s funkcijom masaže, dok je suvozačevo sjedalo el. podesivo u 6 smjerova.
Presvlake od alcantare doprinose sportskom ugođaju, a istovremeno su ekološki odgovorne kao prva alcantara koja se reciklira, do razine od 61 posto.
Dostupni kao dodatna oprema, jastuci stražnjih naslona za glavu presvučeni alcantarom dodaju dodatni dodir elegancije i udobnosti za prvoklasnu vožnju. Na verzijama esprit Alpine i atelier Alpine (u našem slučaju), perforirane presvlake od alcantare otkrivaju plavu podstavu. Slovo A sa strelicom na vrhu naslona svijetli i pulsira u skladu s otkucajima ljudskog srca. Boja osvjetljenja odgovara opciji odabranoj u postavkama MULTI-SENSE. Jedinstven na tržištu na ovoj razini asortimana, ovaj sustav koristi fleksibilnu silikonsku vodilicu bez utjecaja na udobnost naslona. Ova nova tehnologija ovdje je predstavljena kao prva u svijetu.
Kao zanimljivost, za proizvodnju plavih, bijelih i crvenih gornjih šavova (boja francuske zastave) za putnički prostor esprit Alpine i atelier Alpine verzije Rafalea, tvornica u Palenciji trebala je nabaviti novi stroj s tri glave, koji može šivati u tri različite boje u isto vrijeme.
Renault potvrđuje svoj cilj potpunog ukidanja kože u svojim vozilima. Okrećući se TEP-u, zrnato obloženoj tkanini koja je ugodnija na dodir od kože, Renault je uspio dokinuti sve materijale životinjskog podrijetla, nastavljajući ugađati osjetilima. Ovaj materijal je 50 posto recikliran na cijelom upravljaču i 100 posto recikliran na stražnjoj strani presvlake u putničkom prostoru.
Novi Rafale je prvi automobil koji u putničkom prostoru ima škriljevac i tonirani pluto. Na verziji Esprit Alpine, škriljevac podsjeća na Alpe. Gledano na armaturnoj ploči okrenutoj prema suvozaču, iznimno tanke ploče škriljevca oblikuju se u konture jednako lako kao list drveta, bez lomljenja. Verzija Techno ima crno obojeno prirodno pluto na prednjoj traci. Osim svojih dekorativnih svojstava, ne reflektira.
Rafale pruža izdašan unutarnji prostor i sprijeda i straga, a kako je izgrađen na istoj platformi kao i Espace, to mu omogućuje najizdašniji prostor za koljena na tržištu od 302 mm. Dugi međuosovinski razmak i blago padajuća linija krova također doprinose prostoru za glavu straga od 880 mm, gotovo jednakom kao na Espaceu (892 mm), bez utjecaja na aerodinamični stil karoserije coupéa. Renault Rafale je kao stvoren za duga putovanja.
U sportskom znaku brenda Alpine, unutrašnjost Rafale E-Tech 4x4 300 KS esprit Alpine i atelier Alpine dobivaju prostirke u legendarnoj plavoj boji A logotipa sa strelicama.
Za poboljšano iskustvo u vozilu, Renault Rafale ima i vrlo zanimljiv stražnji naslon za ruku, posvećen multimedijskim aktivnostima. Ovaj visokotehnološki naslon za ruke uključuje dvije USB utičnice, prostor za pohranu tableta i pametnih telefona i dva rasklopiva nosača za udobno gledanje ekrana.
Nova grafika ekrana
OpenR digitalni kokpit Renaulta Rafale sastoji se od dva zaslona koji tvore oblik slova L: vodoravnog TFT zaslona na kontrolnoj ploči veličine 321 cm² i dijagonale 12,3 inča (1920 x 720 piksela, pejzažni format) i okomitog zaslona osjetljivog na dodir veličine 453 cm² i dijagonale 12 inča u sredini konzola (1250 x 1562 piksela, portretni format).
Postavljen za maksimalnu vidljivost i praktičnost, zaslon openR omogućuje vozaču uživanje u multimedijskom sustavu openR Link bez skidanja pogleda s ceste.
Poboljšano Googleovim ekosustavom, Renaultovo iskustvo navigacije smatra se postavljanjem standarda u automobilskom sektoru. Korisnici mogu pregledavati sustav na isti način kao na pametnom telefonu. Središnji zaslon dobiva novo grafičko sučelje. Svaka postavka MULTI-SENSE odgovara različitom izgledu, s određenim zaslonom, uzorcima i bojama.
Novi Rafale može biti doplatno isporučen s velikim naprednim head-up zaslonom (9,3 inča). Informacije o brzini vozila, aktivnim pomagalima za vožnju, upozorenjima o brzini i navigacijskim podacima projiciraju se izravno na vjetrobransko staklo, za optimalnu vidljivost u svim okolnostima.
Za stvaranje veselog, ugodnog ugođaja u putničkom prostoru, Renault Rafale nudi niz mogućnosti prilagodbe sa svojim MULTI-SENSE postavkama. Na primjer, vozači mogu odabrati boju 'Living Lights' osvjetljenja raspoloženja koje pružaju LED trake na instrument ploči i panelima vrata. Za stvaranje opuštenijeg ugođaja, boja osvjetljenja automatski se prilagođava svakih 30 minuta na temelju cirkadijalnog ciklusa (24-satni biološki sat) i doba dana (hladne boje danju, tople boje noću).
Prilikom ulaska u Renault Rafale, vozače će dočekati nova zvučna sekvenca. Karizmatični francuski umjetnik, skladatelj i autor Jean-Michel Jarre surađivao je na dizajnu ove zvučne sekvence i na novom VSP (Vehicle Sound for Pedestrians), zvuku koji se emitira pri malim brzinama (do 30 km/h) kako bi upozorio pješake. Jean-Michel Jarre također je bio uključen u razvoj dvaju audio sustava: Arkamys Auditorium kao standard i Harman Kardon kao opcija (u našem slučaju), s 12 zvučnika (za ukupnu snagu od 485 W) i pet impresivnih zvučnih doživljaja: Studio, Podcast, Concert, Immersion i Club.
Kao kuriozitet, Jean-Michel Jarre upravo danas (28.6.2025.) održava koncert u Hrvatskoj i to u predivnom pulskom Amfiteatru!
Povezivost
Multimedijski sustav openR Link jedan je od najintuitivnijih na tržištu. Uz ovu povezanu, otvorenu tehnologiju, vozilo je uvijek u tijeku. U isto vrijeme, umjetna inteligencija pruža nove usluge za sve putnike. Rafale ruši granice između vašeg digitalnog života izvan i unutar automobila, između vašeg pametnog telefona i multimedijskog sustava openR Link u automobilu s ugrađenim Googleom.
Sustav omogućuje pristup Google kartama, Google Assistantu i nizu aplikacija (50 ili više ovisno o zemlji i verziji) putem Google Play kataloga. Baš kao na pametnom telefonu. Sučelje je također potpuno prilagodljivo i kompatibilno s Android Auto i Apple Carplay, korištenjem žične ili bežične veze. Uz novi dizajn sučelja, Rafaleov OpenR Link multimedijski sustav ima Android Automotive 12.
Otvoreni sustav povezan s oblakom, openR Link automatski integrira preporučena ažuriranja pomoću tehnologije FOTA firmware over the air). Korisnici mogu biti u tijeku bez posjete svojoj radionici ili zastupstvu, budući da je održavanje sada predvidljivo. Sustav može dati informacije o novim dijelovima, npr. za centriranje kotača ili klima uređaj.
Renault Rafale isporučuje se s brojnim funkcijama koje pokreće AI, što pridonosi udobnosti vozača i putnika. Primjerice, sustav će predložiti gašenje klima-uređaja ako je prozor otvoren ili uključivanje ako je pretoplo. Ove proaktivne preporuke temelje se na 'rutinskim' postupcima, navedeni su i analizirani sa svakim putovanjem.
ADAS sustavi i sigurnost
Novi Rafale je opremljen s 32 napredna sustava za pomoć vozaču (ADAS) koji spadaju u tri kategorije: vožnja, sigurnost i parkiranje. Također uključuje novu funkciju ISA ili Intelligent Speed Assist, koja očitava trenutno ograničenje brzine i upozorava vozača ako se vozilo kreće prebrzo. Nadalje, Rafale uključuje sustav Safety Coach kao standard, kako bi potaknuo smireniji stil vožnje i smanjio rizik od nesreća. Sve ove značajke dio su programa 'Human First Program' koji je Renault uspostavio 2023. kako bi poboljšao sigurnost za vozače, putnike i druge sudionike u prometu.
Tipka s lijeve strane upravljača – My Safety Switch – omogućuje vozačima da aktiviraju željene postavke za pet ADAS-a u isto vrijeme, pritiskom na tipku. Prilagođene postavke dostupne na multimedijskom zaslonu uključuju treba li aktivirati funkciju, do koje razine, omogućiti zvučna upozorenja i tako dalje.
Active Driver Assist sustav nadogradnja je postojećeg asistenta za autoceste i prometa. To je sustav autonomne vožnje razine 2, koji radi na svim vrstama cesta, a ne više samo na autocestama. Active Driver Assist kombinira Adaptive Cruise Control s Lane Centering Assist i podatke o geolokaciji s određenih karata. omogućujući automobilu da se prediktivno prilagodi cesti.
Integrirano s Active Driver Assist, prepoznavanje prometnih znakova sa prevencijom prekoračenja brzine (OSP) može se koristiti i samostalno. Vozač ga može kombinirati s limitatorom brzine ili tempomatom.
Od ostalih ADAS sustava tu su još: Za vožnju: Tempomat i limitator brzine / Adaptivni tempomat (ACC) sa Stop & Go / Upozorenje na udaljenost (DW) / 360° 3D Around View kamera (AVM) / Hill Start Assist (HSA); Za sigurnost: Sustav aktivnog kočenja u nuždi (AEBS) i stražnji AEB s funkcijom spajanja sustava / Upozorenje na mrtvi kut (BSW) / Prepoznavanje prometnih znakova sa sprječavanjem prekoračenja brzine / Detekcija naprijed i nazad s pomoći za zadržavanje trake u nuždi / Pomoć za zadržavanje trake (LKA) / Upozorenje na napuštanje trake (LDW) / Upozorenje na promjenu trake (LCW) / Upozorenje na pozornost vozača (DAA) / Sustav za stabilnost prikolice (TSA); Za manevre pri parkiranju: prednji, stražnji i bočni parkirni senzori, upozorenje na poprečni promet straga (RCTA) / parkiranje bez ruku / pogled iz ptičje perspektive / upozorenje na siguran izlaz putnika (OSE).
Rafale E-Tech 4x4 300 KS plug-in hibridni pogon
Novi plug-in hibridni pogonski sklop pruža najbolje od oba svijeta, ICE (motor s unutarnjim izgaranjem) i električnog, s preferencijama za svakodnevnu vožnju na električni pogon. Renault Rafale E-Tech 4x4 300 KS više je od pogonskog sklopa visokih performansi. Vozilo u skladu sa svojim vremenom, ultra je učinkovito, s dometom do 1000 km (WLTP).
S električnim motorom dodanim na stražnju osovinu, ovaj vodeći model marke dobiva trajno aktivan pogon na 4 kotača. Opremljen najboljim značajkama visoke tehnologije i sigurnosnim sustavima, Rafale E-Tech 4x4 300 KS također optimizira trakciju i držanje ceste u svim okolnostima.
Verzija atelier Alpine još više pomiče granice izvrsnosti u smislu čistog užitka u vožnji, uz podršku stručnjaka iz marke Alpine. Sa šasijom koju su ugodili inženjeri Alpine Cars i pametnim aktivnim sustavom ovjesa, Renault Rafale E-Tech 4x4 300 KS atelier Alpine napravljen je da pruži iznimno upravljanje i užitak u vožnji.
Pogonski sklop Rafale E-Tech 4x4 300 KS temelji se na E-Tech hibridnom pogonskom sklopu od 200 KS, uz dodatak elektromotora na stražnjoj osovini i punjive baterije značajnog kapaciteta od 22 kWh. To daje Rafaleu domet do 100 kilometara u potpuno električnom načinu rada (WLTP).
Upravljan tehnologijom E-Tech, motor s unutarnjim izgaranjem radi s tri elektromotora i baterijom kako bi isporučio ukupnu snagu od 300 KS. Upravljanje energijom kontinuirano se optimizira za omjer performansi/učinkovitosti na razini najboljih. Rafale E-Tech 4x4 300 KS nudi kombiniranu WLTP potrošnju goriva od 0,7 l/100 km, koja ostaje umjerena na 5,8 l/100 km čak i kada je baterija prazna, zahvaljujući učinkovitosti motora s unutarnjim izgaranjem i velikom kapacitetu baterije ( WLTP).
Ispod poklopca motora, 1,2-litreni 3-cilindrični motor ima novi turbopunjač, povećava snagu na 110 kW ili 150 KS (u usporedbi s 96 kW ili 130 KS za verziju E-Tech od 200 KS) i okretni moment na 230 Nm (u usporedbi s 205 Nm). Mjenjačka kutija bez spojke s više načina rada uzima u obzir ove promjene.
Za dinamično iskustvo vožnje, motor i elektromotori rade zajedno kako bi oslobodili puni potencijal vozila, sa sljedećim razinama performansi: 0 do 100 km/h za 6,4 s (u usporedbi s 8,9 sekundi za E-Tech hibrid od 200 KS); 80 do 120 km/h za 4,0 s (u usporedbi s 5,6 sekundi za E-Tech hibrid od 200 KS); 1000 metara iz mjesta za 26,9 s. Krajnja brzina je elektronski ograničena na 180 km/h.
Dva glavna motora napaja litij-ionska baterija od 22 kWh/400 V za električnu vožnju. Sekundarni elektromotor HSG (High-voltage Starter Generator) pokreće motor s unutarnjim izgaranjem, kontrolira promjene stupnjeva prijenosa na automatskom mjenjaču i pomaže u punjenju baterije. Sama baterija je težine 166 kg.
Za maksimalnu snagu punjenja od 7,4 kW (32A), za potpuno punjenje baterije potrebno je: 2 sata 10 min za 0 do 80 posto i 2 sata 55 min za 0 do 100 posto.
Električna vožnja aktivira se prema zadanim postavkama u načinima rada Comfort i Eco i može se zadržati ovisno o unosu vozača. Vozači također mogu 'forsirati' ovaj izbor odabirom 'Električnog' načina rada tipkom EV MODE na središnjem naslonu za ruku. Ovaj izbor energije održava se za zahtjeve snage do 160 KS i najveću brzinu od 135 km/h.
Sustav upravljanja četirima kotačima 4CONTROL Advanced
Užitak u vožnji, jedan od glavnih ciljeva pri razvoju vozne opreme novog Rafalea, dosegao je novi vrhunac u ovom automobilu koji spaja multi-link stražnji ovjes s najnovijim sustavom upravljanja četirima kotačima 4CONTROL Advanced. Multi-link ovjes omogućuje najučinkovitije prianjanje bez utjecaja na udobnost, kao i učinkovitije prigušivanje buke koja dopire iz podvozja.
Ovaj odlično osmišljen i izveden sustav značajno poboljšava upravljivost pri manjim brzinama te okretnost i dinamičnost pri srednjim i većim brzinama. Isprobali smo to već i na modelu Rafale E-Tech hibrid od 200 KS (ali i na drugim modelima, poput Australa i Espacea).
Prilikom skretanja u zavoju pri brzini manjoj od 50 km/h, stražnji se kotači blago okreću u smjeru okretanja prednjih kotača (do kuta od jednog stupnja). Na taj se način smanjuje inercija stražnjih kotača i povećava stabilnost vozila. Pri manjim se brzinama stražnji kotači okreću u suprotnom smjeru od smjera okretanja prednjih, do kuta od najviše pet stupnjeva. Time se postiže nenadmašna okretnost, a krug okretanja skraćuje se na 10,4 m (kao kod gradskih automobila).
U usporedbi s Australom i novim Espaceom, također opremljenima multi-link stražnjim ovjesom i sustavom 4CONTROL Advanced, novi Rafale uključuje i tehnologiju nadzora kretanja vozila VMC 2 – unaprijeđeni elektronički sustav koji upravlja stražnjim kotačima te preciznije predviđa gubitak prianjanja. Zahvaljujući njemu, vozači mogu lakše i brže svladati zavoje te znati da će svi kotači biti u optimalnom položaju na neravnim i oštećenim cestama. Novi Rafale ima za 4 cm širi trag kotača od novog Espacea, veće kotače (245 mm) i specifične postavke opruga, amortizera i stabilizatora koje pridonose udobnosti i dinamičnosti.
Na kraju, rad ovjesa (sa sustavom 4CONTROL Advanced ili bez njega) poboljšan je prilagodbom postavki upravljača i njegova krajnje izravnog upravljačkog omjera pa vozače i putnike očekuje uzbudljiva i savršeno precizna vožnja zavojima.
Atelier Alpine: najbolje od tehnologije Alpine i Renault
Šasiju na modelu atelier Alpine ugodila je grupa od desetak posvećenih inženjera iz Alpine Cars kroz razvoj sljedećeg: posebni dijelovi: amortizeri, opruge, odbojnici, prednji i stražnji stabilizatori i kotači od 21 cola; ekskluzivni kontrolirani sustav prigušenja nazvan aktivni ovjes s prediktivnom kamerom; specifični načini kontrole agilnosti; kalibracija ECU-ova koji kontroliraju kočenje, regenerativno kočenje, kontrolu stabilnosti i putanje i servo upravljanje; stručna podrška pri spajanju pogonskog sklopa na šasiju i Continental sportske gume.
Novi aktivni ovjes iz Renaulta
Rafale E-Tech 4x4 300 KS atelier Alpine razlikuje se od verzije esprit Alpine svojim inovativnim samopodešavajućim pametnim sustavom ovjesa, s kamerom na vrhu vjetrobrana. Ovaj sustav nazvan 'aktivni ovjes s prediktivnom kamerom" uzima u obzir brzinu i reakciju vozača kako bi kontinuirano prilagođavao prigušivanje kao u slučaju ležećeg ležećeg položaja ili bilo koje prepreke na cesti ispred, na primjer.
Specifično za verziju Rafale atelier Alpine, izbornik 'Chassis Control' na multimedijskom zaslonu omogućuje vozačima podešavanje 4Control Advanced postavki, profila prigušenja i stražnjih kutova upravljanja na tri načina: Udobnost, Dinamika i Sport. Ove postavke kontrole agilnosti dostupne su u svim načinima vožnje (Eco, Comfort, Sport i MySense) s izuzetkom Snow načina.
Odražavajući širok raspon prilagodljivih tehnologija dostupnih na verziji atelier Alpine (četiri motora, pogon na 4 kotača, upravljanje na 4 kotača, regenerativno kočenje i aktivni ovjes), ova tri načina omogućuju vozačima da vrlo jednostavno prilagode Rafale vlastitim zahtjevima.
Pametna trakcija za sigurnost i dinamičke performanse
S novim s elektromotorom na stražnjoj osovini, Rafale E-Tech 4x4 300 KS dobiva trajno aktivan pogon na 4 kotača. Vučom svake osovine automatski upravlja sustav E-Tech na temelju uvjeta vožnje i načina vožnje odabranog putem postavki MULTI-SENSE. Raspodjela zakretnog momenta može trenutačno varirati od 100 posto za prednje kotače (pogon na prednje kotače) do 100 posto za stražnje kotače (pogon na stražnje kotače). Općenito je pravilo da se do 70 km/h preferira pogon na prednje kotače, a za veće brzine pogon na stražnje kotače.
Za kraj, što se cijena tiče Renault Rafale kod nas kreće s verzijom Rafale techno full hybrid E-Tech 200 od 44.990 eura, slijedi esprit Alpine full hybrid E-Tech 200 od 49.990 eura, esprit Alpine hyper hybrid E-Tech 300 4x4 od 54.990 eura i atelier Alpine hyper hybrid E-Tech 300 4x4 od 59.990 eura.
Naš testni model Rafale atelier Alpine E-Tech plug-in hybrid 4x4 300 sa svom dodatnom opremom (boja satin plava Alpine s biserno crnim krovom; Paket Harman Kardon; kabel za punjenje na kućanskim Green up utičnicama; Solarbay panoramski krov; kabel za punjenje na javnim punionicama snage 7 kW) stoji 64.340 eura s PDV-om i PPMV-om.
Dodajmo kako Renault nudi doplatni ugovor o održavanju - My Revision – u trajanju 5 godina/100.000 km za full hybrid E-Tech 200 i hyper hybrid E-Tech 300 4x4 u iznosu od po 1480 eura.
Renault nudi i jamstvo od 5 godina/100.000 km (dodatno na 2 godine tvorničkog jamstva) po cijeni od 1270 eura, 8 godina/150.000 km (dodatno na 5 godina jamstva) po cijeni od 640 eura te 10 godina/200.000 km (dodatno na 5+3 godine jamstva) u iznosu od 640 eura.